17:07 26.10.2020

"Нібулон" може стати центром локалізації кораблебудування в Україні - віце-прем'єр

3 хв читати
"Нібулон" може стати центром локалізації кораблебудування в Україні - віце-прем'єр

Українське військове кораблебудування перебуває в критичній ситуації, а його відновлення планується з проектів локалізації, й одним із центрів можуть стати суднобудівні активи "Нібулона", повідомив віце-прем'єр - міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський.

"Розвивається "Нібулон" - можемо робити там локалізацію і будівництво ракетних катерів і (турецьких - ІФ) корветів", - сказав він на брифінгу в Києві.

Уруський уточнив, що в держконцерні "Укроборонпром", по суті, залишилося два кораблебудівних підприємства: КБ "Центр кораблебудування" з приблизно двома сотнями працівників, яких необхідно залучити до проектування ракетних катерів і корветів у рамках локалізації, і Миколаївський суднобудівний завод (раніше "ім.61 комунара").

За словами віце-прем'єра, завод нічого не будує, всі його верфі заблоковані невирішеною десятки років долею крейсера "Україна" і судовою тяганиною з грецькою компанією Laskaridis.

"Виживають лише за рахунок ремонту", - уточнив глава Мінстратегпрому.

Він нагадав, що великий Чорноморський суднобудівний завод, на якому було розпочато будівництво корвета за українським проектом, був приватизований, а проект корвета у 2014 року заморожений.

"Наскільки я розумію, Міноборони не бачить доцільності продовження будівництва цього корвета у своїх інтересах. Розглядається питання Туреччини, і як використовувати напрацювання щодо корвету нашого", - зазначив віце-прем'єр.

Уруський наголосив, що серед холдингів, які намічено сформувати на базі підприємств "Укроборонпрому", вирішено зберегти ХК "Морські системи". За його словами, крім двох перерахованих вище підприємств, до неї увійдуть Науково-виробничий комплекс газотурбобудування (НВКГ) "Зоря-Машпроект", Інститут гідроприладів, що перебуває у "вкрай жалюгідному стані", і завод "Палада", що виробляє доки і плавучі крани.

Як повідомлялося, Міністерство внутрішніх справ України в липні цього року підписало контракт на будівництво патрульних катерів для Державної прикордонної служби України з французькою ОСЕА за участю компанії "Нібулон", що передбачає будівництво п'яти з 20 катерів на потужностях "Нібулона", якого обрала ОСЕА для локалізації виробництва своїх кораблів.

Уруський за підсумками зустрічі президентів України і Туреччини, що відбулася в середині жовтня, повідомив про зацікавленість Міноборони України турецькими корветами. За його словами, детальних переговорів ще не було, але перший корвет може бути побудований у Туреччині, а решта вже на українському підприємстві.

Крім того, 22 жовтня представники турецької LODOS Propulsion Enerji Sanayi ve Ticaret A.Ş. відвідали "Зорю-Машпроект" (Миколаїв) й уклали меморандум про партнерство. Гендиректор підприємства Денис Гордієнко зазначив, що ще дещо раніше - у вересні - зустрічався з представниками турецького уряду на найвищому рівні та представив їм можливості й досвід підприємства з розробки та виробництва корабельних енергетичних установок, приводів газоперекачувальних агрегатів для магістральних газопроводів, а також установок для генерації електроенергії.

"Нібулон" (Миколаїв), один з найбільших зернотрейдерів України, придбав основні фонди та майновий комплекс ПрАТ "Суднобудівний завод "Лиман" у серпні 2012 року (до серпня 2000 року Чорноморський судномеханічний завод). Крім безпосередньо судноремонту, це підприємство спеціалізується на будівництві несамохідних барж, плавучих причалів, ліхтерів, парусно-моторних яхт і катерів різного призначення.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА