Інтерфакс-Україна
11:10 31.08.2022

Україна має різні сценарії роботи ГТС цієї зими – голова ОГТСУ

2 хв читати
Україна має різні сценарії роботи ГТС цієї зими – голова ОГТСУ

ТОВ "Оператор ГТС України" має різні сценарії роботи газотранспортної системи, які застосовуватимуться під час опалювального сезону залежно від ситуації, повідомив голова компанії Сергій Макогон в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

"Відсутність транзиту не несе невирішуваних технічних проблем для української ГТС. Хоча буде складно. Наша система вже переходила у реверсний режим у 2006, 2009 та 2019 роках, коли "Газпром" зупиняв транзит. Ми маємо різні сценарії дій та рішень, які застосовуватимуться під час опалювального сезону залежно від ситуації", - сказав він.

За його словами, поточне зниження російським монополістом прокачування газу через ГТС України нижче за контрактний рівень дає можливість здійснювати резервування, необхідне для перемикання в процесі транспортування газу, або застосовувати нестандартні рішення для забезпечення газом споживачів України та виконання зобов’язань щодо транзиту.

"Ми підготували всі реверсні схеми, виконуємо точкову роботу в конкретних частинах газотранспортної системи, щомісяця проводимо тренування персоналу з реагування на аварійні та позаштатні ситуації", - наголосив Макогон.

Водночас голова ОГТСУ зазначив, що наявність транзиту в період російської військової агресії гарантує Україні цілісність магістральних газопроводів. "Якщо на рівні Кремля буде ухвалено політичне рішення про припинення транзиту до ЄС через Україну, є ризик, що нашу газотранспортну інфраструктуру частково знищить агресор. Це створить проблеми і для транспортування всередині України, тому що в нас єдина ГТС для транзиту та місцевого транспортування", – пояснив він.

Макогон додав, що компанія спільно з урядом продовжує роботу з визначення потужностей, які не будуть задіяні у процесі транспортування газу за будь-яких сценаріїв розвитку подій після 2024 року та підлягають ліквідації або консервації з метою зменшення затрат на утримання ГТС.

"Наразі ми спільно з Міненерго проводимо підготовчу роботу щодо таких активів. Крім того, зараз комітет ПЕК ВРУ планує розглянути відповідний законопроєкт", - уточнив голова ОГТСУ.

"Ми наполягаємо на принципі, що для збереження нашої інфраструктури в інтересах українського споживача останній кубометр газу має бути транспортовано до Європи саме через український маршрут, а не через "Північний потік". Відбудеться це до 2024 року чи пізніше – залежить від позиції та готовності країн ЄС. Ми, зі свого боку, є надійним партнером для країн ЄС і дотримуємося контрактних зобов’язань", - резюмував він.

Як повідомлялося, договір між "Нафтогазом України" та "Газпромом" на організацію транспортування, транспортну угоду між НАК та ОГТСУ, а також міжоператорську угоду між ОГТСУ та "Газпромом" було підписано 30 грудня 2019 року.

Документ передбачає транзит у 2020 році щонайменше 65 млрд куб. м, у 2021-2024 роках – по 40 млрд куб. м. Оплата зазначених обсягів є гарантованою навіть у разі меншого прокачування через ГТС України.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Ощадбанк надав гарантії за контрактами на EUR837 млн на закупку БПЛА у 4-х українських виробників

Україна надолужить відставання за Ukraine Facility та має намір отримати всі заплановані на 2025 р. EUR12,5 млрд – Мінекономіки

Мінекономіки зберігає прогноз зростання ВВП України у 2025р. 2,6-2,7%

Нову версію Плану України для Ukraine Facility має затвердити Рада ЄС до кінця вересня - Соболев

Нацбанк оцінив зростання ВВП України в II кв.-2025 у 1,1% й очікує прискорення в III-IV кв. до 2,4% та 3,5%

Ощадбанк оголосив конкурс з відбору голови правління

Аграрії намолотили майже 15,5 млн тонн зернових з 39% площ, поки врожай на 38,8% менше на цю дату торік

Кожен вагон "Укрзалізниці" у липні-25 перевіз у середньому на 14% більше пасажирів ніж у липні-24

Kasta у співпраці з банком "Кредит Дніпро" та Visa запустила власний банкінг

США з 7 серпня запроваджують мита щодо 68 країн і ЄС, їхній розмір - від 10% до 41%

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА