"Укрзалізниця" розраховує на низьку ціну е/е "Енергоатому" на дозволених Кабміном спецсесіях

АТ "Укрзалізниця" має намір купувати електроенергію на дозволених урядом спецсесіях з продажу ресурсу за довгостроковими двосторонніми угодами насамперед у НАЕК "Енергоатом" і розраховує на стабільну та більш низьку, ніж на ринку, ціну, повідомив в.о. глави АТ Іван Юрик.
"Чому це унікально? Тому що" Енергоатом "- один із найбільших генераторів, а ми - один із найбільших споживачів. Вважаю, це та ситуація, коли він матиме стабільне прогнозоване споживання, а ми - стабільну прогнозовану ціну на довгу перспективу. На ринку ми не будемо мати ціну генерації. Тепер ідея полягає саме в цьому, що буде дешевше. Наш інтерес - мати низьку ціну", - сказав він журналістам під час відкриття під'їзних шляхів до ЦСВЯП.
Разом із тим, Юрик не став уточнювати, на яких саме умовах передбачається укласти угоди і на чому буде засновано ціноутворення на ресурс.
"Зарано говорити про параметри. Кабмін учора дав нам нормативну рамку, і процес ціноутворення є предметом переговорів", - пояснив він.
Як повідомлялося, Кабінет міністрів 28 липня дозволив державним генеруючим компаніям продавати АТ "Укрзалізниця" електроенергію за довгостроковими двосторонніми договорами (ДД) на спеціальних сесіях електронних аукціонів неподільними 100 лотами з терміном поставки до 36 місяців.
Відповідні зміни в порядок проведення аукціонів з ДД, закріплені постановою №499 від 5 червня 2019 року, схвалені з одноденним доопрацюванням на засіданні уряду 28 липня.
Згідно з пояснювальною запискою до проекту постанови, його метою, зокрема, є створення умов для забезпечення стабільності цін на е/е для окремих категорій непобутових споживачів державної форми власності е/е, виробленої держгенерацією, шляхом укладення довгострокових двосторонніх договорів і посилення гарантій виконання договірних зобов'язання покупцями е/е.
Водночас зазначається, що нестабільність цін, яка спостерігається на ринку е/е протягом травня-початку липня, а також випадки відмови покупців від зобов'язань за договорами купівлі-продажу е/е призводять до збитків держгенерації.
Разом із тим, як йдеться в записці, загальний річний обсяг споживання е/е для потреб "Укрзалізниці" складає 6 млрд кВт-год електроенергії, з яких 1 млрд кВт-год е/е використовується для пасажирських перевезень.
Таким чином, у разі створення передумов для продажу е/е держгенерацією ліцензіату з перевезення пасажирів і вантажів залізницею, буде забезпечено як стабільне постачання е/е за прогнозованою ціною на тривалий період, так і зменшення ризиків порушень договірних умов, зазначається в документі.
Зокрема, передбачається, що до зобов'язань покупця входить оплата в зазначені терміни всіх обсягів ресурсу за договором, незалежно від фактичного споживання (take or pay), на умовах передоплати, а також надання гарантійного внеску.
Водночас надлишки е/е можуть бути продані структурами "Укрзалізниці" іншим учасниками ринку в розмірі до 20% обсягу, придбаного на спецсесії.