14:45 28.04.2021

ВР затвердила передання земель, що перебувають у держвласності, в комунальну власність

3 хв читати
ВР затвердила передання земель, що перебувають у держвласності, в комунальну власність

Верховна Рада ухвалила в цілому законопроект №2194 про внесення змін до Земельного кодексу та інших законів щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин.

За законопроект проголосували 284 народних депутати (за мінімально необхідних 226 голосів) на пленарному засіданні в середу.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, метою законопроекту є передання земель держвласності за межами населених пунктів (крім земель, які потрібні державі для виконання її функцій) у комунальну власність. Законопроект також реформує систему управління у сфері земельних відносин, знімає штучні обмеження господарської діяльності для спрощення доступу населення та бізнесу до земельних ресурсів, знижує корупційні ризики у сфері земельних відносин.

Передбачається відмовитися від наявності спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, зі створенням замість нього центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кадастрової діяльності та геопросторових даних.

Окрім того, передбачається скасування інститутів державної експертизи землевпорядної документації та агрохімічної паспортизації земель, скасування повноважень ВР узгоджувати зміни цільового призначення особливо цінних земель, скасування необхідності узгоджувати з Кабінетом Міністрів продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності іноземним юридичним особам.

Із Земельного кодексу України також виключаються норми, що обмежують можливість іноземців та іноземних юросіб купувати вільні від забудови земельні ділянки несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів.

Законопроект №2194 вводить принципи "одного дотику" і "мовчазної згоди" під час перевірки державними органами документації із землеустрою та оцінки земель вимогам нормативно-правових актів. Для реалізації цієї ініціативи із законодавства вилучають вимоги щодо надання низки зайвих погоджувальних документів, скасовується державна експертиза документації із землеустрою.

Згідно з пояснювальною запискою, документ скасовує процедуру видачі спецдозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок, але вводить загальне правило щодо визначення вимог із збереження поверхневого (родючого) шару ґрунту в документації із землеустрою.

Передбачається поступова відмова від "паперової" технології складання документації із землеустрою та технічної документації з оцінки земель, вона має розроблятися виключно в електронному вигляді й завірятися електронним цифровим підписом розробника. Також вводяться правові гарантії повної відкритості та доступності документації із землеустрою, публічності її розгляду, зокрема гранично спрощується доступ до неї громадян, органів влади та її розробників.

Документ впроваджує обов'язкове страхування відповідальності виконавців робіт перед замовниками і третіми особами за наслідки і збитки, допущені під час складання документації із землеустрою або виконання топографо-геодезичних робіт, ця законодавча норма замінить функції державного нагляду із землеустрою та топографо-геодезичної діяльності, що нічим не гарантує реальне відшкодування збитку особам, які постраждали від неякісного виконання робіт.

Окрім цього, передбачається виключити економічну оцінку земель зі складу землеоціночних робіт. Також надається статус публічної інформації даним про якість ґрунтів й оціночній вартості земельних ділянок і звітів про вартість земельних ділянок державної та комунальної власності.

Як повідомлялося, парламент у середу приступив до розгляду у повторному другому читанні законопроекту №2194 про внесення змін до Земельного кодексу та інших законів щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин 16 березня. До законопроекту надійшло 3,1 тис. пропозицій і поправок, переважно від депутатів із фракцій "Опозиційна платформа - За життя" і "Батьківщина". Згідно з регламентом роботи Верховної Ради, народні депутати не могли розглядати інші питання до закінчення розгляду розпочатого законопроекту.

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА