Інтерфакс-Україна
14:06 31.01.2023

Готельний ринок України вимагає запровадження нових стандартів оцінки – голова ДАРТ

2 хв читати
Готельний ринок України вимагає запровадження нових стандартів оцінки – голова ДАРТ

Більшість готелів в Україні працюють без офіційної категоризації, при цьому на ринку є стійкий запит на впровадження нових стандартів оцінки та реформування самого процесу категоризації, свідчать результати анонімного опитування, проведеного у грудні 2022 року Державним агентством розвитку туризму (ДАРТ) і Українською асоціацією готелів та курортів (UHRA).

"Опитування, яке ми провели, засвідчило, що 81% готельєрів вважають ДСТУ (Держстандарт України – ІФ-У) 4269:2003 про класифікацію готелів застарілим. Моя особиста думка, яку ми зараз обговорюємо в міністерстві, – питання категоризації має бути передане UHRA. Такі моменти мають оцінюватися на рівні професійних об'єднань, а не держави", - повідомила голова ДАРТ Мар'яна Олеськів під час онлайн-конференції Cold Start-2 у вівторок.

Згідно з опитуванням, лише 22% респондентів оцінили свій заклад як такий, що відповідає вимогам ДСТУ-4269:2003. "Послуги туристичні. Класифікація готелів".

Більшість, 61% опитаних, повідомили, що не отримували свідоцтва про присвоєння категорії (зірки), ще у 9% його термін минув. У 55% готелів, що мають категорію, є лише одна зірка, у 25% - три, у 15% - чотири й у 5% - п'ять.

35% оцінили ДСТУ як застарілий та орієнтуються на вимоги гостей і загальноприйняті стандарти. 22% вважають, що вимоги необхідно спростити та привести у відповідність до реалій. П'ята частина опитаних повідомили, що їхній готель відповідає міжнародним стандартам, а вимоги ДСТУ застаріли. У 4% заклад відповідає вимогам ДСТУ, проте вони також вважають національний стандарт застарілим. Лише 19% навіть не цікавилися вимогами держстандарту.

Чверть опитаних вважає за доцільне перехід на європейські стандарти оцінки готелів для присвоєння зірок без будь-яких умов, ще третина вважає за доцільне перехідний період. Лише 6% вважають, що найкраще залишити, як є, 14% – що Україні краще мати власні стандарти.

Серед готелів, що не пройшли категоризацію, значна частина - 38% - повідомила, що просто не бачить у цьому необхідності, 34% ніколи не замислювалися про це, 20% оцінили процедуру як складну, а 4% - як дорогу. Те, що без категорії працювати заборонено, не знали 4% респондентів.

При цьому більшість опитаних констатували відсутність маркетингової складової наявності зірок. Зокрема, 40% повідомили, що наявність зірок не впливає на вибір їхніх клієнтів. У 21% гості часто звертають увагу на категорію, ще 21% - цікавилися лише іноземні клієнти.

Як повідомлялося, ДАРТ має намір розробити реформу категоризації готелів за європейською класифікацією згідно з критеріями організації Hotelstars Union (HSU).

Hotelstars Union - це європейська організація, мета якої - узгодження класифікації об'єктів розміщення з єдиними критеріями та процедурами, щоб допомогти туристам отримати загальне уявлення про репутацію та якість житла під час планування поїздки та бронювання.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Удари РФ по енергетиці актуалізують питання пільг на імпорт енергообладнання, буде відкрита дискусія – Гетманцев

Кабмін продовжив дію ПСО на електроенергію до 30 квітня 2026р - Свириденко

Представник України в МВФ очікує EUR100 млрд репараційного кредиту на військові потреби і EUR40 млрд у бюджет

Банки фіксують найвищий з 2015 р. приріст кредитування у гривні й планують пом’якшення умов — опитування НБУ

Більшість банкірів очікують збереження Нацбанком ставки 15,5%, деякі допускають зниження до 15%

АМКУ закрив справу проти ПриватБанку на ринку еквайрингових послуг за відсутності порушень

Наглядову раду Сенс Банку очолив ексфіндиректор "Укрфінжитло" Гладишенко

Атаки РФ на енергетику призвели до перебоїв у роботі активів "Метінвесту" та зниження операційної ефективності

Українські акції та євробонди подешевшали після новин про відтермінування американсько-російських переговорів

ЄІБ надає понад EUR46 млн на підтримку українських міст

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА