Інтерфакс-Україна
19:47 11.05.2022

Мінтранс Литви: Обговорюється створення гуманітарного коридору для українського зерна через Білорусь у порти Балтики

2 хв читати
Мінтранс Литви: Обговорюється створення гуманітарного коридору для українського зерна через Білорусь у порти Балтики

Реальних шляхів вивезення зерна з України лише два: розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для провезення вантажів через Білорусь до портів країн Балтії, вважає литовський міністр транспорту Марюс Скуодіс.

"Якщо світова спільнота може говорити про нестачу продовольства у світі через неможливість вивезення українського зерна, то треба наважитись і розблокувати порти (українські – BNS), щоб судна могли ходити. Другий варіант – використовувати ту інфраструктуру, яка є – це перевезення зерна через Білорусь, що дозволило б задіяти всі потужності Клайпедського порту, а також потужності латвійських та естонських портів. Для цього буде потрібний якийсь гуманітарний коридор через Білорусь", - сказав Скуодіс журналістам.

За словами міністра, переговори про такий коридор ведуться, але за нього мають відповідати міжнародні структури - ООН або Єврокомісія.

"Переговори (коридором - BNS) йдуть, але це, перш за все, обов'язок міжнародних структур - досягти певних домовленостей, оскільки якби український вантаж прийшов з Білорусі, ми б його точно прийняли", - сказав міністр транспорту.

Основна проблема перевезення українського зерна до Литви в обхід Білорусі – нерозвиненість залізничної інфраструктури у західному напрямку. Зараз через Польщу можуть ходити лише 2-3 потяги на добу.

"Клайпедський порт здатний перевалювати досить багато - не рахуючи Терміналу насипних вантажів - близько 8 млн тонн, і ця кількість може бути збільшена за рахунок інвестицій у потужності. На жаль, через інфраструктурні обмеження наразі в Литву можна завозити тільки 1-1,5 млн тонн українського зерна на рік", - сказав Скуодіс.

Логістика між Україною та Литвою ускладнюється різними залізничними коліями – в Україні та Литві досі використовується російська, а в Польщі – європейська, тому при перевезенні вантажів необхідно змінювати рухомий склад.

На початку травня в Україну вирушив тестовий поїзд "Литовських залізниць", який має доставити різні товари у контейнерах з України через Польщу до Каунаса. Якщо маршрут себе виправдає, пізніше ним можливі перевезення зерна.

Як повідомлялося раніше, порт Клайпеди здатний щорічно перевалювати до 8-9 млн тонн сільгосппродукції з України у разі вирішення проблем залізничної логістики. Станом на кінець квітня в Україні залишалося 20 млн тонн зерна торішнього врожаю. До початку військової операції вона експортувала близько 5 млн. тонн зерна на місяць, але зараз через блокаду українських морських портів країною агресором Росією поставки різко знизилися.

За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% – ячменю, 15% – кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Інфляція сповільнюється третій місяць поспіль та в серпні становила 13,2%, що швидше за прогноз, - НБУ

Нацбанк України очікувано учетверте зберіг облікову ставку 15,5%

Від уряду не було заяв про необхідність повторного збільшення держбюджету-2025 на 300 млрд грн

"ДТЕК" та американська Fluence запустили в Україні 200 МВт УЗЕ

Кабмін дозволив спрямовувати додаткову дотацію місцевим бюджетам на захист об’єктів критичної інфраструктури

До Реєстру збитків можна буде подати заяви про вимушені виїзди за кордон, депортацію, втрату роботи чи власного бізнесу

Міжнародний туризм зріс на 5% у першому півріччі 2025 року

Глава НБУ анонсував після місії МВФ інтенсивні техконсультації сторін щодо дизайну та параметрів нової програми

"Укрзалізниця" потребує запровадження ПСО для пасажирських перевезень – перша заступниця голови комітету Ради

"Укрнафта" першою у нафтогазовій галузі України отримала сертифікат ISO 29001

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА