Економіка

Вартість 1 км поточного середнього ремонту доріг у 2020 році зросла вдвічі, вартість реконструкції скоротилася на 45% - CoST Ukraine

Середня вартість 1 км поточного середнього ремонту доріг у 2020 році, згідно з інформацією публічного модуля аналітики ProZorro, зросла до 11,193 млн грн, що на 91,6% більше, ніж у 2019 році, при цьому вартість реконструкції за 1 км скоротилася на 44,7%, а будівництва - на 14,3%.

Такі дані повідомив виконавчий директор ініціативи з прозорості CoST Ukraine Святослав Абрамов під час брифінгу в четвер.

Згідно з оприлюдненою інформацією, середня вартість 1 км нового будівництва у 2020 році становила 90,216 млн грн (-14,3%), реконструкції - 36,061 млн грн (-44,7%), капітального ремонту - 25,184 млн грн (+4%).

За словами Абрамова, водночас поточний середній ремонт наблизився до капітального ремонту за якістю виконання та обсягами проведення робіт. Окрім того, збільшилася вартість через збільшення набору робіт, зокрема - зміцнення основи.

При цьому в CoST Ukraine додали, що вартість основних матеріалів, які використовують у дорожньому будівництві, в 2020 році практично не змінилася.

Так, вартість бітуму 60/90 (станом на жовтень 2020 року) впала на 12% і становила 13,9 тис. грн; емульсії бітумної - впала на 8% і становила 14,7 тис. грн; емульсії бітумної модифікованої - впала на 2% і становила 17 тис. грн; щебенево-піщаної суміші С5 - підвищилася на 6% і становила 584 грн; щебенево-піщаної суміші С7 - підвищилася на 1% і становила 604 грн; асфальтобетонної суміші - впала на 1% і становила 2,6 тис. грн; щебенево-мастичної асфальтобетонної суміші - не змінилася і становила 3,4 тис. грн.

"Важливо розуміти, що застосування середнього поточного ремонту - це був вимушений захід. Впроваджується він із 2012 року. Його впроваджують, оскільки це найпростіший спосіб реалізувати проект у рамках будівельного сезону. Важко сказати, наскільки це ефективно нині. Реальний результат побачимо через декілька років", - сказав Абрамов.

"Якщо говорити про вартість поточного середнього ремонту, роботи виконано не просто так - зрізали асфальт і зверху щось накатали, а справді посилили основу, облаштували освітлення, бар'єрну огорожу. І це все є. Звісно, з відкритими даними потрібно ще працювати, це є в Prozorro, їх потрібно аналізувати, і ми надалі шукатимемо шляхи, щоб це все автоматизувати. Але роботи оплачено не просто так", - прокоментувала під час брифінгу голова Команди підтримки реформ при "Укравтодорі" Олександра Азархіна.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ