Інтерфакс-Україна
13:46 27.04.2020

Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

2 хв читати
Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

Упровадження карантинних заходів у боротьбі з поширенням COVID-19 завдало суттєвого удару по ринку торговельної нерухомості Києва, в перший місяць карантину він зазнав суттєвих фінансових та репутаційних втрат, втрати людського капіталу та конкурентних переваг.

"Ринок торговельної нерухомості Києва за перший місяць карантину зазнав збитків розміром близько $50 млн", - підрахували в консалтинговій компанії NAI Ukraine у відповідь на запит агентства "Інтерфакс-Україна".

Керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine Катерина Весна зазначила в коментарі агентству кілька категорій втрат для власників торговельних центрів: грошові, репутаційні, людського капіталу та конкурентних переваг.

Фінансові втрати включають: втрату орендного доходу від магазинів, які не можуть працювати, доходів від комерціалізації загальних зон і продажу рекламних площ, зниження оборотів у магазинах, роботу яких дозволено, що призводить до зниження або відсутності орендної плати від обороту.

Крім цього, за словами Весни, збільшилися витрати на охорону та дезінфекцію.

"ТРЦ уже зараз прогнозують підвищення вакантності. Чим менш популярний об'єкт, тим вищою буде частка вільних площ після завершення карантину", - прогнозує експерт.

Власники ТРЦ також зазнають втрат людського капіталу, оскільки довелося скоротити співробітників або відправити у відпустку за свій рахунок. Не всіх працівників зможуть повернути після поновлення роботи.

"ТРЦ повинні тепер довести споживачеві, що перебування в їхніх будівлях безпечне. Договори оренди тепер будуть розширені пунктами про можливі довгострокові закриття ТРЦ і відповідальність сторін за умови дії таких обставин", - додала експерт.

На її думку, зі зміною купівельної спроможності населення слід очікувати зміни в tenant-mix, тому для підвищення привабливості об'єкта для споживача необхідно буде здійснювати ротації орендарів.

"Люди, які раніше взагалі не користувалися або дуже мало купували онлайн, почали це робити. На повернення клієнтів з онлайну потрібен час, навіть у разі більш-менш швидкого зняття карантину", - резюмувала керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Підтримка підприємницької ініціативи ветеранів має будуватися на державно-приватному партнерстві – голова НБУ

Загальний обсяг виділеного від ЄБРР фінансування для України сягнув EUR7,6 млрд

ЄБРР виділив "Новій пошті" кредит до EUR50 млн

Проєкт BGV Graphite дає початок визнанню Європою потенціалу України щодо критичної сировини – топменеджер BGV Group на URC-2025

ЄБРР надає VARUS позику в розмірі $25 млн на стале енергоефективне зелене розширення

Україна в рамках Food from Ukraine буде надавати гуманітарну допомогу продуктами харчування

ЄБРР надає понад EUR65 млн кредитів на муніципальні проєкти українських міст

Україні для відновлення та розвитку потрібні безпека, забезпечення гарантій та страхування інвестицій – CCO "Метінвесту" на URC-2025

ЄІБ надасть "Укргідроенерго" EUR120 млн кредиту на модернізацію ГЕС – угода на URS-2025

ЄБРР надав ПриватБанку та Укргазбанку гарантії для залучення EUR900 млн кредитів

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА