Ми продовжуємо боротьбу за зміну законодавства, яке допускає свавілля чиновників і містить корупційні фактори — директор з правових питань Нової пошти
Група компаній "Нова пошта" продовжує боротися за внесення змін до законодавства про штрафи за порушення у сфері прав споживачів для захисту українського бізнесу від свавілля чиновників та надмірних штрафів, наголошується у повідомленні компанії у п'ятницю.
Директор із правових питань "Нової пошти" Інна Хомич узяла участь у засіданні Тимчасової спецкомісії із захисту прав інвесторів. Вона нагадала, що раніше Харківське управління Держпродспоживслужби наклало на компанію необґрунтований штраф у розмірі 326 млн грн.
"Доки існує закон, згідно з яким до суб'єкта господарювання можна застосувати такий штраф, бізнес кожного в небезпеці. По-перше, рішення контролювального органу не має бути виконавчим документом. Друге, штрафи мають стягуватися лише за рішенням суду. І третє, штрафи повинні бути суттєво зменшені та мати фіксований розмір, який визначається неоподатковуваними мінімумами доходів громадян", - наголосила Хомич.
За її словами, для зниження корупційного тиску на бізнес слід переглянути ухвалу уряду, що визначає ступінь ризиковості діяльності підприємств, яка позбавлена логіки, суперечить Конституції України та створює корупційні ризики.
Крім цього, Хомич наголосила, що суми штрафів мають бути фіксованими і не залежати від обігів підприємств, оскільки це є основною "лазівкою" для тиску чиновників на бізнес.
"Якщо ви середній або великий бізнес, то високий ризик вам гарантований довічно. Для високого рівня ризику достатньо зібрати 41 бал, а для цього достатньо за останні п'ять років мати порушення вимог законодавства щодо захисту прав споживачів. Але це не надто узгоджується з принципом рівності всіх суб'єктів права власності перед законом, гарантованим статтею 13 Конституції", - наголосила директор із правових питань "Нової пошти".
За її словами, нині бізнес у складі Тимчасової спецкомісії із захисту прав інвесторів здійснює розробку нового законопроекту для внесення змін до закону "Про захист прав споживачів", який дасть змогу сформувати розумний та збалансований підхід до врегулювання відносин між бізнесом, контролювальними органами та споживачами.
"Як відповідальний бізнес і сумлінний учасник низки бізнес-асоціацій ми продовжуємо боротьбу за зміну законодавства, що допускає свавілля чиновників і штрафи, невідповідні з розміром завданих збитків, і містить корупціогенні фактори", - заявила Хомич.
У компанії також зазначили, що в уряді та парламенті прислухаються до думки представників бізнесу та висловлюють сподівання, що депутати запропонують справедливий законопроект, який врахує інтереси підприємців та збереже баланс у захисті прав споживачів.