Інтерфакс-Україна
19:47 03.12.2021

Державний бізнес зіштовхнеться із тими самими проблемами, що і приватний

3 хв читати
Державний бізнес зіштовхнеться із тими самими проблемами, що і приватний

Президент авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) Євген Дихне заявив, що не поділяє "загального песимізму" щодо створення національної авіакомпанії в Україні, проте вважає, що держава зіштовхнеться з тими самими проблемами, що й приватні компанії.

"Вже кілька днів я читаю моніторинги, в яких критикують ідею президента про створення національної авіакомпанії. Не витримав. Вирішив висловитись і бути настільки рівновіддаленим від своєї позиції CEO МАУ, наскільки це взагалі можливо. Спойлер - я не поділяю загального песимізму", - написав він на своїй сторінці у Facebook у п'ятницю ввечері.

Він, зокрема, зазначив, що підписання угоди про спільний авіаційний простір з ЄС імплементує рівність і недискримінацію будь-якої авіакомпанії, неможливість викривлення конкуренції за рахунок патерналістського підходу. Крім того, лібералізація з нормами ЄС означає контроль за прямими державними дотаціями, які контролюються відповідними органами. І саме ця норма дає підстави стверджувати, що державний перевізник UNA не користуватиметься будь-якими особливими та додатковими привілеями.

"Умовно кажучи, "Укрзалізницю" в небі ми не отримаємо", - наголосив Дихне.

Президент МАУ також додав, що бізнес-модель майбутньої авіакомпанії, яка буде класичною (не лоукостом, не регіональною та не чартерною), серед усіх українських перевізників, буде максимально наближена до МАУ. У зв'язку з цим він назвав проблеми, з якими "зіштовхнеться майбутній, навіть найпрогресивніший менеджмент UNA": необхідність обльоту території Криму, Донецької та Луганської областей, територій Білорусі та РФ; неконкурентність українських авіакомпаній порівняно з авіакомпаніями-конкурентами, які не облітають територію РФ; ПДВ на внутрішніх перельотах; акциз на авіаційне паливо, який не платять європейські авіаперевізники; низька купівельна спроможність та низька мобільність внутрішнього споживача.

"А це означає, що державний бізнес зіштовхнеться з тими самими проблемами, що й приватний", - наголосив він.

Крім того, говорячи про форму власності майбутньої авіакомпанії, Дихне констатував, що "обсяг свободи керівника держпідприємства значно вужчий, ніж рівень свободи топ-менеджера приватної компанії".

"Президент Володимир Зеленський неодноразово акцентував увагу, що національний перевізник буде "незалежним від будь-яких інших груп". Водночас, із слів і дій Президента, Прем’єра та профільного міністра видно, що авіація нарешті перемістилася у фокус уваги державної політики. А отже, будуть прийматися рішення для покращення бізнес-клімату та законодавчого поля роботи національного перевізника. Такі неминучі покращення насправді підуть на користь усім українським авіакомпаніям, і залежним, і незалежним. Тож почуваюся натхненно!", - вважає президент МАУ.

"Для прихильників теорії змови та конспірології щодо появи національного перевізника Ukrainian National Airlines одразу додам, що МАУ наразі знаходиться у максимально стабільному економічному стані, якого нам з командою вдалося досягти: за 9 місяців 2021 року чистий прибуток склав 1,08 млрд грн; EBIDTA – зафіксована на рівні 2,7 млрд. грн. Ми повернули пасажирам за 10 місяців 2021 року понад 32 мільйони USD, а за весь період пандемії – понад 56 мільйонів USD. А всі збіги прошу вважати просто збігами", - додав він.

 

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Fitch підтвердило рейтинг України "обмежений дефолт" та погіршило прогноз ВВП на 2025р до 2,5%

США запровадять 50% мита на товари з ЄС із 1 червня — Трамп не очікує торговельної угоди

Україна та США завершили необхідні процедури для створення Американсько-українського інвестфонду

Понад 450 МВт додаткової генерації встановлено в Україні завдяки сприянню ПРООН

Словаччина готова виділити EUR84 млн на відновлення об'єктів "Укренерго"

Девелопери підкреслюють необхідність розширення фінансування та спрощення доступу населення до "єОселі"

"Укренерго" використає досвід Ісландії як одного з лідерів технологій підвищення ефективності високовольтних електромереж

Уряд затвердив план дій для подолання кризової ситуації на ринку нафти та нафтопродуктів

Уряд запроваджує процедуру державної реєстрації ГМО

Понад 17 тис. сімей придбали житло за програмою "єОселя"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА