Інтерфакс-Україна
15:15 10.01.2023

Повернення обов'язкового ТО автомобілів може бути ініційоване лише після війни - юрист

3 хв читати
Повернення обов'язкового ТО автомобілів може бути ініційоване лише після війни - юрист

Повернення обов'язкового технічного огляду (ТО) автомобілів може бути ініційоване лише після завершення війни, вважає керівник однойменного адвокатського бюро, адвокат Тетяна Даниленко.

"В Україні ініціюватимуть повернення обов'язкового техогляду за однієї умови - у разі завершення воєнного стану. Отже, доки триває війна, автовласники змін не відчують", - сказала вона агентству "Інтерфакс-Україна".

Даниленко нагадала, що обов'язкове проведення ТО є однією з умов вступу України до ЄС і мало відновитися з 2023 року. Для реалізації положень угоди про Асоціацію з ЄС, що стосуються ТО, Міністерство інфраструктури розробило відповідний законопроєкт про внесення змін до низки законодавчих актів України з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів, який був оприлюднений на сайті відомства.

При цьому адвокат уточнила, що схвалений та оновлений урядом план заходів щодо виконання Угоди про асоціацію із запровадження обов'язкового ТО відкладено у зв'язку з військовою агресією РФ проти України та запровадженням у всій країні воєнного стану, а доопрацювання цього законопроєкту призупинено.

Водночас Даниленко наголосила, що законопроєкт під час обговорення отримав значну кількість зауважень. Зокрема, основне зауваження щодо нього полягає в тому, що цей проєкт закону не виключає корупції, яка стала основною причиною скасування ТО для легкових автомобілів у 2011 році.

Адвокат нагадала, що згідно із законопроєктом легкові автомобілі мають проходити техогляд кожні два роки. Для нових авто цей термін становить чотири роки після першої реєстрації, таксі один раз на рік, а автобусів двічі на рік. До того ж, всі автомобілі, привезені з-за кордону, мають пройти техогляд. Останнє стосується і зареєстрованих за кордоном "євроблях", які експлуатуються на території України.

При цьому позаплановий техогляд передбачається після перереєстрації автомобіля на нового власника (протягом 10 днів), після ДТП із пошкодженнями, що вплинули на безпеку руху, після виявлення невідповідностей та несправностей на дорозі.

Останній пункт цього переліку, зокрема, за словами Даниленко, передбачає вибіркову перевірку автомобілів на дорогах.

"Якщо під час огляду виникнуть підозри або будуть виявлені явні невідповідності, автомобіль відправлять до діагностичного центру. А там, якщо перевірка покаже, що все добре, за процедуру заплатить держава. В іншому випадку талон відберуть, а за перевірку заплатить водій, і тоді протягом місяця потрібно буде пройти техогляд знову", - сказала вона.

Адвокат уточнила, що законопроєкт передбачає також перевірку системи гальмівного та кермового управління, шин та коліс, газобалонного обладнання, зовнішніх світлових приладів та інших частин автомобіля.

При цьому відповідна директива ЄС передбачає, що технічний огляд можуть проводити і державні організації, і акредитовані приватні сертифіковані центри, а сам техогляд обов'язково має фіксуватись на камеру.

За прострочений техогляд передбачено штраф: за першого порушення - 3400 грн, потім, якщо ТО так і не було пройдено, сума повторного штрафу становитиме 17 тис. грн.

При цьому Даниленко наголосила на низці нюансів, які варто врахувати при поверненні обов'язкового ТО.

"Чи не повернемося до торгівлі талонами ТО? Питання може виникнути з прозорістю сертифікації центрів ТО, немає розуміння, де межа між "обґрунтованістю" та надмірною старанністю у перевіряючих, чи не перетворяться на заробітки спроби "причепитися" до автовласника в ситуації з позаплановим ТО, наприклад, якщо авто отримало незначні пошкодження після ДТП або несправності на дорозі... Багато питань ще доведеться вирішити. Адже якщо нововведення запрацюють, варто організувати процес на належному рівні і якнайшвидше запозичити в цьому питанні досвід сусідів із ЄС", - резюмувала адвокат.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Підласа: Ризиків щодо запланованих оборонних видатків немає, дохідна частина – стабільна

"НоваПей Кредит" за 9 міс. збільшив чистий прибуток в 1,8 раза за зростання виручки у 2,8 раза

IFC вважає прозору приватизацію держбанків ключем до залучення інвесторів

Оподаткування посилок до EUR150 має сенс лише за перекриття сірого імпорту через ФОПів

Роботу над варіантами фінансової допомоги Україні у 2026-2027 рр. продовжать - прессекретар ЄК

Драйвером розвитку ринку офісів замість IT стають міжнародні компанії зі сфери ОПК

Видано сім кредитів "єОселя" з компенсацією ВПО на первинному ринку

Підвищення вантажних тарифів може остаточно зупинити відновлення виробництва на Інгулецькому ГЗК - компанія

Зниження ставки до кінця 2025р припускають 5 членів КМП, інші 5 – не раніше січня 2026р

Збереження облікової ставки 15,5% підтримало 6 членів КМП, зниження до 15% – 4

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА