ОПЗ знову зупиняється - перший заступник директора
Правління Одеського припортового заводу (ОПЗ) 18 вересня ухвалило рішення про зупинення заводу, який останнього разу простоював із кінця квітня 2018 року до серпня 2019 року, повідомив перший заступник директора підприємства Микола Щуріков у Facebook у вихідні.
"Посилання в наказі йде на лист компанії "Одесагаз", у якому заводу пропонується здійснити зупинення 22 вересня на підставі наявної заборгованості за розподіл природного газу", - уточнив Щуріков.
Він стверджує, що керівництво ОПЗ відмовляється від спроб переговорів з "Одесагазом", а також тричі проігнорувало пропозиції постачальника давальницької сировини - ТОВ "Агро Газ Трейдінг" (АГТ) - приєднатися до таких переговорів.
Щуріков зазначив, що на сьогодні виробництво карбаміду є нерентабельним через високу ціну газу і низькі ціни на карбамід та аміак, проте основною причиною нинішньої ситуації він вважає непрозорий конкурс з відбору нового давальника.
"За результатами останнього явно підтасованого непрозорого конкурсу було відібрано сінгапурську компанію "Дачекс" (Dachex Shipping Pte. Ltd - ІФ) зі стовідсотковими російськими засновниками і капіталом. Договір із цією компанією так і не оформлено", - стверджує перший заступник директора підприємства, який давно перебуває в конфлікті з Фондом держмайна, що представляє мажоритарія-державу.
Щуріков також наголосив, що нинішній технічний стан заводу найгірший за останні роки.
"Але сподіваюсь, що тепер, коли немає з чого гріти руки, котрі нічого не брали, є шанс провести приватизацію", - зазначив перший заступник директора ОПЗ.
Він закликав до зміни керівництва підприємства і проведення капітального ремонту на агрегатах, від яких залежить виробничий процес, і або залишити давальником АГТ, або вибрати нового давальника з числа компаній, які видобувають газ, або операторів, що працюють із великими обсягами газу та мають довгострокові договори на його постачання.
ПАТ "Одеський припортовий завод" випускає хімічну продукцію, а також здійснює перевалку хімпродукції на морський транспорт. Державі в особі ФДМ належить 99,5667% акцій ОПЗ, 0,0021% - ТОВ "Конкорд Капітал", іншим акціонерам-фізичним особам - 0,4312%.
Підприємство простоювало з кінця квітня 2018 року. Його роботу було зупинено через порушення давальником ТОВ "Всеукраїнська Енерго Компанія" договору з "Укртрансгазом". У серпні 2019 року завод відновив роботу за давальницькою схемою, відібравши на конкурсі ТОВ "Агро Газ Трейдінг" і запустивши один агрегат аміаку та два агрегати карбаміду. Цей договір кілька разів продовжували, а спроби змінити давальника через відкритий конкурс були безрезультатними, незважаючи на заяви ФДМ та зміну керівництва.
Останнього разу Господарський суд Одеської області 5 серпня за заявою "Агро Газ Трейдінг" заборонив ОПЗ укладати договір на переробку давальницької сировини та надання послуг із відвантаження готової продукції із сінгапурською Dachex Shipping Pte. Ltd, що перемогла на конкурсі.
ОПЗ у січні-червні 2021 року отримав чистий прибуток 434,01 млн грн проти чистого збитку 1 млрд 176,15 млн грн за аналогічний період 2020 року. Виручка збільшилася на 22,3% - до 1 млрд 257,33 млн грн.
На заводі зазначали, що від початку 2021 року він працював у безперебійному режимі з неповним завантаженням виробничих потужностей: один агрегат аміаку і два агрегати карбаміду. Виробництво аміаку за перше півріччя становило 276,1 тис. тонн, зокрема товарного - 42,1 тис. тонн і 409,2 тис. тонн карбаміду.
У січні-червні-2021 на морський транспорт було відвантажено 1,037 млн тонн аміаку і 362,9 тис. тонн карбаміду.
Основною сировиною для підприємства є природний газ, ціна якого злетіла останнім часом до рекордного рівня.