Українці стали у 1,5 раза частіше купувати онлайн під час локдауну - OLX
Українці на тлі оголошення та впровадження січневого локдауну стали у 1,5 раза частіше купувати товари в інтернеті, при цьому кількість оголошень зменшилася лише на 1,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року, свідчить аналітика онлайн-майданчика OLX.
Як наголошується у повідомленні аналітичної служби компанії, поширеному у п'ятницю, дані для аналітики враховувалися для періоду з 9 грудня 2020 року (дата оголошення січневого локдауну) до 13 січня 2021 року порівняно з аналогічним періодом минулого року, коли жодних обмежень не було.
За цей час українці зробили понад 300 тис. замовлень із послугою "OLX Доставка", тоді як минулого року - лише 205 тис. Також за зазначений період кількість замовлень онлайн у п'яти найпопулярніших категоріях зросла на 46%.
Так, категорія "чоловічий одяг" показала найбільший приріст популярності в онлайні, збільшившись у 2,2 раза - до 136,2 тис. замовлень із середнім чеком у 527 грн (порівняно з 60,8 тис. замовлень і середнім чеком у 543 грн у 2019 році).
Категорія "чоловіче взуття" збільшилася на 94% - до 113,9 тис. замовлень (середній чек 820 грн); "Електроніка: комплектуючі та аксесуари" - на 74% до 130,4 тис. замовлень (середній чек 2,7 тис. грн проти 1,5 тис. грн у 2019 році).
Категорія "смартфони" за зазначений період зросла на 63% до 105,7 тис. замовлень із середнім чеком у 2,7 тис. грн.
До п'яти найпопулярніших категорій у 2020 році потрапили також дитячі іграшки (104,5 тис. замовлень, середній чек 515 грн), потіснивши аксесуари для мобільних телефонів (65,3 тис. замовлень із середнім чеком 589 грн).
"Схожу динаміку ми зафіксували під час першого локдауну навесні 2020 року. Можна зазначити, що в українців почали формуватися нові споживчі звички, пов'язані з карантинними реаліями: покупці хочуть мати постійний доступ до товарів, уникаючи відчуття дефіциту. Набирає популярності також система BOPIS (купуєш онлайн - забираєш у магазині), коли і бізнеси перейшли в режим видачі онлайн-замовлень", - зазначив директор департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії Ігор Сироватко.
При цьому активність продавців в інтернеті, за даними OLX, залишилася практично незмінною. На думку аналітиків OLX, онлайн-торгівля залишиться найбільш передбачуваним напрямом для малого та середнього бізнесу.
Нова звичка купувати в онлайні електроніку, одяг, взуття, продукти та медикаменти, що виникла в реаліях карантину, на думку платформи, лише зміцниться у 2021 році.
"Враження від купівлі стануть важливою частиною бізнес-стратегій. Покупці очікують, що процес замовлення, оплати та доставки буде інтуїтивно зрозумілим, швидким, безпечним і даруватиме приємні емоції. Підприємцям доведеться автоматизувати та спростити процес купівлі, а також створювати унікальні пропозиції та робити акцент на бонуси, щоб утримати клієнта", - наголосили в OLX.
У компанії також зазначили, що світова криза, викликана пандемією, стала рушійною силою відповідального шопінгу та усвідомленого споживання.