Інтерфакс-Україна
14:10 01.10.2020

ЄС у 2019/20 сезоні зайняв 67% обсягу експорту плодоовочевої продукції з України

2 хв читати
ЄС у 2019/20 сезоні зайняв 67% обсягу експорту плодоовочевої продукції з України

 Головним ринком реалізації для плодоовочевої продукції українського виробництва в сезоні 2019/20 років були країни ЄС, на які припадає 67% обсягу експорту фруктів, ягід, овочів і горіхів із країни.

"Ще 14% припадає на поставки плодоовочевої продукції українського виробництва в країни Близького Сходу, і лише близько 7% - в Білорусь, яка, частково, реекспортує українську плодоовочеву продукцію на російський ринок", - написала директор з розвитку Української плодоовочевої асоціації, міжнародний консультант ФАО ООН Катерина Звєрєва в колонці агентству "Інтерфакс-Україна".

За її словами, за роки дій російського ембарго на постачання плодоовочевої продукції на ринок РФ українські садівники і городники повністю позбулися залежності від цього ринку і навіть наростили обсяги експорту.

"Ще у сезоні 2012/13 років Росія була основним ринком збуту плодоовочевої продукції з України. У цю країну прямувало понад 29% всього плодоовочевого експорту на суму близько $75 млн. Ще близько 3% експорту українських овочів, фруктів, ягід і горіхів прямувало в Білорусь. За сім років залежність українського плодоовочевого бізнесу від поставок на ринок РФ скоротилася приблизно в сім разів, а Росія вперше випала з десятки основних країн-покупців української плодоовочевої продукції за підсумками сезону 2019/20", - повідомила Звєрєва.

Директор з розвитку УПОА зазначила, що українські виробники шукають можливості заробити більше на європейських ринках. Водночас, зазначила вона, на ринку стала типовою ситуація, коли українську, наприклад, ягоду поставляють до Польщі, потім упаковують і повертають до країни вже як продукцію з високою доданою вартістю.

"У цій ситуації треба шукати якісь шляхи перемовин з країнами, бачити, де можна заробити більше і де створюється саме та додана вартість. Якщо ми говоримо про якісь європейські моделі, які можна адаптувати в Україні, то це, все ж таки, підтримка малого фермерства та малого виробника. Наприклад, в Швейцарії дуже цінують свого виробника. І зовсім не просто зайти на цей ринок з високоякісною продукцією сторонньому гравцю ринку, адже він досить захищений. Отже, нам потрібно йти таким самим шляхом", - вважає Звєрєва.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

НБУ планує запустити національний інноваційний хаб для фінсектора у 2026 році

Доходи загального фонду держбюджету в жовтні-2025 виросли на 41,6% до жовтня-2024 завдяки грантам

"Укрзалізниця" планує довести євроколію до Львова до кінця 2027р

США і Китай наступного тижня підпишуть торговельну угоду - міністр фінансів

Мінекономіки запустило опитування експортерів щодо вітчизняного бренду та потреб інструментів підтримки

Fitch підтвердило рейтинг ПроКредит Банку на рівні "CCC"

ЄІБ розглядає фінансування проєкту забезпечення Миколаєва питною водою вартістю EUR70 млн

Учасниками програми "ВідновиДІМ" тепер можуть бути лише ОСББ з пошкодженнями від 1 млн грн

Ощадбанк та Укрексімбанк тимчасово закрили торговельно-офісний комплекс Gulliver, звинувачують ексвласника

НБУ погіршив оцінку дефіциту е/е 2026р з 1% до 3% та імпорту газу до 6 млрд куб. м у 2025р та 5 млрд куб. м у 2026р

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА