Інтерфакс-Україна
13:46 27.04.2020

Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

2 хв читати
Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

Упровадження карантинних заходів у боротьбі з поширенням COVID-19 завдало суттєвого удару по ринку торговельної нерухомості Києва, в перший місяць карантину він зазнав суттєвих фінансових та репутаційних втрат, втрати людського капіталу та конкурентних переваг.

"Ринок торговельної нерухомості Києва за перший місяць карантину зазнав збитків розміром близько $50 млн", - підрахували в консалтинговій компанії NAI Ukraine у відповідь на запит агентства "Інтерфакс-Україна".

Керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine Катерина Весна зазначила в коментарі агентству кілька категорій втрат для власників торговельних центрів: грошові, репутаційні, людського капіталу та конкурентних переваг.

Фінансові втрати включають: втрату орендного доходу від магазинів, які не можуть працювати, доходів від комерціалізації загальних зон і продажу рекламних площ, зниження оборотів у магазинах, роботу яких дозволено, що призводить до зниження або відсутності орендної плати від обороту.

Крім цього, за словами Весни, збільшилися витрати на охорону та дезінфекцію.

"ТРЦ уже зараз прогнозують підвищення вакантності. Чим менш популярний об'єкт, тим вищою буде частка вільних площ після завершення карантину", - прогнозує експерт.

Власники ТРЦ також зазнають втрат людського капіталу, оскільки довелося скоротити співробітників або відправити у відпустку за свій рахунок. Не всіх працівників зможуть повернути після поновлення роботи.

"ТРЦ повинні тепер довести споживачеві, що перебування в їхніх будівлях безпечне. Договори оренди тепер будуть розширені пунктами про можливі довгострокові закриття ТРЦ і відповідальність сторін за умови дії таких обставин", - додала експерт.

На її думку, зі зміною купівельної спроможності населення слід очікувати зміни в tenant-mix, тому для підвищення привабливості об'єкта для споживача необхідно буде здійснювати ротації орендарів.

"Люди, які раніше взагалі не користувалися або дуже мало купували онлайн, почали це робити. На повернення клієнтів з онлайну потрібен час, навіть у разі більш-менш швидкого зняття карантину", - резюмувала керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна з початку повномасштабної війни втратила 20,5% своїх сільгоспземель

ДПС зменшила кількість ризикових підприємств на 10 тис., планує скоротити частку заблокованих ПН до 0,1%

Work.ua запустив платформу “Назустріч” для працевлаштування ветеранів

ВВП України за 2 міс.-2025 виріс на 1,1% - перша віцепрем’єрка

Путін доручив актуалізувати перелік компаній, які покинули РФ, для їхнього повернення

Ціни на новобудови комфорт-класу можуть зрости на понад 15% у 2025р - експерт

Обсяги знищеного міні-НПЗ в Мерефі складали менше 1% ринку – директор А-95

Fitch погіршило прогноз зростання світової економіки у 2025 р. до 2,3% з 2,6%

НДУ значно знизив вартість послуг на облік часток ТОВ і ТДВ після скарг підприємців - Магомедов

Голова НКЦПФР бачить завданням держави виконати зобов’язання перед міноритаріями "Укрнафти", "Мотор Січі" та ЗТР

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА