13:06 22.04.2021

Україна у відповідь на дискримінацію впровадить 35-відсоткове спецмито на імпорт автобусів і вантажівок із Білорусі

3 хв читати
Україна у відповідь на дискримінацію впровадить 35-відсоткове спецмито на імпорт автобусів і вантажівок із Білорусі

Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) України встановила факти дискримінаційних і недружніх дій із боку Білорусі щодо українських підприємств автомобілебудування і застосувала адекватні заходи, вирішивши впровадити спеціальне мито на імпорт автобусів, вантажних і спецавтомобілів із Білорусі в розмірі 35% від митної вартості.

"Спеціальне мито застосовується (...) до встановлення факту припинення Республікою Білорусь дискримінаційних і недружніх дій щодо України", - наголошується в повідомленні Комісії в четвер у газеті "Урядовий кур'єр".

Згідно з ним, рішення МКМТ про впровадження спецмита набуває чинності через десять днів із дня публікації.

У повідомленні уточнюється, що за результатами розгляду поданих Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України матеріалів встановлено, що уряд Білорусі створив штучні бар'єри щодо імпортованих із України колісних транспортних засобів у вигляді утилізаційного збору та нерівних умов участі в держзакупівлі, у результаті чого ускладнюється доступ продукції українських підприємств на ринок Білорусі.

"Такі дії Республіки Білорусь суперечать статтям Договору про зону вільної торгівлі від 18 жовтня 2011 року (СНД), статті Угоди між урядом України та урядом Республіки Білорусь про вільну торгівлю від 17 грудня 1992 року і вважаються дискримінаційними та недружніми", - констатується у повідомленні МКМТ.

Спеціальне мито впроваджується щодо імпорту до України нових автобусів, які класифікуються за кодами УКТЗЕД 8702 10 11 10, 8702 10 11 30, 8702 10 91 00, 8702 20 10 10, 8702 20 10 90, 8702 20 90 00, 8702 30 10 00, 8702 30 90 00, 8702 40 00 10, 8702 40 00 90, 8702 90 11 00, 8702 90 31 00, 8702 90 90 00.

Щодо вантажних автомобілів мито впроваджується на нові дизельні та напівдизельні авто повною масою понад 5 тонн, але не більше ніж 20 тонн, і повною масою понад 20 тонн (за винятком автомобільних шасі з кабіною), класифікованих за кодами УКТЗЕД 8704 22 91 00 і 8704 23 91.

35-відсотковим спецмитом також обкладатиметься імпорт деяких спецавтомобілів: вантажних авто для аварійного ремонту, автокранів, прибиральних авто для доріг, поливомийних машин, автомобілів-майстерень, автогідропідйомників, що класифікуються за кодами 8705 10 00 00 та 8705 90 80 90 УКТЗЕД.

За даними Держмитслужби, у 2020 році за загальним кодом 8702 (моторні транспортні засоби для перевезення понад 10 осіб, включаючи водія) до України ввезено з Білорусі автобуси на $38 млн (60% загального імпорту) за повної відсутності експорту.

Вантажівок повною масою 5-20 тонн із Білорусі було ввезено на $10,4 млн, понад 20 тонн - на $34,13 млн (експорт був відсутній), спецавтомобілів за кодом 8705 10 00 00 - на $4 млн (експорту з України не було), за кодом 8705 90 80 90 - на $5,76 млн (вивезено на $0,05 млн).

Як повідомлялося, Мінекономіки розпочало розслідування про факти дискримінаційних дій з боку Республіки Білорусь щодо законних прав та інтересів українських підприємств автомобілебудування за зверненням асоціації "Укравтопром".

Українські підприємства, які випускають автобуси всіх класів, неодноразово звертали увагу на створення Україною сприятливих умов для домінування на ринку білоруських транспортних засобів за наявності декількох вітчизняних виробників.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Ранній кінець опалювального сезону заощадить до 500 млн куб. м газу

Пропозиція про реструктуризацію євробондів України, ймовірно, міститиме норму про часткове списання боргу

Найбільший виробник соняшникової олії Молдови зупинив два заводи й вимагає відновлення імпорту українського соняшнику

Латвійська airBaltic через три-шість місяців після відновлення польотів може розмістити в Києві п’ять власних літаків

ВВП України зріс у 2023 році на 5,3% - Держстат

Торгівля має бути взаємовигідною для сільгоспвиробників у Польщі та Україні - заява Шмигаля і Туска

"Запоріжкокс" продовжує капремонт коксової батареї №2 з інвестиціями в 60 млн грн, вкладення в оновлення за 2 роки перевищують 276 млн грн - СЕО

Шмигаль за результатами українсько-польських урядових консультацій: Розуміємо, як будемо рухатися

Прямі збитки українських ритейлерів через війну сягають майже $2,5 млрд - дослідження

"Укрнафта" планує завершити ребрендинг АЗК Glusco у квітні

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА