Інтерфакс-Україна
14:10 01.10.2020

ЄС у 2019/20 сезоні зайняв 67% обсягу експорту плодоовочевої продукції з України

2 хв читати
ЄС у 2019/20 сезоні зайняв 67% обсягу експорту плодоовочевої продукції з України

 Головним ринком реалізації для плодоовочевої продукції українського виробництва в сезоні 2019/20 років були країни ЄС, на які припадає 67% обсягу експорту фруктів, ягід, овочів і горіхів із країни.

"Ще 14% припадає на поставки плодоовочевої продукції українського виробництва в країни Близького Сходу, і лише близько 7% - в Білорусь, яка, частково, реекспортує українську плодоовочеву продукцію на російський ринок", - написала директор з розвитку Української плодоовочевої асоціації, міжнародний консультант ФАО ООН Катерина Звєрєва в колонці агентству "Інтерфакс-Україна".

За її словами, за роки дій російського ембарго на постачання плодоовочевої продукції на ринок РФ українські садівники і городники повністю позбулися залежності від цього ринку і навіть наростили обсяги експорту.

"Ще у сезоні 2012/13 років Росія була основним ринком збуту плодоовочевої продукції з України. У цю країну прямувало понад 29% всього плодоовочевого експорту на суму близько $75 млн. Ще близько 3% експорту українських овочів, фруктів, ягід і горіхів прямувало в Білорусь. За сім років залежність українського плодоовочевого бізнесу від поставок на ринок РФ скоротилася приблизно в сім разів, а Росія вперше випала з десятки основних країн-покупців української плодоовочевої продукції за підсумками сезону 2019/20", - повідомила Звєрєва.

Директор з розвитку УПОА зазначила, що українські виробники шукають можливості заробити більше на європейських ринках. Водночас, зазначила вона, на ринку стала типовою ситуація, коли українську, наприклад, ягоду поставляють до Польщі, потім упаковують і повертають до країни вже як продукцію з високою доданою вартістю.

"У цій ситуації треба шукати якісь шляхи перемовин з країнами, бачити, де можна заробити більше і де створюється саме та додана вартість. Якщо ми говоримо про якісь європейські моделі, які можна адаптувати в Україні, то це, все ж таки, підтримка малого фермерства та малого виробника. Наприклад, в Швейцарії дуже цінують свого виробника. І зовсім не просто зайти на цей ринок з високоякісною продукцією сторонньому гравцю ринку, адже він досить захищений. Отже, нам потрібно йти таким самим шляхом", - вважає Звєрєва.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Український агробізнес попри війну має переваги, які забезпечують його стабільність – дослідження Agrohub

Україна повинна переглянути механізм проведення аукціонів з ВДЕ – Пакет розширення

Продажі новорічних товарів у "Епіцентрі" виросли на 40%

"Укрзалізниця" планує підвищити ціни на СВ та 1-й клас Інтерсіті

Україні не вдасться відновити 30-40% газовидобутку протягом ОЗП – директор ЦДЕ

Наглядова рада Ощадбанку обрала головою правління Каціона – заступника з питань корпоративного бізнесу

Велика Британія та Україна розширять співпрацю у сфері фінмеханізмів через британські програми розвитку бізнесу

Україна повинна поступово скасовувати цінові обмеження на енергоринку та ПСО на суб'єктів газової сфери – Пакет розширення

14% агробізнесу в 2025 р. стикалися з корупцією

Мінрозвитку відібрало 9 проєктів у рамках відновлення України, перемогли заявки "Руху без бар'єрів" і фабрики-кухні

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА