Інтерфакс-Україна
10:46 27.09.2023

Українські порти залишили 50 зі 100 суден заблокованих після повномасштабного вторгнення - моніторингова група

2 хв читати
Українські порти залишили 50 зі 100 суден заблокованих після повномасштабного вторгнення - моніторингова група

В українських портах станом на 26 вересня залишалася лише половина зі 100 суден, що були заблоковані після початку повномасштабного вторгнення, повідомив керівник Моніторингової групи санкцій і свободи судноплавства Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко у фейсбуці.

"Станом на 26 вересня зі 100 суден, що були заблоковані в українських портах на 24 лютого 2022 року, залишаються 50 суден: 29 з них – в портах Миколаївської області, 14 – в Херсоні, 5 – в Маріуполі. В портах Одеської області з різних причин залишаються два морських судна з числа 41, що були блоковані 24 лютого", - зазначено в повідомленні.

Зазначається, що з 50 суден 15 належать судновласникам із країн ЄС (Греції - вісім, Мальти - три, по одному судну Болгарії, Німеччини, Естонії, Данії), 14 - судновласникам із Туреччини, вісім - з України.

Серед інших судновласників, чиї судна заблоковані в українських портах, - компанії з Норвегії та Китаю, Великої Британії, Чорногорії, Бангладеш, Маршаллових островів, Лівану, Єгипту, Сінгапуру.

У порту "Чорноморськ" залишається і балкер EMMAKRIS III, який було затримано в липні 2022 року на вимогу Генпрокуратури в межах розслідування щодо його російського власника, повідомляється в тексті оновленої бази заблокованих суден моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень і редакції BlackSeaNews.

На момент початку повномасштабного вторгнення в морських торговельних портах на Чорному та Азовських морях, окрім окупованого Кримського півострова, перебували 100 комерційних суден (без урахування суден портового флоту). Судна не змогли залишити портів в умовах морської блокади з боку РФ. 34 зі 100 суден належали компаніям-судновласникам із країн ЄС (21 - Греції), ще 24 - судновласникам із Туреччини.

"Більшість суден прийшли під завантаження до українських портів буквально за день-два до початку повномасштабної війни. Частина суден на той момент перебувала в ремонтах на відповідних судноремонтних заводах у портах Чорноморська та Херсона", - уточнюють у звіті моніторингової групи.

Раніше речник Військово-Морських сил Збройних сил України Дмитро Плетенчук повідомив, що, за останніми даними, з Одеських портів за тимчасовим гуманітарним коридором вийшло вже сім суден.

У ВМС ЗСУ наголосили, що наразі небезпека в Чорному морі є саме через авіацію та ракетне озброєння. Водночас корабельні угруповання ворог уже не заводить до акваторії, оскільки боїться їх знищення.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

НБУ: малим держбанкам, що порушують вимоги до капіталу, слід підвищувати ефективність і мати план дій

Україна оголосила про успішну реструктуризацію ВВП-варантів: угоду підтримали 99% їх власників

Гетманцев звернувся до Свириденко з закликом відтермінувати платіжні термінали для ФОП 1-ї групи до кінця війни

Банкрутство окремих страховиків не загрожує стабільній роботі фінансового сектору – НБУ

НБУ: після досягнення миру банки мають зменшувати частку держсектору в кредитах

Енергоспівтовариство продовжило термін експлуатації великих спалювальних установок в Україні

Мінфін США готовий до введення санкцій проти РФ в найкоротший час - Стефанішина

Гендиректор "Scania Україна" Хокан Йюде став президентом ЄБА на 2026-2027рр.

Рівень фінансового стресу у листопаді був найнижчим із початку повномасштабного вторгнення – Нацбанк

Пісний різдвяний стіл подорожчав на 11%, до 913,57 грн, лідери - кутя та узвар

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА