Інтерфакс-Україна
14:06 31.01.2023

Готельний ринок України вимагає запровадження нових стандартів оцінки – голова ДАРТ

2 хв читати
Готельний ринок України вимагає запровадження нових стандартів оцінки – голова ДАРТ

Більшість готелів в Україні працюють без офіційної категоризації, при цьому на ринку є стійкий запит на впровадження нових стандартів оцінки та реформування самого процесу категоризації, свідчать результати анонімного опитування, проведеного у грудні 2022 року Державним агентством розвитку туризму (ДАРТ) і Українською асоціацією готелів та курортів (UHRA).

"Опитування, яке ми провели, засвідчило, що 81% готельєрів вважають ДСТУ (Держстандарт України – ІФ-У) 4269:2003 про класифікацію готелів застарілим. Моя особиста думка, яку ми зараз обговорюємо в міністерстві, – питання категоризації має бути передане UHRA. Такі моменти мають оцінюватися на рівні професійних об'єднань, а не держави", - повідомила голова ДАРТ Мар'яна Олеськів під час онлайн-конференції Cold Start-2 у вівторок.

Згідно з опитуванням, лише 22% респондентів оцінили свій заклад як такий, що відповідає вимогам ДСТУ-4269:2003. "Послуги туристичні. Класифікація готелів".

Більшість, 61% опитаних, повідомили, що не отримували свідоцтва про присвоєння категорії (зірки), ще у 9% його термін минув. У 55% готелів, що мають категорію, є лише одна зірка, у 25% - три, у 15% - чотири й у 5% - п'ять.

35% оцінили ДСТУ як застарілий та орієнтуються на вимоги гостей і загальноприйняті стандарти. 22% вважають, що вимоги необхідно спростити та привести у відповідність до реалій. П'ята частина опитаних повідомили, що їхній готель відповідає міжнародним стандартам, а вимоги ДСТУ застаріли. У 4% заклад відповідає вимогам ДСТУ, проте вони також вважають національний стандарт застарілим. Лише 19% навіть не цікавилися вимогами держстандарту.

Чверть опитаних вважає за доцільне перехід на європейські стандарти оцінки готелів для присвоєння зірок без будь-яких умов, ще третина вважає за доцільне перехідний період. Лише 6% вважають, що найкраще залишити, як є, 14% – що Україні краще мати власні стандарти.

Серед готелів, що не пройшли категоризацію, значна частина - 38% - повідомила, що просто не бачить у цьому необхідності, 34% ніколи не замислювалися про це, 20% оцінили процедуру як складну, а 4% - як дорогу. Те, що без категорії працювати заборонено, не знали 4% респондентів.

При цьому більшість опитаних констатували відсутність маркетингової складової наявності зірок. Зокрема, 40% повідомили, що наявність зірок не впливає на вибір їхніх клієнтів. У 21% гості часто звертають увагу на категорію, ще 21% - цікавилися лише іноземні клієнти.

Як повідомлялося, ДАРТ має намір розробити реформу категоризації готелів за європейською класифікацією згідно з критеріями організації Hotelstars Union (HSU).

Hotelstars Union - це європейська організація, мета якої - узгодження класифікації об'єктів розміщення з єдиними критеріями та процедурами, щоб допомогти туристам отримати загальне уявлення про репутацію та якість житла під час планування поїздки та бронювання.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

НБУ дозволив фінансувати закордонні представництва до EUR1 млн на рік та оплачувати суди щодо експорту/імпорту

НБУ збільшив ліміти на розрахунки корпоративними картками за кордоном

Аграрії засіяли 76% ярих зернових та зернобобових від плану та наздогнали минулорічний показник за площею

ТППУ ініціює запровадження ефективного страхування військових ризиків для інвесторів та експортерів

Ощадбанк у IV кв.-2024 сформував консорціум з Укргазбанком та ПУМБ для кредиту 2,8 млрд грн ОПК під держгарантію

"Ліси України" в 2025р. передбачили на централізовані закупівлі 3,1 млрд грн

Середня зарплата серед вакансій в Україні зростає на 500 грн третій місяць поспіль

Україна та ЄС ще не розпочали переговори щодо торгівлі за ст.29 DCFTA – Стефанішина

Українські виробники добрив обговорили контроль імпорту та можливості збільшення експорту

Угода про інвестфонд відбудови зобов’язує Україну забезпечити захист активів та інвестицій незалежно від змін законодавства – юрист

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА