Інтерфакс-Україна
14:10 01.10.2020

ЄС у 2019/20 сезоні зайняв 67% обсягу експорту плодоовочевої продукції з України

2 хв читати
ЄС у 2019/20 сезоні зайняв 67% обсягу експорту плодоовочевої продукції з України

 Головним ринком реалізації для плодоовочевої продукції українського виробництва в сезоні 2019/20 років були країни ЄС, на які припадає 67% обсягу експорту фруктів, ягід, овочів і горіхів із країни.

"Ще 14% припадає на поставки плодоовочевої продукції українського виробництва в країни Близького Сходу, і лише близько 7% - в Білорусь, яка, частково, реекспортує українську плодоовочеву продукцію на російський ринок", - написала директор з розвитку Української плодоовочевої асоціації, міжнародний консультант ФАО ООН Катерина Звєрєва в колонці агентству "Інтерфакс-Україна".

За її словами, за роки дій російського ембарго на постачання плодоовочевої продукції на ринок РФ українські садівники і городники повністю позбулися залежності від цього ринку і навіть наростили обсяги експорту.

"Ще у сезоні 2012/13 років Росія була основним ринком збуту плодоовочевої продукції з України. У цю країну прямувало понад 29% всього плодоовочевого експорту на суму близько $75 млн. Ще близько 3% експорту українських овочів, фруктів, ягід і горіхів прямувало в Білорусь. За сім років залежність українського плодоовочевого бізнесу від поставок на ринок РФ скоротилася приблизно в сім разів, а Росія вперше випала з десятки основних країн-покупців української плодоовочевої продукції за підсумками сезону 2019/20", - повідомила Звєрєва.

Директор з розвитку УПОА зазначила, що українські виробники шукають можливості заробити більше на європейських ринках. Водночас, зазначила вона, на ринку стала типовою ситуація, коли українську, наприклад, ягоду поставляють до Польщі, потім упаковують і повертають до країни вже як продукцію з високою доданою вартістю.

"У цій ситуації треба шукати якісь шляхи перемовин з країнами, бачити, де можна заробити більше і де створюється саме та додана вартість. Якщо ми говоримо про якісь європейські моделі, які можна адаптувати в Україні, то це, все ж таки, підтримка малого фермерства та малого виробника. Наприклад, в Швейцарії дуже цінують свого виробника. І зовсім не просто зайти на цей ринок з високоякісною продукцією сторонньому гравцю ринку, адже він досить захищений. Отже, нам потрібно йти таким самим шляхом", - вважає Звєрєва.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Фіксована ціна на газ для населення та бюджетних установ залишається незмінною до 31 березня 2026р - Свириденко

Мінекономіки обговорило з ЄБРР можливий продаж міноритарних часток у держкомпаніях

"Нова пошта" довела кількість поштоматів до 30,6 тис.

Девелопери отримали біля 3 млрд грн в межах програми "єОселя" у ІІІ кв. 2025р

Україна за 9 міс.-2025 збільшила імпорт товарів на 17%, експорт скоротився на 3,1% - ДМС

Ціни на пшеницю в найближчі місяці підвищаться до $250–260 за тонну через низьку внутрішню пропозицію - аналітики

Нардепи подали в держбюджет-2026 загалом 3339 поправок і побили 19-річний рекорд

Чисті міжнародні резерви України виросли до нового рекорду – $32,2 млрд, валові – до $46,5 млрд

Bolt знизив з 1 жовтня комісію з водіїв у Києві з 25% до 20%

Уряд збереже фіксовану ціну на природний газ для побутових споживачів - Зеленський

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА