17:25 20.11.2020

Три українських продукти офіційно отримали статус захищеного географічного зазначення

3 хв читати
Три українських продукти офіційно отримали статус захищеного географічного зазначення

В Україні офіційно зареєстровано три продукти із захищеним географічним зазначенням (ГЗ) - гуцульська коров'яча бринза, гуцульська овеча бриндзя та мелітопольська черешня, ще низка найменувань очікує реєстрації.

"У 2019 році було визначено десять українських продуктів із захищеними зазначеннями, процедуру реєстрації яких здійснить проект ЄС "Географічні зазначення в Україні", котрий фінансує Європейський Союз. Проте в результаті їх кількість може змінитися", - повідомила національний експерт із питань створення Доріг вина та смаку проекту ЄС "Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні" Валерія Бондаренко в коментарі агентству "Інтерфакс-Україна".

Поштовхом для розширення переліку продуктів зі статусом захищеного географічного зазначення послужило створення пілотного проекту з підтримки еногастротуризму в Українській Бессарабії.

"Нині триває робота над розробкою специфікацій ще двох найменувань - баранина Фрумушики та Бессарабський горіх. Це продукція учасників першого еногастротуристичного продукту України "Дороги вина та смаку Української Бессарабії", - зазначила експерт.

За словами Бондаренко, наразі готуються до реєстрації такі продукти: херсонський кавун, карпатський мед, вина "Закарпаття", "Шабський", "Білгород-Дністровський", "Ялпуг", а також - баранина Фрумушики та Бессарабський горіх.

Національний експерт проекту з питань законодавства, патентний повірений України Юлія Прохода зазначила, що в середньому процедура реєстрації займає від 12 місяців.

"Офіційні збори невеликі - 2,6 тис. грн, інші витрати залежать від того, яких фахівців потрібно буде залучити для складання специфікації. Процедура реєстрації в Україні нині аналогічна європейській. Потрібно скласти специфікацію товару, узгодити її з Мінекономіки, подати заявку до Національного органу інтелектуальної власності. Орган розглядає заявку, публікує специфікацію для подання заперечень третіми особами. Після успішного завершення процедури нове географічне зазначення вносять до реєстру", - пояснила експерт у коментарі агентству.

Нині проект очікує ухвалення парламентом трьох секторальних законів, що регулюють використання та охорону географічних зазначень для сільськогосподарської продукції та харчових продуктів, а також для вин і спиртних напоїв. (Рамковий законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правової охорони географічних зазначень" було ухвалено у 2019 році).

З метою популяризації та підтримки українських продуктів і сервісів в Україні в рамках проекту "Географічні зазначення в Україні" було створено й презентовано перші Дороги вина та смаку.

"Старт першої дороги - Вина та смаку Української Бессарабії виявився успішним завдяки трьом складовим: у Бессарабії на старті у нас було сильне лобі виноробів, продукція яких йде на реєстрацію ГЗ - Shаbo, "Колоніст", агроекологорекреаційний кластер "Фрумушика-Нова" з його комплексною пропозицією: вино плюс локальні продукти, а також розуміння важливості й перспективності об'єднання в рамках формату Дороги з боку сформованого активу, постійна робота і навчання учасників, "природний відбір". У результаті Дорогу включено до програм багатьох туроператорів, потік туристів на локації і продаж локальної продукції зросли до 30% ", - зауважила Бондаренко.

Експерт уточнила, що виробники об'єдналися в однойменну громадську організацію для спільного маркетингу і лобіювання спільних інтересів, при цьому головний принцип їхньої взаємодії – крос-маркетинг.

"Другою стала Дорога вина та смаку Закарпаття. Проект виявився настільки успішним, що до нас звернулися за підтримкою ще вісім регіонів. На жаль, можливості Проекту ЄС не безмежні. Проект підтримав створення Бессарабської та Закарпатської Доріг вина та смаку, частково - Дороги вина та смаку Херсонщини, Дороги смаку Прикарпаття, але головне – ми створили методику, за якою можуть формуватися Дороги і в інших регіонах", - зазначила Бондаренко.

Національний експерт проекту з географічних зазначень та еногастрономічного туризму Олена Мотузенко повідомила, що під час побудови методики було використано досвід створення Доріг вина та смаку Італії та Іспанії, адаптований під українські реалії.

"Ми створили бренд Доріг вина та смаку України. Наша місія об'єднати всі Дороги під загальним брендом і вивести його на всеукраїнський, а потім і міжнародний ринок, щоб гастротуристичні маршрути України стали відомими і популярними у світі", - підсумувала Мотузенко.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

"Запоріжкокс" продовжує капремонт коксової батареї №2 з інвестиціями в 60 млн грн, вкладення в оновлення за 2 роки перевищують 276 млн грн - СЕО

Шмигаль за результатами українсько-польських урядових консультацій: Розуміємо, як будемо рухатися

Прямі збитки українських ритейлерів через війну сягають майже $2,5 млрд - дослідження

"Укрнафта" планує завершити ребрендинг АЗК Glusco у квітні

Сервіс покупок Meest Shopping розпочав співпрацю з криптобіржею Binance

Графіки відключень е/е залишилися лише в Харківській області, але ще можливе повернення до них в Одеській і Хмельницькій - "Укренерго"

RegioJet виконав перший рейс за маршрутом Прага - Чоп

На Бурштинській і Ладижинській ТЕС ДТЕК ударом РФ повністю або частково пошкоджено всі енергоблоки

Барселона з 1 квітня знову підвищує туристичний податок

НКЦПФР поповнила список ненадійних інвестпроєктів 12 кейсами

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА