19:29 26.05.2020

Дуже незначна частина клієнтів звернулася по "кредитні канікули"

4 хв читати
Дуже незначна частина клієнтів звернулася по "кредитні канікули"

Упровадження банками "кредитних канікул" є дієвою підтримкою позичальників, водночас дуже незначна частина клієнтів звернулася до банків для їх оформлення, повідомили опитані агентством "Інтерфакс-Україна" банкіри.

"Упровадження кредитних канікул допомогло клієнтам адаптувати своє платіжне навантаження", - повідомив заступник голови правління з питань роздрібного бізнесу Укрсиббанку Костянтин Лежнін, додавши, що частка малого й середнього бізнесу (МСБ), який звернувся до банку з метою реструктуризації кредитів, дуже незначна.

Лежнін зазначив, що банк планує запуск додаткових програм підтримки клієнтів, уточнивши, що є спеціальні програми адаптації графіків погашення заборгованості. "Вони розроблені для клієнтів, які реально постраждали через обмеження в період карантину - відсутність роботи або зупинення бізнес-діяльності. Приватні особи можуть залишити заявку на участь у програмі на сайті банку, а компанії - звернувшись до своїх персональних менеджерів", - пояснив він.

Заступник голови правління Укрсиббанку додав, що для приватних осіб банк також запустив програму переведення іпотечних кредитів в іноземній валюті в гривню на спеціальних умовах.

Як повідомив виконавчий директор напряму управління ризиками Кредобанку Орест Кореновський, кількість клієнтів банку, котрі звернулися по "кредитні канікули", є незначною, зокрема завдяки підходу фінустанови до кредитування та збалансованої структури кредитного портфеля.

За словами виконавчого директора напряму корпоративного бізнесу і МСБ Кредобанку Євгена Заіграєва, "кредитні канікули" є дієвим інструментом підтримки позичальників, але вони потрібні не всім, і не всі клієнти, які могли б по них звернутися, ними скористаються.

Він додав, що клієнти банку очікують швидкого "відскоку" економіки, але в разі продовження карантину до осені або до кінця року кількість заявок на канікули може зрости.

"Ми не вважаємо "кредитні канікули" реальною реструктуризацією клієнтів. Хіба що "м'якою" реструктуризацією. Низка наших стандартних продуктів, розроблених іще в карантин через коронавірус, передбачали можливість для клієнта звернутися по "канікули", - зазначив експерт.

За його словами, серед представників МСБ, з якими працює Кредобанк, зацікавленість у канікулах продемонстрували менше ніж 15% позичальників, при цьому банк чекає на збільшення потреби клієнтів у програмах підтримки.

"Саме тому минулого тижня Кредобанк підписав угоду з державним Фондом розвитку підприємництва й почав приймати заявки клієнтів за державною програмою "Доступні кредити 5-7-9%", - зазначив Заіграєв.

Як повідомив директор корпоративного бізнесу Райффайзен Банку Аваль Руслан Співак, для реструктуризації кредитів до банку звернулися близько 10% клієнтів представників великого бізнесу та 30% - малого.

За словами директора департаменту ризик-менеджменту Акордбанку Миколи Войтківа, повне зупинення платежів за кредитами та перенесення їх сплати на пізніші терміни становить для позичальника небезпеку в майбутньому, оскільки "кредитні канікули" лише відкладають оплату за кредитами, й після завершення канікул кредитне навантаження різко зросте.

"Тому більшість умов реструктуризації кредитів передбачають тільки зменшення кредитного навантаження і більш рівномірний розподіл платежів у часі", - уточнив він.

Експерт додав, що звернення для оформлення "кредитних канікул" надходили до банку переважно від клієнтів фізосіб-підприємців (ФОП).

"Більшість таких позичальників просили тільки перенести сплату тіла платежу, при цьому забезпечуючи повне обслуговування відсотків за кредитом. Таким позичальникам важливо зберегти хорошу кредитну історію, оскільки після початку відновлення ділової активності вони потребуватимуть додаткових кредитних ресурсів для збільшення обігових коштів", - додав він.

Войтків зазначив, що додатково Акордбанк знизив ставки за споживчими кредитами для працівників медичної сфери - до 0,001% річних і скасував абсолютно всі види комісій з договорів, а з 25 травня активізував роботу в напрямі кредитування фізичних і юридичних осіб "на хороших ринкових умовах", врахувавши потребу позичальників у додаткових обігових коштах.

За словами начальника управління розробки продуктів департаменту роздрібного бізнесу банку "Південний" Ольги Коломієць, упровадження "кредитних канікул" допомогло стримати зростання непрацюючих кредитів (NPL), проте воно не вирішує необхідності погашення боргу в умовах погіршення фінансового становища позичальників.

Водночас у прес-службі Ощадбанку повідомили, що завдяки "кредитним канікулам" банку вдалося зберегти кредитний портфель і стримати зростання непрацюючих кредитів.

"Десь від 20% до 40% клієнтів залежно від регіону звернулися до банку з метою реструктуризації кредитів. Жодному клієнтові не було відмовлено, всім було запропоновано варіанти "кредитних канікул", - наголосили в банку.

Прес-служба Ощадбанку також уточнила, що наразі банк працює над вивченням проблем бізнесу, який зазнав збитків під час карантину, а також над індивідуальними графіками повернення кредитів улітку. "Це дасть бізнесу можливість вийти на рівень дохідності, який був до березня 2020 року", - додали в банку.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА