Інтерфакс-Україна
12:38 04.05.2023

Програма "єОселя" має високий попит, проте гальмується через недостатнє фінансування - девелопери

2 хв читати
Програма "єОселя" має високий попит, проте гальмується через недостатнє фінансування - девелопери

Державна програма доступного іпотечного кредитування "єОселя" має високий попит з боку потенційних покупців житла, проте її реалізація гальмується через недостатнє фінансування, констатують українські девелопери.

"І банки, і забудовники продовжують отримувати консультаційні запити щодо участі в «єОселя». Ледь не половина звернень до відділів продажу компанії стосується можливості придбати квартиру на умовах пільгової іпотеки від держави", - розповіла агентству "Інтерфакс-Україна" комерційна директорка компанії "Інтергал-Буд" Анна Лаєвська.

За її словами, у столичному регіоні на участь у програмі "єОселя" акредитовано 21 будинок "Інтергал-Буду", однак на сьогодні підписано лише дев'ять угод на купівлю квартир за цією програмою.

"Ця цифра незмінна вже протягом декількох місяців, що в першу чергу пов'язано з припиненням фінансування програми. Наразі «Укрфінжитло» та уряд шукають додаткові фінансові джерела для продовження програми, оскільки попит на участь серед потенційних позичальників чималий", - зазначила Лаєвська.

Високий попит на пільгову іпотеку відзначив і генеральний директор групи "Ковальська" Сергій Пилипенко. До участі в "єОселя" акредитовано два будинки девелопера, ще два ЖК - "31" і "Будинок на Вавілових" з готовністю 60% - перебувають на завершальному етапі акредитації.

"Державна іпотечна програма, хоча і надає покупцям надію придбати житло - і це ми бачимо за кількістю звернень до відділу продажу, - але поки працює дуже повільно через відсутність фінансування", - зазначив він у коментарі агентству "Інтерфакс-Україна".

На його думку, стимулювати ринок первинної житлової нерухомості зможе як фінансування програми пільгової іпотеки, так і реалізація держпрограми компенсації за зруйноване і пошкоджене житло, раніше анонсована до запуску в травні.

"Є сподівання, що частка запитів і безпосередньо угод збалансується після розгортання цільових державних програм, направлених саме на купівлю житла на первинному ринку нерухомості", - повідомив Пилипенко.

Як повідомили агентству в компанії Alliance Novobud, у програмі доступного кредитування беруть участь два ЖК із портфеля девелопера. Забудовник уклав дві угоди за програмою "єОселя", останню з яких - у лютому 2023 року. Клієнтами, які придбали квартири на пільгових умовах, були військовослужбовці.

"Наразі головна проблема — фактична відсутність фінансування програми. Маємо близько десяти угод, які очікують на транші. Велика кількість заявок знаходиться на етапі погодження", - поінформувала директорка з маркетингу Alliance Novobud Ірина Міхальова.

Вона також наголосила на важливості допуску до участі в програмі житлових проєктів на стадії будівництва, а також розширення дії програми на українців різних професій.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Управлінська команда ТОК Gulliver найближчим часом укладе договір про імпорт електроенергії

Єдиний проєктний портфель доповнився 42 кейсами та 4 програмами на 1,1 трлн грн

"Оператор ринку" проведе курс про особливості приєднання та ефективного використання газопоршневих і когенераційних установок

"Вінницяобленерго" за 9 міс. зафіксувало понад 1300 випадків розкрадання е/е на сумму понад 58 млн грн

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА