Інтерфакс-Україна
11:28 08.09.2025

Обсяг індійського дизпалива на ринку не перевищує 10% – директор А-95

2 хв читати
Обсяг індійського дизпалива на ринку не перевищує 10% – директор А-95
Фото: depositphotos

Обсяги дизельного пального індійського виробництва на внутрішньому ринку не перевищують 10% попри перебільшені оцінки, які наразі циркулюють в суспільстві, повідомив директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн.

"Несеться зрада про постачання індійського дизпального. Як почитаєш, то ледве не потопаємо в ньому. Насправді ж цілих 10% ринку!" - написав він у Facebook.

За словами Куюна, певний сплеск в постачанні індійського продукту (до 14%) спостерігався в липні цього року. "Тому що в червні нам розбили остаточно Кременчуцький НПЗ (…) Тому й побіг ринок скуповувати те, що було. А була якраз Індія. Не ми її веземо, везуть міжнародні трейдери в Туреччину і Румунію, ми ж купуємо вже те, що є", - зазначив він.

За інформацією директора А-95, певна партія індійського дизелю під час липневого сплеску попиту на нього надійшла навіть на підприємства, підпорядковані Міністерству оборони України, і причиною тому стала закупівля держпідприємством "Державний оператор тилу" (ДОТ) пального за радянськими стандартами. Зокрема, однією з вимог ДОТ до дизелю є температура спалаху 62 градуси, тоді як в Європі цей показник взагалі не нормується, а зазвичай становить 55 градусів.

Дизпаливо з температурою спалаху 62 градуси виробляє для України польський Orlen , а також виробляв Кременчуцький НПЗ. "І треба ж такому трапитись, що коли нам розбили завод, взяти "радянське" пальне стало ніде. І тут з’являється Індія з потрібною характеристикою! Навіть більше 62, все як любить МО і ДОТ! Це ж потрібно для корабельного пального, у нас же купа кораблів", - пояснив Куюн.

Він зазначив, що Індія, як і Словаччина, Угорщина та Туреччина, є країнами, які імпортують російську сировину й нафтопродукти. Водночас вони імпортують продукцію з інших напрямків, і всі сертифікати на дизель при імпорті в Україну мають окрему примітку "Вироблено не з російської нафти".

"Ми є невід’ємною частиною європейського енергетичного ринку й купуємо те, що Європа. Купляти інше ми не можемо, бо не маємо власних морських портів", - додав експерт.

На його думку, Заходу для посилення тиску на РФ треба переходити від слів до справ, а саме – почати контролювати виконання власних санкцій, а не погрожувати новими, які без контролю знову не запрацюють.

"Треба фізично гальмувати "тіньовий" флот, що ходить по європейським морям без страхування, техоглядів тощо", - наголосив директор А-95.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Глава НБУ анонсував після місії МВФ інтенсивні техконсультації сторін щодо дизайну та параметрів нової програми

"Укрзалізниця" потребує запровадження ПСО для пасажирських перевезень – перша заступниця голови комітету Ради

"Укрнафта" першою у нафтогазовій галузі України отримала сертифікат ISO 29001

Держенергонагляд зафіксував близько 350 зауважень до стану протиаварійної автоматики в обленерго та споживачів

Кількість платників податків в серпневому оновленні "Клубу білого бізнесу" зменшиться на 26% - ДПС

НКРЕКП здійснює попереднє дослідження щодо можливих зловживань на оптовому енергоринку у серпні-вересні 2025р.

Бізнес закликав Мінфін, Мінрозвитку та комітети Ради звільнити від земельного податку залізничні ділянки

"Укренерго" реалізує заходи для приєднання до європейських платформ балансуючої енергії ENTSO-E

Уряд пропонує дозволити використання власних рахунків при продажах на ЦП до трьох разів/рік обсягом до EUR2 тис.

Доходність ОВДП на аукціонах залишилася незмінною напередодні засідання НБУ щодо облікової ставки

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА