Інтерфакс-Україна
13:46 27.04.2020

Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

2 хв читати
Збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину сягнули близько $50 млн - аналітики

Упровадження карантинних заходів у боротьбі з поширенням COVID-19 завдало суттєвого удару по ринку торговельної нерухомості Києва, в перший місяць карантину він зазнав суттєвих фінансових та репутаційних втрат, втрати людського капіталу та конкурентних переваг.

"Ринок торговельної нерухомості Києва за перший місяць карантину зазнав збитків розміром близько $50 млн", - підрахували в консалтинговій компанії NAI Ukraine у відповідь на запит агентства "Інтерфакс-Україна".

Керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine Катерина Весна зазначила в коментарі агентству кілька категорій втрат для власників торговельних центрів: грошові, репутаційні, людського капіталу та конкурентних переваг.

Фінансові втрати включають: втрату орендного доходу від магазинів, які не можуть працювати, доходів від комерціалізації загальних зон і продажу рекламних площ, зниження оборотів у магазинах, роботу яких дозволено, що призводить до зниження або відсутності орендної плати від обороту.

Крім цього, за словами Весни, збільшилися витрати на охорону та дезінфекцію.

"ТРЦ уже зараз прогнозують підвищення вакантності. Чим менш популярний об'єкт, тим вищою буде частка вільних площ після завершення карантину", - прогнозує експерт.

Власники ТРЦ також зазнають втрат людського капіталу, оскільки довелося скоротити співробітників або відправити у відпустку за свій рахунок. Не всіх працівників зможуть повернути після поновлення роботи.

"ТРЦ повинні тепер довести споживачеві, що перебування в їхніх будівлях безпечне. Договори оренди тепер будуть розширені пунктами про можливі довгострокові закриття ТРЦ і відповідальність сторін за умови дії таких обставин", - додала експерт.

На її думку, зі зміною купівельної спроможності населення слід очікувати зміни в tenant-mix, тому для підвищення привабливості об'єкта для споживача необхідно буде здійснювати ротації орендарів.

"Люди, які раніше взагалі не користувалися або дуже мало купували онлайн, почали це робити. На повернення клієнтів з онлайну потрібен час, навіть у разі більш-менш швидкого зняття карантину", - резюмувала керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Лише 5% бізнесу не відчуває браку кадрів, проте 83% респондентів відкрили нові вакансії у 2025р. - опитування ЄБА

Rauta виведе у 2026 р. на український ринок матеріали, виготовлені з "зеленої" сталі

Видатки загального фонду держбюджету у жовтні-2025 зросли на 10,7% до жовтня-2024 - Мінфін

Ощадбанк продовжив строк дії платіжних карток до 30 червня 2026 року

Чистий прибуток банків України за 9 міс.-2025 року зріс на 1,9% – до 119,4 млрд грн

Трамп поки що не має наміру скасовувати санкції проти нафтових компаній із РФ

Україна наразі не експортує е/е після значних пошкоджень ТЕС і ГЕС ворожими атаками – Міненерго

Вступ в ЄС відкриває для бізнесу доступ до фінансування, але й несе ризики, - топменеджер "Метінвесту"

МВФ відзначає прогрес у реформі Держмитслужби, рекомендує оновити політику ротації і KPI митного оформлення

"Фокстрот" вводить опцію післяоплати під час отримання для доставки з Uklon Delivery

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА