Інтерфакс-Україна
17:07 26.10.2020

"Нібулон" може стати центром локалізації кораблебудування в Україні - віце-прем'єр

3 хв читати
"Нібулон" може стати центром локалізації кораблебудування в Україні - віце-прем'єр

Українське військове кораблебудування перебуває в критичній ситуації, а його відновлення планується з проектів локалізації, й одним із центрів можуть стати суднобудівні активи "Нібулона", повідомив віце-прем'єр - міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський.

"Розвивається "Нібулон" - можемо робити там локалізацію і будівництво ракетних катерів і (турецьких - ІФ) корветів", - сказав він на брифінгу в Києві.

Уруський уточнив, що в держконцерні "Укроборонпром", по суті, залишилося два кораблебудівних підприємства: КБ "Центр кораблебудування" з приблизно двома сотнями працівників, яких необхідно залучити до проектування ракетних катерів і корветів у рамках локалізації, і Миколаївський суднобудівний завод (раніше "ім.61 комунара").

За словами віце-прем'єра, завод нічого не будує, всі його верфі заблоковані невирішеною десятки років долею крейсера "Україна" і судовою тяганиною з грецькою компанією Laskaridis.

"Виживають лише за рахунок ремонту", - уточнив глава Мінстратегпрому.

Він нагадав, що великий Чорноморський суднобудівний завод, на якому було розпочато будівництво корвета за українським проектом, був приватизований, а проект корвета у 2014 року заморожений.

"Наскільки я розумію, Міноборони не бачить доцільності продовження будівництва цього корвета у своїх інтересах. Розглядається питання Туреччини, і як використовувати напрацювання щодо корвету нашого", - зазначив віце-прем'єр.

Уруський наголосив, що серед холдингів, які намічено сформувати на базі підприємств "Укроборонпрому", вирішено зберегти ХК "Морські системи". За його словами, крім двох перерахованих вище підприємств, до неї увійдуть Науково-виробничий комплекс газотурбобудування (НВКГ) "Зоря-Машпроект", Інститут гідроприладів, що перебуває у "вкрай жалюгідному стані", і завод "Палада", що виробляє доки і плавучі крани.

Як повідомлялося, Міністерство внутрішніх справ України в липні цього року підписало контракт на будівництво патрульних катерів для Державної прикордонної служби України з французькою ОСЕА за участю компанії "Нібулон", що передбачає будівництво п'яти з 20 катерів на потужностях "Нібулона", якого обрала ОСЕА для локалізації виробництва своїх кораблів.

Уруський за підсумками зустрічі президентів України і Туреччини, що відбулася в середині жовтня, повідомив про зацікавленість Міноборони України турецькими корветами. За його словами, детальних переговорів ще не було, але перший корвет може бути побудований у Туреччині, а решта вже на українському підприємстві.

Крім того, 22 жовтня представники турецької LODOS Propulsion Enerji Sanayi ve Ticaret A.Ş. відвідали "Зорю-Машпроект" (Миколаїв) й уклали меморандум про партнерство. Гендиректор підприємства Денис Гордієнко зазначив, що ще дещо раніше - у вересні - зустрічався з представниками турецького уряду на найвищому рівні та представив їм можливості й досвід підприємства з розробки та виробництва корабельних енергетичних установок, приводів газоперекачувальних агрегатів для магістральних газопроводів, а також установок для генерації електроенергії.

"Нібулон" (Миколаїв), один з найбільших зернотрейдерів України, придбав основні фонди та майновий комплекс ПрАТ "Суднобудівний завод "Лиман" у серпні 2012 року (до серпня 2000 року Чорноморський судномеханічний завод). Крім безпосередньо судноремонту, це підприємство спеціалізується на будівництві несамохідних барж, плавучих причалів, ліхтерів, парусно-моторних яхт і катерів різного призначення.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА