Інтерфакс-Україна
20:27 16.02.2023

"Укрзалізниця" розпочне продаж послуг перевезення вантажів у піввагонах на "Прозорро.Продажі" з 1 березня

2 хв читати
"Укрзалізниця" розпочне продаж послуг перевезення вантажів у піввагонах на "Прозорро.Продажі" з 1 березня

АТ "Укрзалізниця" (УЗ) з 1 березня 2023 року продаватиме послуги перевезень вантажів у піввагонах і на фітингових платформах (60-80 футів, для контейнерних перевезень) на аукціонах в електронній торговій системі (ЕТС) "Прозорро.Продажі", повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов на нараді з учасниками ринку в четвер.

"Укрзалізниця" розширює застосування ринкового механізму аукціонів під час продажу власних вагонів на інші типи вагонів. З 1 березня 2023 року ми почнемо виставляти на аукціонах "Прозорро. Продажі" всі піввагони, які маємо. Не буде розподілу за заявками, лише аукціон", - заявив Ткачов.

Він звернувся до відправників вантажів у піввагонах із проханням до 1 березня укласти договори з майданчиками та вивчити процедуру торгів.

Донедавна УЗ розподіляла піввагони та фітингові платформи між замовниками-відправниками через програму АС "Месплан" (програма планування перевезень) за оголошеною ставкою плати – 1,4 тис. грн/добу.

Ставка плати оголошувалася заздалегідь 26-28-го числа кожного місяця та діяла один місяць. Ціна змінювалася один раз на місяць залежно від використання вагонів УЗ під час перевезення: підвищувалася у разі зростання попиту й навпаки.

На "Прозорро.Продажі" під час продажу послуг піввагонів будуть застосовані "голландські" аукціони (на зниженні ціни), що, на думку Ткачова, дасть змогу отримати реальну ринкову вартість використання вагонів компанії, а також мінімізує корупційні ризики. "До останнього ми продавали свої піввагони за фіксованою ставкою плати за використання - 1,4 тис. грн/добу. Ми розуміємо, що, можливо, це неринкова ціна на сьогодні, тому за допомогою торгів протестуємо ринок", - сказав він.

В аукціонах зможуть узяти участь усі охочі, хто уклав договір з УЗ та акредитованими для роботи в ЕТС "Прозорро.Продажі" майданчиками. Вагони виставлятимуться лотами зі стартовою ціною та кроком у торгах 1%.

Раніше УЗ ініціювала заборону з 1 березня на перевезення зерна у приватних піввагонах у зв'язку з погіршенням експлуатаційних показників (падіння обороту вагонів, збільшення простоїв вагонів під навантаженням/вивантаженням; збільшенням ризику краю зерна під час транспортування у відкритому рухомому складі). Учасники ринку та профільні асоціації не підтримали цей намір, оскільки вважають, що справжні мотиви його прийняття – спроба утримати завищені ціни під час продажу вагонів, зокрема зерновозів із парку УЗ.

Після консультацій з аграріями, міністром аграрної політики Миколою Сольським та віцепрем'єром – міністром відновлення Олександром Кубраковим, УЗ вирішила не забороняти перевезення зерна у піввагонах на цьому етапі. При цьому голова правління УЗ Олександр Камишін заявив, що, як і раніше, дотримується думки, що зерно має їхати в зерновозах, а технологія перевезень повинна дотримуватися.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ЄІБ може вкласти EUR15 млн в Ukraine Phoenix Tech Fund

Підтримка підприємницької ініціативи ветеранів має будуватися на державно-приватному партнерстві – голова НБУ

Загальний обсяг виділеного від ЄБРР фінансування для України сягнув EUR7,6 млрд

ЄБРР виділив "Новій пошті" кредит до EUR50 млн

Проєкт BGV Graphite дає початок визнанню Європою потенціалу України щодо критичної сировини – топменеджер BGV Group на URC-2025

ЄБРР надає VARUS позику в розмірі $25 млн на стале енергоефективне зелене розширення

Україна в рамках Food from Ukraine буде надавати гуманітарну допомогу продуктами харчування

ЄБРР надає понад EUR65 млн кредитів на муніципальні проєкти українських міст

Україні для відновлення та розвитку потрібні безпека, забезпечення гарантій та страхування інвестицій – CCO "Метінвесту" на URC-2025

ЄІБ надасть "Укргідроенерго" EUR120 млн кредиту на модернізацію ГЕС – угода на URS-2025

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА