Інтерфакс-Україна
19:50 15.12.2020

АМКУ оштрафував ДТЕК на 275 млн грн за зловживання монопольним становищем, компанія вважає рішення упередженим

2 хв читати
АМКУ оштрафував ДТЕК на 275 млн грн за зловживання монопольним становищем, компанія вважає рішення упередженим

Антимонопольний комітет України (АМКУ) у вівторок ухвалив рішення про накладення штрафу 175,9 млн грн на АТ "ДТЕК Західенерго" і 99,2 млн грн на ТОВ "Д.Трейдінг" за зловживання монопольним становищем на Бурштинському енергоострові у липні-жовтні 2019 року.

Зі свого боку "ДТЕК" вважає ухвалене рішення упередженим і безпідставним.

"Під час розгляду справи комітет не провів належного дослідження функціонування ринку електроенергії, були проігноровані надані докази та експертні висновки", - йдеться у заяві "ДТЕК", яка послідувала за рішенням.

В енергохолдингу знову заявили, що вони не займають монопольного становища в торговельній зоні "Острів Бурштинської ТЕС", є повністю замінними за рахунок імпортного ресурсу, мають значну конкуренцію з боку імпортерів, а також не мають ринкової влади у результаті повного адміністративного регулювання цін на цьому ринку.

"Після запуску нової моделі ринку 1 липня 2019 року імпортери отримали можливість безперешкодно імпортувати на конкурентних умовах будь-які обсяги електроенергії з ЄС, тим самим здійснюючи суттєвий вплив на ціноутворення в регіоні. Відтоді частка імпортерів у продажу електроенергії на ринку на добу вперед у Бурштинському енергоострові досягала 60-80% залежно від цін і попиту на електроенергію", - наголошується в заяві.

У "ДТЕК" також вважають упередженим і невмотивованим обвинувачення АМКУ щодо викупу пропускної спроможності міждержавних ліній електропередач, нібито з метою обмеження доступу імпортованої електроенергії зі Словаччини.

"Всупереч вимогам закону України "Про ринок е/е" не було запроваджено проведення внутрішньодобових аукціонів на розподіл пропускної здатності, чим суттєво було утруднено планування, прогнозування та здійснення господарської діяльності імпортерами. Як наслідок, це позбавило імпортерів, зокрема "Д.Трейдінг", права реалізувати невикористані пропускні спроможності на внутрішньодобовому ринку та призвело до додаткових витрат імпортерів", - йдеться в повідомленні.

У "ДТЕК" вважають, що ухвалене комітетом рішення - це спроба перекласти відповідальність за неповноцінне функціонування ринку на енергохолдинг.

"Протягом багатьох місяців без уваги АМКУ залишаються такі критичні питання, як штучне нанесення шкоди виробникам із поновлюваних джерел електроенергії, деформація ринку через маніпуляції та схеми "торгівлі повітрям", зловживання із закупівлею електроенергії на балансує ринку, які завдали багатомільярдного збитку реальному сектору економіки у 2020 році", - наголошують у "ДТЕК".

У зв'язку з цим компанія "ДТЕК" має намір відстоювати свої інтереси та свою репутацію у судовому порядку.

ДТЕК створений у 2005 році для управління енергетичними активами групи "Систем Кепітал Менеджмент" (СКМ, Донецьк) Ріната Ахметова. Холдингу делеговано функції зі стратегічного управління підприємствами групи, що становлять вертикально інтегрований ланцюг із видобутку та збагачення вугілля, виробництва та реалізації електроенергії.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА