Інтерфакс-Україна
16:53 06.07.2020

Майже 30% компаній планують продавати бізнес або активи у найближчі 6-12 міс. - дослідження

2 хв читати
Майже 30% компаній планують продавати бізнес або активи у найближчі 6-12 міс. - дослідження

Майже 30% компаній планують продавати бізнес або свої активи у найближчі півроку-рік, при цьому тільки кожна п'ята піде на це через кризу, свідчать результати опитування 56 компаній, яке провела юридична фірма Avellum.

"Це показує, що більшість великих українських компаній переважно успішно витримали економічну кризу, пов'язану з COVID-19", - коментує Avellum результати дослідження.

При цьому більше ніж 60% компаній, які планують продаж, готові до зниження ціни.

"Однак у майбутньому продавці можуть підвищити ціни на об'єкти продажу, оскільки сьогодні кількість потенційних покупців суттєво перевищує пропозицію", - зазначають автори дослідження.

До купівлі компаній або активів готові 50% опитаних представників великого бізнесу. Всі вони зазначили, що очікують дисконту в ціні, оскільки на продаж, як правило, виставляють слабкі бізнеси. При цьому понад 40% імовірних покупців зацікавилися придбанням через коронакризу.

"Це говорить про те, що значна частина компаній має опортуністичні настрої і вірить у підйом української економіки", - вважають автори дослідження.

Як показали результати опитування, понад 60% потенційних покупців не змінили своїх планів придбати активи в Україні, тобто продовжують вірити у привабливість ринку в цій країні та бачать прибуток у розширенні своєї частки на ньому. Решта майже 40% відмовилися від купівлі активів саме через коронакризу.

"Зі стабілізацією економіки такі покупці швидко повернуться на ринок і спровокують підвищення ціни на активи, які продаються", - прогнозує керуючий партнер Avellum Микола Стеценко, на якого посилається прес-служба.

На його думку, в найближчі півроку-рік можна очікувати активного дисконтування цін на активи, а пізніше їх вартість знову піде вгору.

Хоча на ринку небагато об'єктів на продаж, покупці очікують повноцінної перевірки об'єкта купівлі й гарантій від продавця про його стан, свідчать результати опитування.

"Ми вважаємо, що такі очікування зміняться найближчим часом зі збільшенням конкуренції за вигідні компанії, які продаються з дисконтом", - вважають автори дослідження.

Опитування також показало, що понад 60% компаній не бачать необхідності в радників, оскільки актив продається з дисконтом. Це суперечить очікуванням покупця щодо гарантій, які потребують залучення юристів.

"Відповідно, або продавці справді даватимуть суттєво менше гарантій, пояснюючи такий підхід дисконтом, або участь юррадників на стороні продавця буде необхідною унаслідок складної документації. При цьому майже 80% вважають, що без зовнішніх радників у кризовій M&A угоді так чи інакше не обійтися", - додав партнер Avellum Юрій Нечаєв.

Опитування проведено в онлайн-форматі у червні 2020 року серед власників, топ-менеджерів і керівників юридичних відділів українських і міжнародних компаній.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна, Словаччина, Угорщина та Румунія запустили перші місячні аукціони для імпорту в січні-26 на 804 МВт

Офіційний курс гривні до євро послабився до історичного мінімуму 49,6549 грн/EUR1

Наглядова рада ПІН Банку подала у відставку

АМКУ рекомендує НКРЕКП упорядкувати діяльність "Укренерго" щодо врегулювання небалансів

Бізнес закликає доопрацювати законопроєкт про підвищення ефективності контролю за виробництвом та обігом тютюнової сировини

Кабмін вирішив докапіталізувати "Укрфінжитло" ще на 30 млрд грн держоблігаціями

Число вантажівок для міжнародних перевезень за роки транспортного безвізу зросло більш ніж вдвічі – Мінрозвитку

Мінрозвитку планує запустити пілотний проєкт "єЧерги" для легкових авто на початку 2026р.

Diligent Capital Partners очолила $12 млн раунд інвестицій у філіппінський необанк Tonik

Україна за 11 міс. значно знизила експорт титановмісних руд, у березні-листопаді поставок не було

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА