Інтерфакс-Україна
11:38 13.05.2021

Київський метрополітен і "Київпастранс" просять місто підвищити тариф на проїзд у громадському транспорті, щоб уникнути транспортного колапсу

2 хв читати
Київський метрополітен і "Київпастранс" просять місто підвищити тариф на проїзд у громадському транспорті, щоб уникнути транспортного колапсу

Комунальні підприємства "Київський метрополітен" і "Київпастранс" звернулися до мера столиці Віталія Кличка і депутатів міськради з вимогою привести тарифи на проїзд у громадському транспорті до економічно обґрунтованого рівня задля уникнення скорочення частоти виходу транспорту на маршрути.

Як зазначено в офіційному зверненні КП "Київський метрополітен" у Facebook, собівартість перевезення одного пасажира в метро за розрахунками на 2021 рік становить 20,04 грн, а економічно-обґрунтований тариф - 21,05 грн, при тому що нині дохід метрополітену з одного пасажира становить 6,38 грн, а перевезення пільговиків не компенсуються.

Відповідно, у разі непідвищення тарифу на проїзд у метро, КП необхідні дотації з міського бюджету в розмірі щонайменше 1,514 млрд грн, а збитки підприємства на поточний рік становитимуть майже 3,421 млрд грн.

У свою чергу "Київпастранс" зазначає, що собівартість перевезення одного пасажира наземними видами транспорту становить 20,5 грн, а міською електричкою - 71,72 грн. Тоді як економічно обґрунтовані тарифи на перевезення одного пасажира - 25,18 грн і 78,9 грн відповідно.

"Київський метрополітен" зазначає, що така ситуація створює високу соціальну напругу на підприємстві через ризики невиплати зарплати, оскільки основним джерелом роботи підприємства є оплата проїзду пасажирами. Водночас у локдаун підприємство працювало за перепустками, і пасажиропотік суттєво скоротився.

Так, планований пасажиропотік у 2021 році очікується в 295,4 млн пасажирів, тоді як у 2019 році він становив 495,3 млн пасажирів.

"Днями ми отримали інформацію про переведення адміністративного персоналу на скорочений чотириденний робочий тиждень. Це рішення торкнеться приблизно 3 тис. співробітників, які не отримуватимуть п'яту частину своєї зарплати", - наголосили в метрополітені.

Трудовий колектив КП "Київський метрополітен" вимагає приведення тарифу на проїзд до об'єктивних показників для забезпечення безперебійної роботи підприємства.

"В іншому разі відсутність коштів для оплати постачальникам (зокрема за енергоносії) загрожує відключенням і штрафними санкціями. Це може призвести до суттєвого скорочення парності руху поїздів й, у свою чергу, навіть до погіршення епідеміологічної ситуації", - наголосили в метрополітені.

У свою чергу "Київпастранс" зазначає, що в умовах чинних тарифів підприємству для безперебійної роботи необхідна дотація в розмірі 2,477 млрд грн у 2021 році.

"Несвоєчасне вирішення питання пошуку джерел фінансування, які відповідали б потребам підприємства, може призвести до необхідності суттєвого скорочення випуску рухомого складу на маршрути, скорочення режиму роботи громадського транспорту, а також до припинення розвитку об'єктів транспортної інфраструктури", - акцентували увагу на проблемі в "Київпастрансі".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Аукціон з продажу ОПЗ не відбувся

Витрати українців за кордоном у 2025 році скоротяться на 10%, прогнозують в НБУ

Офіційний курс долара за тиждень зріс на 0,72%, євро – на 0,27%

Мінекономіки спростовує інформацію про нібито згортання програми "Національний кешбек"

Найприбутковішими у ІІІ кв.-2025 стали Приват, Ощад, Райф, Укрексім та mono, mono обійшов за активами Укрсиб

Уряд скасує "Національний кешбек" з травня-2026р., але через нестачу коштів виплати можуть зупинити вже у лютому

"Ліси України" про результати аукціонів з поставкою в І кв.-2026: дуб і береза подорожчали, вільха подешевшала

Ціна українських акцій на біржах у Варшаві та Лондоні підскочила на 4-25% на новинах про мирний план

Лише 5% бізнесу не відчуває браку кадрів, проте 83% респондентів відкрили нові вакансії у 2025р. - опитування ЄБА

Rauta виведе у 2026 р. на український ринок матеріали, виготовлені з "зеленої" сталі

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА