Інтерфакс-Україна
13:46 27.04.2020

Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

2 хв читати
Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

Упровадження карантинних заходів у боротьбі з поширенням COVID-19 завдало суттєвого удару по ринку торговельної нерухомості Києва, в перший місяць карантину він зазнав суттєвих фінансових та репутаційних втрат, втрати людського капіталу та конкурентних переваг.

"Ринок торговельної нерухомості Києва за перший місяць карантину зазнав збитків розміром близько $50 млн", - підрахували в консалтинговій компанії NAI Ukraine у відповідь на запит агентства "Інтерфакс-Україна".

Керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine Катерина Весна зазначила в коментарі агентству кілька категорій втрат для власників торговельних центрів: грошові, репутаційні, людського капіталу та конкурентних переваг.

Фінансові втрати включають: втрату орендного доходу від магазинів, які не можуть працювати, доходів від комерціалізації загальних зон і продажу рекламних площ, зниження оборотів у магазинах, роботу яких дозволено, що призводить до зниження або відсутності орендної плати від обороту.

Крім цього, за словами Весни, збільшилися витрати на охорону та дезінфекцію.

"ТРЦ уже зараз прогнозують підвищення вакантності. Чим менш популярний об'єкт, тим вищою буде частка вільних площ після завершення карантину", - прогнозує експерт.

Власники ТРЦ також зазнають втрат людського капіталу, оскільки довелося скоротити співробітників або відправити у відпустку за свій рахунок. Не всіх працівників зможуть повернути після поновлення роботи.

"ТРЦ повинні тепер довести споживачеві, що перебування в їхніх будівлях безпечне. Договори оренди тепер будуть розширені пунктами про можливі довгострокові закриття ТРЦ і відповідальність сторін за умови дії таких обставин", - додала експерт.

На її думку, зі зміною купівельної спроможності населення слід очікувати зміни в tenant-mix, тому для підвищення привабливості об'єкта для споживача необхідно буде здійснювати ротації орендарів.

"Люди, які раніше взагалі не користувалися або дуже мало купували онлайн, почали це робити. На повернення клієнтів з онлайну потрібен час, навіть у разі більш-менш швидкого зняття карантину", - резюмувала керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

"Центренерго" планує завершити 2025 рік приблизно з 4,5 млрд грн чистого прибутку – голова наглядової ради

Центр Gen.Hope відновлення українських дітей знайшов перші $7 млн у канадських та британських донорів

Україна отримала $125,2 млн за проєктами Світового банку LEARN та THRIVE на освіту та охорону здоров’я

Кредиту ЄС EUR90 млрд недостатньо, треба далі працювати над репараційним кредитом – Марченко до країн G7

Кабмін розподілив понад 460 млн грн на автономне енергоживлення та розрахунки за комунальні послуги для закладів освіти

НКРЕКП вперше з 2021р. підвищила тарифи операторів газорозподільних мереж на 2026р. для непобутових споживачів

Зміни програми пільгової іпотеки "єОселя" у 2026 році зроблять її більш доступною – думка

Індекс відновлення ділової активності бізнесу в Україні у листопаді впав до нуля - опитування ІЕД

КЗРК та "ДТЕК Дніпровські електромережі" підписали мирову угоду по боргу 91,4 млн грн

НБУ: малим держбанкам, що порушують вимоги до капіталу, слід підвищувати ефективність і мати план дій

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА