17:47 28.09.2020

Мер Кременчука має намір запропонувати керівництву країни націоналізувати "АвтоКрАЗ"

3 хв читати
Мер Кременчука має намір запропонувати керівництву країни націоналізувати "АвтоКрАЗ"

 Міський голова Кременчука (Полтавська обл.) Віталій Малецький має намір ініціювати звернення до керівництва України з пропозицією націоналізації АТ "АвтоКрАЗ", що входить до фінансово-промислової групи українського бізнесмена Костянтина Жеваго, щоб уникнути знищення підприємства.

"Так сталося, що в свій час пан Жеваго прибрав до рук одне з найбільших кременчуцьких підприємств, флагман українського машинобудування і тепер поступово доводить його до повного знищення. Вплинути на ситуацію можна лише на державному рівні, якщо вирішити питання націоналізації КрАЗ та повернення його до державної власності. Дав доручення підготувати від мого імені відповідне звернення до керівництва держави", - написав мер у Facebook після зустрічі з працівниками підприємства наприкінці минулого тижня.

Він наголосив, що завод має отримувати державні замовлення на техніку для армії, комунального господарства, спеціальних підрозділів і підприємств, а працівники - мати роботу та стабільну заробітну плату.

Малецький також повідомив, що міська влада має намір надавати допомогу працівникам заводу, зокрема, допоможе підготувати позови до суду для отримання "зароблених коштів", вирішити складні питання надання субсидій, забезпечення комунальними послугами тих людей, які проживають у відомчому житлі.

За повідомленнями місцевих ЗМІ, працівники підприємства минулого тижня вийшли на мітинг із вимогою погасити заборгованість із заробітної плати за вісім місяців, перекривали рух київською трасою.

Гендиректор КрАЗ Роман Черняк повідомив їм, що вже відвідав Київ, де зустрічався з владою і домігся того, що армія не купуватиме білоруські МАЗ, і про намір підписати контракт із армією. Також він запропонував заводчанам звернутися до Малецького з вимогою купувати для міста КрАЗ, а не МАЗ.

АТ "АвтоКрАЗ" - єдиний в Україні виробник великовантажних автомобілів, випускає 33 базові моделі, понад 260 модифікацій і комплектацій автомобільної техніки.

За даними останнього оприлюдненого фінзвіту компанії на її сайті, у 2018 році чистий збиток становив 4,7 млрд грн, проти 90 млн грн роком раніше, чистий дохід скоротився на 7%, до 976,3 млн грн. Було реалізовано 540 автомобілів (очікувалося майже 1,2 тис.), зокрема 93% - на внутрішньому ринку.

Підприємство другий рік не надає дані про кількість вироблених і проданих автомобілів.

За позовом Ощадбанку госпсуд Києва у вересні 2018 року відкрив провадження у справі про банкрутство АТ "АвтоКрАЗ" (Кременчук Полтавської обл.), визнавши грошові вимоги банку в розмірі 555,688 млн грн, і ввів процедуру розпорядження майном боржника.

У серпні суд задовольнив позов Ощадбанку до низки пов'язаних ТОВ про звернення стягнення на належні їм акції АТ "АвтоКрАЗ" номінальною вартістю 185 млн грн (32,7% статутного капіталу підприємства) в рахунок погашення боргу компанії перед банком за кредитним договором шляхом продажу на публічних торгах у рамках процедури виконавчого провадження.

Керівництво підприємства неодноразово заявляло, що до складної ситуації на заводі призвела насамперед відсутність замовлень від державних структур, які навіть на публічних тендерах віддають перевагу імпортній техніці.

Президент України Володимир Зеленський під час візиту на підприємство в березні цього року через директора "АвтоКрАЗ" попросив Жеваго "вийти на зв'язок" для обговорення ситуації, що на склалася на підприємстві, зокрема з держзамовленнями.

"Передайте власникам, щоб вони вийшли з нами на зв'язок. Тоді можна обговорювати і проблеми банкрутства, і вийти з усіх позовів, судових справ. Гадаю, це єдиний вихід. Паралельно ми все зробимо, але коли власник компанії, якій держава дає гроші, в розшуку, можуть бути проблеми", - сказав тоді президент.

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА