19:47 03.12.2021

Державний бізнес зіштовхнеться із тими самими проблемами, що і приватний

3 хв читати
Державний бізнес зіштовхнеться із тими самими проблемами, що і приватний

Президент авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) Євген Дихне заявив, що не поділяє "загального песимізму" щодо створення національної авіакомпанії в Україні, проте вважає, що держава зіштовхнеться з тими самими проблемами, що й приватні компанії.

"Вже кілька днів я читаю моніторинги, в яких критикують ідею президента про створення національної авіакомпанії. Не витримав. Вирішив висловитись і бути настільки рівновіддаленим від своєї позиції CEO МАУ, наскільки це взагалі можливо. Спойлер - я не поділяю загального песимізму", - написав він на своїй сторінці у Facebook у п'ятницю ввечері.

Він, зокрема, зазначив, що підписання угоди про спільний авіаційний простір з ЄС імплементує рівність і недискримінацію будь-якої авіакомпанії, неможливість викривлення конкуренції за рахунок патерналістського підходу. Крім того, лібералізація з нормами ЄС означає контроль за прямими державними дотаціями, які контролюються відповідними органами. І саме ця норма дає підстави стверджувати, що державний перевізник UNA не користуватиметься будь-якими особливими та додатковими привілеями.

"Умовно кажучи, "Укрзалізницю" в небі ми не отримаємо", - наголосив Дихне.

Президент МАУ також додав, що бізнес-модель майбутньої авіакомпанії, яка буде класичною (не лоукостом, не регіональною та не чартерною), серед усіх українських перевізників, буде максимально наближена до МАУ. У зв'язку з цим він назвав проблеми, з якими "зіштовхнеться майбутній, навіть найпрогресивніший менеджмент UNA": необхідність обльоту території Криму, Донецької та Луганської областей, територій Білорусі та РФ; неконкурентність українських авіакомпаній порівняно з авіакомпаніями-конкурентами, які не облітають територію РФ; ПДВ на внутрішніх перельотах; акциз на авіаційне паливо, який не платять європейські авіаперевізники; низька купівельна спроможність та низька мобільність внутрішнього споживача.

"А це означає, що державний бізнес зіштовхнеться з тими самими проблемами, що й приватний", - наголосив він.

Крім того, говорячи про форму власності майбутньої авіакомпанії, Дихне констатував, що "обсяг свободи керівника держпідприємства значно вужчий, ніж рівень свободи топ-менеджера приватної компанії".

"Президент Володимир Зеленський неодноразово акцентував увагу, що національний перевізник буде "незалежним від будь-яких інших груп". Водночас, із слів і дій Президента, Прем’єра та профільного міністра видно, що авіація нарешті перемістилася у фокус уваги державної політики. А отже, будуть прийматися рішення для покращення бізнес-клімату та законодавчого поля роботи національного перевізника. Такі неминучі покращення насправді підуть на користь усім українським авіакомпаніям, і залежним, і незалежним. Тож почуваюся натхненно!", - вважає президент МАУ.

"Для прихильників теорії змови та конспірології щодо появи національного перевізника Ukrainian National Airlines одразу додам, що МАУ наразі знаходиться у максимально стабільному економічному стані, якого нам з командою вдалося досягти: за 9 місяців 2021 року чистий прибуток склав 1,08 млрд грн; EBIDTA – зафіксована на рівні 2,7 млрд. грн. Ми повернули пасажирам за 10 місяців 2021 року понад 32 мільйони USD, а за весь період пандемії – понад 56 мільйонів USD. А всі збіги прошу вважати просто збігами", - додав він.

 

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА