Інтерфакс-Україна
16:28 17.06.2020

Введення мита на імпортне дизпаливо загрожує збору врожаю - УКАБ

2 хв читати

Асоціація "Український клуб аграрного бізнесу" закликала президента України Володимира Зеленського та прем'єр-міністра Дениса Шмигаля не вводити мита на імпорт дизельного палива.

"Це подорожчання вартості ДП серйозно вплине на агросектор, особливо на порозі кампанії зі збору врожаїв. У такому разі підвищення цін призведе до додаткових витрат аграріїв на пальне у розмірі +1,9 млрд грн", - пояснює генеральний директор УКАБ Роман Сластьон у відповідній заяві, розміщеній на офіційній сторінці організації.

Як зазначає УКАБ за даними 2018 року, агросектор є другим найбільшим споживачем ДП - 1,13 млн тонн дизеля, що становить майже 20% від загального споживання ДП в Україні.

"У разі введення навіть мінімального рівня мита, запропонованого ПАТ "Укртатнафта", ціна за один літр дизельного пального може збільшитись на 1,77 грн (нинішня середня ціна 21,2 грн/л)", - йдеться в заяві асоціації.

В УКАБ також зазначають, що на сьогодні в Україні нормально функціонують лише два нафтопереробні заводи - Кременчуцький НПЗ "Укртатнафти" (група "Приват") та Шебелинський ГПЗ "Укргазвидобування", які покривають майже 45% потреб українського ринку в бензині і лише 15% - у дизельному паливі, яке є основним засобом виробництва в АПК.

"Очевидно, що обмеження імпорту не вирішить проблеми ефективності українських нафтопереробних заводів і не призведе до відновлення роботи зупинених заводів, адже цей сектор потребує значних інвестицій в оновлення та збільшення власних виробничих потужностей", - йдеться в заяві УКАБ.

Представники УКАБ звертають увагу, що схожа історія наразі відбувається з добривами, коли окремі олігархічні бізнес-структури намагаються ввести обмеження імпорту, квоти, мита і за рахунок аграріїв збільшити свої прибутки. Варто також зазначити, що так само як і з добривами, питання обмеження імпорту вже неодноразово порушувалося. Зокрема, у 2018 році ПАТ "Укртатнафта" вже зверталося до Мінекономрозвитку обмежити імпорт бензину та дизпалива, що фактично призвело б до монополізації ринку палива одним виробником.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Видатки загального фонду держбюджету у жовтні-2025 зросли на 10,7% до жовтня-2024 - Мінфін

Ощадбанк продовжив строк дії платіжних карток до 30 червня 2026 року

Чистий прибуток банків України за 9 міс.-2025 року зріс на 1,9% – до 119,4 млрд грн

Трамп поки що не має наміру скасовувати санкції проти нафтових компаній із РФ

Україна наразі не експортує е/е після значних пошкоджень ТЕС і ГЕС ворожими атаками – Міненерго

Вступ в ЄС відкриває для бізнесу доступ до фінансування, але й несе ризики, - топменеджер "Метінвесту"

МВФ відзначає прогрес у реформі Держмитслужби, рекомендує оновити політику ротації і KPI митного оформлення

"Фокстрот" вводить опцію післяоплати під час отримання для доставки з Uklon Delivery

Українські акції, облігації та ВВП-варанти подорожчали на новинах про новий мирний план

ТОВ "Три О" оскаржує державну реєстрацію ТОК Gulliver за АТ "Ощадбанк" і АТ "Укрексімбанк"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА