Інтерфакс-Україна
13:46 27.04.2020

Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

2 хв читати
Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

Упровадження карантинних заходів у боротьбі з поширенням COVID-19 завдало суттєвого удару по ринку торговельної нерухомості Києва, в перший місяць карантину він зазнав суттєвих фінансових та репутаційних втрат, втрати людського капіталу та конкурентних переваг.

"Ринок торговельної нерухомості Києва за перший місяць карантину зазнав збитків розміром близько $50 млн", - підрахували в консалтинговій компанії NAI Ukraine у відповідь на запит агентства "Інтерфакс-Україна".

Керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine Катерина Весна зазначила в коментарі агентству кілька категорій втрат для власників торговельних центрів: грошові, репутаційні, людського капіталу та конкурентних переваг.

Фінансові втрати включають: втрату орендного доходу від магазинів, які не можуть працювати, доходів від комерціалізації загальних зон і продажу рекламних площ, зниження оборотів у магазинах, роботу яких дозволено, що призводить до зниження або відсутності орендної плати від обороту.

Крім цього, за словами Весни, збільшилися витрати на охорону та дезінфекцію.

"ТРЦ уже зараз прогнозують підвищення вакантності. Чим менш популярний об'єкт, тим вищою буде частка вільних площ після завершення карантину", - прогнозує експерт.

Власники ТРЦ також зазнають втрат людського капіталу, оскільки довелося скоротити співробітників або відправити у відпустку за свій рахунок. Не всіх працівників зможуть повернути після поновлення роботи.

"ТРЦ повинні тепер довести споживачеві, що перебування в їхніх будівлях безпечне. Договори оренди тепер будуть розширені пунктами про можливі довгострокові закриття ТРЦ і відповідальність сторін за умови дії таких обставин", - додала експерт.

На її думку, зі зміною купівельної спроможності населення слід очікувати зміни в tenant-mix, тому для підвищення привабливості об'єкта для споживача необхідно буде здійснювати ротації орендарів.

"Люди, які раніше взагалі не користувалися або дуже мало купували онлайн, почали це робити. На повернення клієнтів з онлайну потрібен час, навіть у разі більш-менш швидкого зняття карантину", - резюмувала керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ФРС знизила базову ставку вперше з грудня - на 25 б.п., як і очікувалося

ЄБРР надасть гарантію Укрексімбанку для нових енергокредитів на EUR100 млн

Україна отримала 400 додаткових квот для вантажних перевезень до Азербайджану та Боснії і Герцеговини

Україна має намір домовитися з Австралією про усунення подвійного оподаткування доходів – проєкт конвенції

Кабмін розподілив 6,2 млрд грн на "вчительську доплату"

Монети номіналом 10 копійок з 1 жовтня поступово вилучатимуться з обігу – НБУ

ФДМУ виставив на приватизацію державну частку в АТ "Завод "Квант" у Києві за 172,9 млн грн

Великий розрив між середньою і мінімальною зарплатою на 2026р свідчить про високий рівень тіньової економіки - Жолнович

Обсяг нового будівництва житла в Україні в I пів.-2025 виріс на 45% - Держстат

Введення санкцій проти румунського порту Констанца може призвести до подорожчання палива – директор "А-95"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА