Інтерфакс-Україна
13:39 16.11.2020

"Укравтодор" відкидає звинувачення в розтраті коштів зі спецфонду COVID-19

3 хв читати
"Укравтодор" відкидає звинувачення в розтраті коштів зі спецфонду COVID-19

Державне агентство автомобільних доріг України ("Укравтодор") відкидає звинувачення екс-міністра фінансів Ігоря Уманського в розтраті коштів із "ковідного" фонду.

"Укравтодор" на своїй сторінці у Facebook, зокрема, заявив, що вперше в історії України тендерну документацію прописано не під конкретних підрядників, а під компанії, які мають відповідний досвід, матеріально-технічне забезпечення, співробітників, можливості фінансового забезпечення тендера.

"Текст методологічних рекомендацій закупівель "Укравтодору" розробляла робоча група при Міністерстві економрозвитку. У складі робочої групи були представлені найбільші громадські організації, представники державних установ та бізнесу (...)У 2020 році це дозволило залучити до робіт на об’єктах Великого будівництва понад 60 компаній", - наголосили в агентстві.

За його даними, станом на 13 листопада 2020 року 20 підрядників "Укравтодору" виконують контракти вартістю понад 1 млрд грн. Зокрема, компанії: ТОВ "Автомагістраль-Південь", ONUR, ТОВ "Ростдорстрой", ТОВ "ПБС", ТОВ "Спільне українсько-німецьке підприємство "Автострада", ТОВ "Техно-Буд-Центр", ТОВ "Шляхове будівництво "Альтком", ТОВ "ШБУ-77", ПрАТ "Хмельницьке ШБУ №56", Будівельно-монтажний трест (Білорусь), ТОВ "СлавДорСтрой", ТОВ" Енергетично-дорожнє будівництво", AzVirt MMC, ТОВ "Березівкаагрошляхбуд", ТОВ "ШРБУ-48", ТОВ "Луцькавтодор-сервіс", ТОВ "СТЛ+М", ТОВ "Автомагістраль", ÖZALTIN İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ ANONİM ŞİRKETİ, ТОВ "Українсько-польське підприємство з іноземними інвестиціями "УПС".

"Як бачимо – 20 підрядників, які виконують контракти вартістю понад 1 млрд грн, ніяк не відповідають звинуваченню в "картелі" для шести гравців ринку", - наголосили в агентстві.

"Укравтодор" також розкритикував підрахунки Уманського щодо розтрати коштів із "ковідного" фонду.

"Специфіка дорожніх тендерів відрізняється від закупівлі нематеріаломістких послуг. 70-80% вартості тендера - це матеріали. Ще 5% - фонд оплати праці. Тобто виконати послуги і, водночас, забрати звідти навіть 20% (не кажучи вже про 40% дисконту для субпідрядників) неможливо. Маніпуляція про 40% чи навіть 100% відкатів могла спрацьовувати на початку дорожнього сезону, коли тільки відбувалися закупівлі. Однак не тоді, коли на фініші виконання плану на майже 4000 км державних доріг", - зазначено в повідомленні.

Крім того, агентство наголосило, що спрямування додаткового бюджетного фінансування на дорожнє будівництво розміром 35 млрд грн планувалося з січня 2020 року.

"Це було публічно презентовано – ці кошти очікувалося отримати від "Нафтогазу" (який їх виграв у Стокгольмському суді у "Газпрому"). Пізніше не без участі пана Уманського було використано механізм спецфонду, до якого, зокрема, потрапили гроші "Нафтогазу". Пізніше "Укравтодор" зміг отримати кошти на оновлення доріг, як це і планувалося на початку року – та не напряму від "Нафтогазу", а через механізм спецфонду", - наголосили в "Укравтодорі".

"Запрошуємо пана Уманського особисто проінспектувати 4 000 км вже оновлених доріг і поспілкуватися з людьми, які роками не бачили належної інфраструктури", - підсумували в агентстві.

Раніше екс-міністр фінансів Ігор Уманський заявив, що від початку "Великого будівництва" змінилися вимоги до тендерної документації, яким відповідають лише шість компаній. Вони, за його словами, перепродують субпідрядникам підряди з дисконтом 30-40%.

"Якщо скласти всі тендери цієї "мерзотної шестірки" та вирахувати цей "дисконт" – маємо (хтось має!) близько 36 млрд грн - саме таку суму отримав додатково Автодор із ковідного фонду на "Велике будівництво". Тобто, без цих "шаловливих ручок" можна було б збудувати ту саму протяжність доріг та (увага!) не чіпати "брудними ручками" "ковідний" фонд, позбавляючи ресурсу хворих людей і хвору економіку. Але є факт – "ковідний" фонд штучно витратили. Кошти зникли. Але десь з’явилися?" - написав він на своїй сторінці у Facebook.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ЄІБ може вкласти EUR15 млн в Ukraine Phoenix Tech Fund

Підтримка підприємницької ініціативи ветеранів має будуватися на державно-приватному партнерстві – голова НБУ

Загальний обсяг виділеного від ЄБРР фінансування для України сягнув EUR7,6 млрд

ЄБРР виділив "Новій пошті" кредит до EUR50 млн

Проєкт BGV Graphite дає початок визнанню Європою потенціалу України щодо критичної сировини – топменеджер BGV Group на URC-2025

ЄБРР надає VARUS позику в розмірі $25 млн на стале енергоефективне зелене розширення

Україна в рамках Food from Ukraine буде надавати гуманітарну допомогу продуктами харчування

ЄБРР надає понад EUR65 млн кредитів на муніципальні проєкти українських міст

Україні для відновлення та розвитку потрібні безпека, забезпечення гарантій та страхування інвестицій – CCO "Метінвесту" на URC-2025

ЄІБ надасть "Укргідроенерго" EUR120 млн кредиту на модернізацію ГЕС – угода на URS-2025

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА