Інтерфакс-Україна
11:44 04.01.2022

Стефанішина сподівається обійтися без торговельного арбітражу у спорі з Польщею щодо дозволів на автоперевезення

3 хв читати
Стефанішина сподівається обійтися без торговельного арбітражу у спорі з Польщею щодо дозволів на автоперевезення

Віце-прем'єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина сподівається, що Україна обійдеться без торговельного арбітражу у спорі з Польщею щодо дозволів на автоперевезення.

"Ми готові погоджуватися на певні умови, але необхідно, щоб розпочався діалог. Поки що з польської сторони такого конструктивного діалогу немає, відповідно, немає і результату. Ми все ще чекаємо на такі консультації. Для нас важливо, щоб до цих консультацій приєдналася не лише Єврокомісія, а й країни Європейського Союзу, до яких постачають українську продукцію, або європейську продукцію до України через Польщу", - сказала Стефанішина в ексклюзивному інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

Віце-прем'єр вважає, що арбітражний процес, якщо до нього дійде, допоможе знайти рішення, адже він дає змогу глибоко поринути в природу питання, порівняти дуже багато деталей та статистики, оцінити позиції інших країн, деполітизувати процес та дати можливість групі незалежних арбітрів знайти взаємоприйнятне рішення.

"Водночас я вірю, що до арбітражного процесу не дійде. На етапі консультацій, які сфасилітує Європейська комісія, ми знайдемо рішення", - додала Стефанішина.

За її словами, на сьогодні Україна має 160 тис. дозволів і заявляє про необхідність відновлення рівня у 200 тис. дозволів.

"Цей процес завжди напружений наприкінці кожного року. Але ситуація погіршилася тим, що Росія та Білорусь отримали додаткові дозволи від Польщі до кінця року, а щодо України таке рішення ухвалено не було. На наш погляд, це містить певні дискримінаційні ознаки", - поскаржилася віце-прем'єр.

На запитання, коли Україна надішле скаргу на дії Польщі до торговельного арбітражу, вона відповіла, що угода про асоціацію з ЄС передбачає, що консультації продовжуються протягом 30 днів і в разі потреби їх можна продовжувати.

"Тому якщо після цього терміну ми побачимо необхідність і доцільність їх продовження, ми їх продовжимо. Якщо ж ні, то ми перейдемо до наступних процедур щодо арбітражу", - додала вона.

Водночас Стефанішина заявила, що навіть за умови відновлення кількості дозволів до рівня, який існував на момент набуття чинності Угоди про асоціацію з ЄС, це вже не відповідатиме обсягу експорту, що йде з України.

"Тому ми ініціювали укладання з Євросоюзом угоди про лібералізацію транзиту і загалом відмови від цієї дозвільної системи між Україною та Європейським Союзом. Наразі ми концентруємося на консультаціях, водночас ми бачимо ширшу картину, щоб у майбутньому укласти таку угоду, аби у нас була справді зона вільної торгівлі, а не вільна торгівля, яка обмежується певними бар'єрами. Це складні переговори. Наразі в Євросоюзі етап ухвалення, ми свою офіційну позицію озвучили й очікуємо відповіді від ЄС, коли і як вони будуть готові до таких переговорів. Такі переговори можуть зайняти щонайменше рік", - розповіла Стефанішина.

Як повідомлялося, у грудні прем'єр-міністр Денис Шмигаль заявив, що Україна планує подати на Польщу до арбітражу в разі відмови у вирішенні ситуації зі скороченням міжнародних автодозвіл на перевезення польською стороною.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна, Словаччина, Угорщина та Румунія запустили перші місячні аукціони для імпорту в січні-26 на 804 МВт

Офіційний курс гривні до євро послабився до історичного мінімуму 49,6549 грн/EUR1

Наглядова рада ПІН Банку подала у відставку

АМКУ рекомендує НКРЕКП упорядкувати діяльність "Укренерго" щодо врегулювання небалансів

Бізнес закликає доопрацювати законопроєкт про підвищення ефективності контролю за виробництвом та обігом тютюнової сировини

Кабмін вирішив докапіталізувати "Укрфінжитло" ще на 30 млрд грн держоблігаціями

Число вантажівок для міжнародних перевезень за роки транспортного безвізу зросло більш ніж вдвічі – Мінрозвитку

Мінрозвитку планує запустити пілотний проєкт "єЧерги" для легкових авто на початку 2026р.

ЄС безстроково заморозив російські активи - AP

Diligent Capital Partners очолила $12 млн раунд інвестицій у філіппінський необанк Tonik

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА