Інтерфакс-Україна
16:13 25.09.2023

Дерегуляція і детінізація ринку торгівлі вживаних авто не спричинить зростання цін на них - офіційний автобізнес

4 хв читати
Дерегуляція і детінізація ринку торгівлі вживаних авто не спричинить зростання цін на них - офіційний автобізнес

Дерегуляція ринку торгівлі уживаними автомобілями, запропонована відповідним законопроєктом (№9083), зумовить детінізацію цього ринку, але не призведе до зростання цін на уживані автомобілі, вважають українські офіційні автоімпортери та дилери.

"Контраргументи проти того, що уживаний автомобіль у разі детінізації цього ринку буде дорожчим: офіційний ринок диктує ціни, і ніхто не платитиме більше, ніж коштує автомобіль, і ми конкуруватимемо не ціною, а якістю. Сьогодні на ринку нових авто маржинальність мізерна, а на тіньовому старих - 10-15-18%, і повірте, там є за що і сервіс надати, і зарплати платити, і податки", - зазначив власник групи компаній "ВіДі" Віталій Джуринський на організованому Європейською Бізнес Асоціацією (ЄБА) обговоренні шляхів детінізації ринку вживаних авто в понеділок.

Він повідомив, що частка офіційного автобізнесу на ринку нових авто - 95%, тоді як на ринку вживаних - лише 5%. "Але ринок нових - це зараз 60-65 тис. на рік, а вживаних - 1,7 млн, і якщо ми в перший рік відвоюємо хоча б 10-20% цього ринку, уявіть, які податки надходитимуть до бюджету і які суми не надходять до бюджету зараз. Наприклад, згідно з розрахунками за останні три роки, "Віді" сплачує з одного авто 12,8 тис. грн, а на ринку уживаних авто податків фактично немає (крім реєстраційного збору)", - додав Джуринський.

Зі свого боку голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики та співавтор законопроєкту №9083 Данило Гетманцев висловив подив щодо того, що законопроєкт уже більше ніж пів року лежить на узгодженні в комітеті з питань транспорту.

"Я неодноразово спілкувався з керівником комітету, і була домовленість про те, що вони рекомендують винести його до сесійної зали. Я не зустрічав заперечень проти тексту (окрім встановлення на облік таких авто у військкоматах), і з раціональних причин не можу зрозуміти, чому законопроєкт не рухається, тим паче що і бізнес, і я зверталися. Ми не проти доопрацювання до другого читання, але ринок уживаних авто перебуває в тіні, і його треба дерегулювати", - зазначив він, додавши, що не хотів би думати про те, що за цим затягуванням стоять ті, хто займається зараз бізнесом торгівлі вживаними авто і тисне на транспортний комітет.

Зі свого боку заступник голови Головного сервісного центру МВС Володимир Баранець висловив думку, що як такого затягування немає, а є робочі питання, які зараз на стадії узгодження. Зокрема, за його словами, наприкінці серпня відбувся підкомітет із питань автотранспорту, на якому попередньо розглядали законопроєкт, і постало, зокрема, питання про територіальні центри комплектування (ТЦК, колишні військкомати), які мають надавати відповідні правки щодо зняття та взяття на облік транспортного засобу, і питання від Мінфіну про зменшення надходжень до бюджету.

"Голова комітету поставив нам завдання узгодити з Міноборони та Мінфіном ці питання, до Мінфіну ми подали розрахунки про те, що зменшення надходжень не буде, тому що перереєстрація і зняття з обліку - це одна й та сама сума. Міноборони підтримує ідею автоматичного обміну інформацією між ТЦК і сервісними центрами, і зараз механізм відходу від довідок ми запропонували узгодити МО, вони обіцяють найближчим часом це зробити, а МВС зобов'язується відпрацювати технічний доступ автодилерів, і ми повідомимо результат комітету з транспорту", - пояснив він.

Зі свого боку виконавча директорка ЄБА Анна Дерев'янко зазначила, що бізнес-асоціація має контакт із новим міністром оборони Рустемом Умєровим і готова додатково обговорити питання прискорення ухвалення необхідних рішень.

Відповідаючи на побажання Баранця про те, що автобізнес має брати участь в обговоренні проблемних питань законопроєкту на підкомітеті, директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко зазначив, що офіційний автобізнес не запрошували на засідання, "але ми звернемося до секретаріату, щоб бути присутнім".

Як повідомлялося, законопроєкт №9063 про скасування держреєстрації старих автомобілів на торговельні організації, які скуповують їх як товар для подальшої реалізації, зареєстровано в Раді 6 березня поточного року.

Серед його співавторів - Данило Гетманцев, нардепи Ярослав Железняк (фракція "Голос"), Мар'яна Безугла, Євген Брагар ("Слуга народу"), Дмитро Разумков (позафракційний).

"Скасування безглуздої держреєстрації вживаних автомобілів організацією-торговцем на себе, навіть якщо вона їх купує як товар для подальшого перепродажу, стане запорукою для виведення з тіні ринку, розширення діяльності білих автотрейдерів і ліквідації схем, через які бюджет недоотримує податки", - коментував законопроєкт Гетманцев.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ЄІБ може вкласти EUR15 млн в Ukraine Phoenix Tech Fund

Підтримка підприємницької ініціативи ветеранів має будуватися на державно-приватному партнерстві – голова НБУ

Загальний обсяг виділеного від ЄБРР фінансування для України сягнув EUR7,6 млрд

ЄБРР виділив "Новій пошті" кредит до EUR50 млн

Проєкт BGV Graphite дає початок визнанню Європою потенціалу України щодо критичної сировини – топменеджер BGV Group на URC-2025

ЄБРР надає VARUS позику в розмірі $25 млн на стале енергоефективне зелене розширення

Україна в рамках Food from Ukraine буде надавати гуманітарну допомогу продуктами харчування

ЄБРР надає понад EUR65 млн кредитів на муніципальні проєкти українських міст

Україні для відновлення та розвитку потрібні безпека, забезпечення гарантій та страхування інвестицій – CCO "Метінвесту" на URC-2025

ЄІБ надасть "Укргідроенерго" EUR120 млн кредиту на модернізацію ГЕС – угода на URS-2025

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА