14:31 20.11.2020

Майже 40% підприємств України позитивно оцінюють вплив Угоди про асоціацію з ЄС на їхню діяльність - опитування

3 хв читати
Майже 40% підприємств України позитивно оцінюють вплив Угоди про асоціацію з ЄС на їхню діяльність - опитування

39,3% опитаних представників українських підприємств вважають, що їхнє підприємство значно/незначно виграло від Угоди про асоціацію України з ЄС, свідчать результати опитування Інституту економічних досліджень та політичних консультацій.

Згідно з даними дослідження, представленого на онлайн-презентації в п'ятницю, у 2020 році найбільша кількість підприємств позитивно оцінила вплив угоди, оскільки у 2018 році цей показник становив 28%, у 2017 році - 31,6%, у 2016 - 28%. Водночас 50,7% опитаних вважають, що угода не вплинула на їхнє підприємство, а 5,6% - підприємство значно/ незначно програло.

Найнижчий рівень позитивних оцінок впливу угоди - серед експортерів. 22,7% експортерів зазначили, що підприємство виграло, 62,4% - угода не вплинула на підприємство, 4,7% - підприємство програло. Серед імпортерів 44,4% опитаних вважають, що підприємство виграло, 47,9% - угода не вплинула на підприємство, 3,8% - підприємство програло. 45,1% підприємств експортерів та імпортерів мають позитивні очікування, 45,9% - не очікують впливу угоди, а 4,9% чекають на програш.

Великий бізнес здебільшого відчуває позитивний вплив угоди. Серед представників великих підприємств 46,5% зазначають, що підприємство виграло, 44,2% - угода не вплинула на підприємство, 3,5% - підприємство програло. На позитивний вплив угоди вказують також 36,6% опитаних середніх підприємств, 39,2% - малих і 39,4% - мікро. Рівень позитивних оцінок зріс серед підприємств усіх розмірів порівняно з 2016 роком. Те, що угода не вплинула на підприємство, вказують 50,9% середніх, 49,5% малих і 52,7% мікропідприємств. 5,4% респондентів середніх підприємств заявили, що підприємство програло. Таку саму думку поділяють 4,8% респондентів малих і 3,8% - мікропідприємств.

Сектор торгівлі найбільшою мірою відчув позитивний вплив Угоди про асоціацію (43,2%), а серед сільськогосподарських підприємств найменша кількість позитивних оцінок (21,7%). Водночас у сфері послуг - найвища частка респондентів, які вказують на програш від впливу угоди (10,4%). Порівняно з 2016 роком майже в півтора разу збільшилися частка позитивних оцінок промислових і торговельних підприємств, водночас майже не змінився рівень позитивних оцінок підприємств сільського господарства і сфери послуг.

Лідером серед позитивних оцінок впливу угоди є Львівська область, де 55,1% опитаних зазначили, що їхнє підприємство виграло від угоди. Майже кожен другий респондент дав позитивні оцінки в Рівненській (48,3%), Тернопільській (48%) і Чернівецькій (47,6%) областях. Найменша кількість позитивних оцінок - у Херсонській області (18,2%), де лише кожен п'ятий опитаний вказав на виграш від угоди.

У Рівненській, Івано-Франківській, Волинській, Донецькій, Сумській та Вінницькій областях немає респондентів, які відчули негативний вплив на їхнє підприємство. Більше ніж у половині регіонів негативні оцінки впливу угоди становлять менше ніж 4%. А в Херсонській області - найвища частка респондентів, які вважають, що їхнє підприємство програло від угоди (13,6%).

44,9% опитаних вважають, що їхнє підприємство виграє від угоди протягом найближчих п'яти років, 24,3% - що угода не вплине на підприємство, 5,6% - що підприємство програє.

Найменш позитивні очікування - у підприємств, які займаються лише експортом (34,1%), Майже кожен другий представник підприємств, які імпортують (48,1%) або одночасно експортують та імпортують (48,6%), має позитивні очікування. Серед експортерів - найвища частка респондентів, які не чекають впливу угоди на підприємство (28,2%).

Найвищі очікування позитивного впливу угоди - в Черкаській (62,5%), Львівській (60,3%), Тернопільській (60%) областях. Найменша кількість підприємств, які чекають на позитивні результати, у Кіровоградській (30%), Запорізькій (31,7%), Чернігівській (34,5%) областях.

Опитування було проведене в 2020 році проектом "Підтримка громадської ініціативи "За чесну та прозору митницю" за підтримки Європейського Союзу, Міжнародного фонду "Відродження" та Atlas Network. Було опитано понад 1000 представників підприємств: від мікропідприємств до великих, що займаються експортом та/або імпортом. Більшість опитаних - мікро- та малі підприємства, представники промисловості й торгівлі.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Ціна на газ для українських домогосподарств залишиться незмінною ще на один рік - "Нафтогаз"

Україна не планує виставляти газотранспортні потужності на аукціон після завершення транзитного договору з РФ

"Метінвест" з 1 травня підвищить зарплату працівникам виробничих та ремонтних підприємств в Україні

Європейські компанії не зможуть надавати профпослуги своїм "дочкам" у РФ із червня

NovaPay сформувала мережу з 2,8 тис POS-терміналів по Україні

США в рамках тиску на РФ готують санкції проти деяких китайських банків - ЗМІ

"Укрнафта" збільшила запаси на 3 млн тонн нафти та 0,6 млрд куб. м газу

ВР розгляне питання звільнення семи членів Рахункової палати - Железняк

Розвиток ринку біометану допоможе аграріям диверсифікувати бізнес - Мінагрополітики

Moneyveo планує збільшити частку на ринку споживчого кредитування до 14,5-16,5% у 2024 р.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА