Інтерфакс-Україна
12:56 30.07.2020

Абромавичус бачить вирішення проблеми корпуправління "Укрнафти" у викупі її одним з акціонерів або спільний продаж третьому

2 хв читати
Абромавичус бачить вирішення проблеми корпуправління "Укрнафти" у викупі її одним з акціонерів або спільний продаж третьому

Найкращим вирішенням давньої проблеми корпоративного управління "Укрнафти", в якій НАК "Нафтогаз України" належить 50% + 1 акція, а так званій групі "Приват" майже 42%, є викуп її одним з акціонерів або спільний продаж третій особі, вважає екс-міністр економіки, екс-інвестбанкір і гендиректор "Укроборонпрому" Айварас Абромавичус.

"Я не дуже розумію, як із приватним акціонером взагалі можна співіснувати. Тому або разом продавати цей актив, або викуповувати у приватного акціонера, або приватний акціонер має викупити у держави - це єдині шляхи вирішення цієї глобальної і дуже вже історичної проблеми", - сказав він під час круглого столу Київської школи економіки в середу.

Коментуючи звинувачення в продажі "Укрнафтою" нафти за нібито заниженою ціною на біржовому аукціоні, екс-міністр економіки, який свого часу очолював аукціонний комітет, визнав, що причиною тому є недолік формули ціноутворення.

"Ця формула працює у такий спосіб, що якщо є швидке зростання цін на нафту, то приватні акціонери, які також є власниками нафтопереробного заводу, мають дуже серйозний інтерес купити дуже швидко багато нафти, оскільки є можливість купити за низькою ціною", - пояснив Абромавичус . Він нагадав, що йому вдалося прибрати 15-відсотковий дисконт у цій формулі.

Водночас він закликав наглядову раду "Нафтогазу", яку він вважає дуже професійною, більше уваги приділити проблемам в "Укрнафті".

Голова правління "Нафтогазу" Андрій Коболєв, у свою чергу, назвав можливим вирішенням проблеми корпоративного управління "Укрнафти" її поділ на приватну і державну частку.

"Успіхом для компанія "Укрнафта" з точки зору корпоративного управління в цій конкретній ситуації, враховуючи всю складність відносин, - це поділ активів: поділ на приватну частину і приватних акціонерів і (державну частину) і державних акціонерів. Тому що я вважаю, що в Україна комбінація приватного капіталу і державного капіталу, як правило, не працює", - сказав голова НАК,

За його словами, це має бути або приватна компанія, і тоді ніхто не має ставити питання, чому приватні акціонери заробляють на ній гроші, або це має бути державна компанія, і тоді гроші заробляє держава. "Це було б ідеально. Поки що цього не відбулося", - констатував Коболєв.

Говорячи про складнощі продажу нафти "Укрнафти" на аукціонах, голова "Нафтогазу" пояснив проблему монопольним становищем приватних аукціонерів на ринку нафтопереробки України та фактичною неможливістю експорту.

"Укрнафта" фактично залишена один на один з єдиним монопольним переробником нафти... Все говорить менеджменту "Укрнафти" – зробіть диво! Дива не буде... Дайте можливість продавати нафту з будь-якого напрямку: експортувати, переробляти в Україні - відкрийте менеджменту руки", - закликав Коболєв до змін постанови Кабміну про правила продажу нафти.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА