Інтерфакс-Україна
17:29 25.04.2024

Порт "Чорноморськ" відновив відвантаження агропродукції на експорт

2 хв читати
Порт "Чорноморськ" відновив відвантаження агропродукції на експорт

Відвантаження аграрної продукції з морського торговельного порту "Чорноморськ" (Одеська обл.), інфраструктура якого минулого тижня суттєво постраждала від російської ракетної атаки, поступово відновлюється, повідомила брокерська компанія Spike Brokers.

Брокери зазначили, що у 2023 році у структурі експортних відвантажень водним транспортом частка порту "Чорноморськ" становила 36%, тоді як порти Дунаю - 32%, порт "Одеса" - 17%, порт "Південний" - 15%.

"За минулий тиждень ставки фрахту на перевезення кукурудзи "костерами" у напрямку східного узбережжя Італії знизилися на $3, у напрямку Іспанії та Ізраїлю - на $2. Фрахт на перевезення зерна "панамаксами" з глибоководних портів Одеси до Китаю та В'єтнаму знизився на $4", - зазначили фахівці.

Станом на 22 квітня ставки при транспортуванні з порту "Чорноморськ" до Італії (східне узбережжя) становили $29-30 (30-35 тис. тонн), Іспанії (Середземномор'я) - $30-32 (30-35 тис. тонн), В'єтнаму - $52-54 (60-65 тис. тонн), Китаю - $54-56 (60-65 тис. тонн).

Водночас ринкові ставки транспортування вантажним транспортом із порту "Ізмаїл" до порту "Констанца" (Румунія) станом на зазначену дату становлять EUR18-22 (4,5-5 тис. тонн), до портів середземноморського узбережжя Іспанії - $35- 37 (30-35 тис. тонн). Ставки транспортування з порту "Рені" до портів Ізраїлю коливаються в межах $33-35 (30-35 тис. тонн), констатували у Spike Brokers.

За інформацією джерела на зерновому ринку, яке побажало залишитися неназваним, таке обмеження могло призвести до тимчасових збоїв у доставці продукції на термінали агрохолдингу "Кернел", груп компаній Risoil та Viterra. Крім того, зупинка роботи зернових терміналів може призвести до скорочення квітневого експорту українського зерна Чорноморським зерновим коридором до 5 млн тонн за очікуваних 8 млн тонн.

Як повідомлялося, 10 квітня російські окупанти під час ранкового обстрілу Одеської області пошкодили залізничні під'їзні шляхи до низки зернових терміналів, розташованих у порту "Чорноморськ". Це призвело до тимчасових збоїв у доставці продукції на термінали агрохолдингу "Кернел", груп компаній Risoil та Viterra.

"Укрзалізниця" у день обстрілу ввела конвенцію на вантажоперевезення, яка мала діяти до 13 квітня, а потім двічі продовжувалася – спочатку до 17 квітня, потім до 22 квітня, після чого її було знято.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Ексголова "Нафтогазу" попереджає про можливе подорожчання газу після ударів Ізраїлю по газовій інфраструктурі Ірану

Монопольне становище "Енергоатому" та обмежений імпорт сприяють найвищій ціні української е/е в Європі – ексміністерка енергетики

Зростання цін на нафту сповільнилося до вечора, Brent торгується біля $74 за барель

На зовнішні ринки в червні поставлено 1,2 млн тонн зерна - Мінагрополітики

До кінця липня напрям “Ремонт і виробництво” УЗ виготовить третину річного плану рейкової накладки

Ощадбанк з початку 2025р. надав великому бізнесу енергокредитів на EUR87 млн

Курс євро до гривні сягнув історичного максимуму – 48,08 грн/1EUR

"Харківводоканал" заборгував "Харківобленерго" приблизно 2 млрд грн за розподіл е/е

Шикеринець, Немчинов, Саловський та Пушкар очолили рейтинг кандидатів на посаду члена НКРЕКП

"Ліси України" вперше закуплять партію харвесторів для формування лісу

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА