Інтерфакс-Україна
07:46 25.05.2022

Деякі перспективи розблокування українського експорту Чорним морем з'явилися, але говорити про терміни рано

2 хв читати
Деякі перспективи розблокування українського експорту Чорним морем з'явилися, але говорити про терміни рано

Україна активно обговорює з різними партнерами питання розблокування морського експорту Чорним морем, і деякі перспективи щодо цього з'явилися, проте прогнозувати терміни розблокування ще передчасно, повідомив заступник голови Офісу президента Ростислав Шурма.

"Я думаю, що зараз є деякі перспективи, що це питання може бути вирішене. Але наразі ми ще не бачимо чітких шляхів до дати, коли Чорне море буде відкрито. Така поточна ситуація", - сказав він на дискусії в Українському домі в Давосі увечері 24 травня.

Шурма нагадав, що Україна експортує до 150 млн тонн товарів, з яких основна частина – від 90 до 100 млн тонн – зернові та інша аграрна сировина.

"Пропускна спроможність залізниці на захід, на жаль, становить лише 1/10 від цього. З проєктами, які ми зараз реалізуємо, можливо, ми зможемо збільшити її вдвічі-втричі. Нам потрібен якийсь час для цього протягом трьох-шесті місяців. Але що це означає? Це означає, що 50-60-70 млн тонн урожаю не буде вивезено з України", - пояснив заступник глави ОП.

За його словами, зараз на складах 20-30 млн тонн агропродукції на експорт, але незабаром уже піде врожай, а значить від 300 до 400 млн людей у всьому світі будуть позбавлені їжі з української агропродукції.

Шурма додав, що якщо перевалочні потужності на кордоні можна наростити за рік або близько до того, то більш серйозною проблемою є неготовність європейських країн до такого обсягу експорт/імпорту з України.

"Є велика проблема – це логістичні можливості самої Європи: величезний брак локомотивів, вагонів і цистерн, величезний брак потужностей морських портів", – констатував заступник глави ОП.

І ви не можете побудувати ще 5000 вагонів протягом місяця. Потужність заводу становить 5200 вагонів, тому вам знадобиться два роки, щоб побудувати цей парк вагонів. Ви не можете побудувати ще 200 локомотивів або електровозів, щоб впоратися з усім цим. І це реальна проблема", – додав він.

Генерал-лейтенант у відставці армії CIF, директор Європейського центру досліджень у галузі безпеки Джорджа К. Маршала Кіт Дейтон у ході дискусії наголосив, що відповідь на вирішення проблеми експорту з України – відкрити Чорне море.

"Все просто. І НАТО не повинно тікати від цієї конкретної проблеми, як вони це роблять зараз", – вважає він.

 

 

ОСТАННЄ

Ексголова "Нафтогазу" попереджає про можливе подорожчання газу після ударів Ізраїлю по газовій інфраструктурі Ірану

Монопольне становище "Енергоатому" та обмежений імпорт сприяють найвищій ціні української е/е в Європі – ексміністерка енергетики

Зростання цін на нафту сповільнилося до вечора, Brent торгується біля $74 за барель

На зовнішні ринки в червні поставлено 1,2 млн тонн зерна - Мінагрополітики

До кінця липня напрям “Ремонт і виробництво” УЗ виготовить третину річного плану рейкової накладки

Ощадбанк з початку 2025р. надав великому бізнесу енергокредитів на EUR87 млн

Курс євро до гривні сягнув історичного максимуму – 48,08 грн/1EUR

"Харківводоканал" заборгував "Харківобленерго" приблизно 2 млрд грн за розподіл е/е

Шикеринець, Немчинов, Саловський та Пушкар очолили рейтинг кандидатів на посаду члена НКРЕКП

"Ліси України" вперше закуплять партію харвесторів для формування лісу

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА