Інтерфакс-Україна
16:13 18.05.2020

Депутати пропонують до 2028 року пільговий режим ввезення обладнання для випуску електромобілів

2 хв читати
Депутати пропонують до 2028 року пільговий режим ввезення обладнання для випуску електромобілів

Звільнити від сплати податку на додану вартість (ПДВ) і ввізного мита з 1 січня 2021 року до 31 грудня 2028 року обладнання та комплектуючі для власного виробництва в Україні електротранспорту (легкові авто, електробуси, електровантажівки та спецавто) пропонують народні депутати.

Відповідні законопроекти про внесення змін до Податкового (№3476) та Митного (№3477) кодексів з метою стимулювання розвитку галузі електротранспорту зареєстровано у Верховній Раді 14 травня.

Серед авторів законопроекту - голова податкового комітету ВР Данило Гетманцев, (депутатська група "Довіра"), лідер депгрупи "Довіра" Олег Кулініч і член групи Роберт Горват, Степан Кубів (фракція "Європейська солідарність"), Ярослав Дубневич (депгрупа "За майбутнє").

Пропонована пільга не поширюватиметься лише на обладнання для виробництва тролейбусів, оскільки їх випуск уже налагоджено в Україні.

Окрім цього, законопроектом №3476 пропонується до 31 грудня 2033 року звільнити від сплати податку на прибуток підприємства електротехнічної промисловості, які реалізують електродвигуни для виробництва електротранспорту (за винятком тролейбусів), літій-іонні акумулятори, зарядні пристрої, а також підприємства автопрому, які реалізовують електрокари власного виробництва.

Водночас у законопроекті пропонується продовжити або розширити пільги для імпортерів і покупців електромобілів.

Пропонується, зокрема, продовжити до 31 грудня 2025 року звільнення від сплати ПДВ операцій із ввезення та/або постачання легкових електромобілів (нині пільга діє до кінця 2022 року).

Покупця електромобіля до 31 грудня 2030 року також пропонується звільнити від сплати внеску на обов'язкове пенсійне страхування, надати податкову знижку зі сплати податку на доходи фізичних осіб, але запровадити ці норми з 1 січня 2026 року.

У пояснювальній записці до законопроектів констатується достатній промисловий потенціал України для виробництва електротранспорту. Зокрема, є п'ять автобусних заводів, завод вантажних авто, потужності з випуску 300 тис. легкових авто на трьох заводах.

Проте на сьогодні держава стимулює імпорт електромобілів, а не їх виробництво. Зокрема, з 1 січня 2016 року не стягується ввізне мито, продовжено до 2022 року звільнення від сплати ПДВ, ставку акцизу встановлено на рівні EUR1 на 1 кВт/год ємності електроакумулятора.

"Запровадження пільгового оподаткування збільшило ввезення електромобілів із 1706 од. у 2016 році до 7542 од. у 2019 році, проте на ринку домінують електромобілі з пробігом (93% у 2019 році)", - констатують автори документів.

У зв'язку з цим основне завдання законопроектів - створення умов для залучення інвестицій у виробництво електромобілів, зарядних пристроїв, комплектуючих до них, а також стимулювання попиту на автобуси, легкові та вантажні авто виключно з електродвигунами.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ФРС знизила базову ставку вперше з грудня - на 25 б.п., як і очікувалося

ЄБРР надасть гарантію Укрексімбанку для нових енергокредитів на EUR100 млн

Україна отримала 400 додаткових квот для вантажних перевезень до Азербайджану та Боснії і Герцеговини

Україна має намір домовитися з Австралією про усунення подвійного оподаткування доходів – проєкт конвенції

Кабмін розподілив 6,2 млрд грн на "вчительську доплату"

Монети номіналом 10 копійок з 1 жовтня поступово вилучатимуться з обігу – НБУ

ФДМУ виставив на приватизацію державну частку в АТ "Завод "Квант" у Києві за 172,9 млн грн

Великий розрив між середньою і мінімальною зарплатою на 2026р свідчить про високий рівень тіньової економіки - Жолнович

Обсяг нового будівництва житла в Україні в I пів.-2025 виріс на 45% - Держстат

Введення санкцій проти румунського порту Констанца може призвести до подорожчання палива – директор "А-95"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА