Інтерфакс-Україна
20:16 05.09.2025

Ділянка євроколії Ужгород – Чоп почала роботу 5 вересня

2 хв читати
Ділянка євроколії Ужгород – Чоп почала роботу 5 вересня

Президент України Володимир Зеленський повідомив про відкриття ділянки залізниці стандартної ("європейської") колії 1435мм між Ужгородом і Чопом Закарпатської області, що дозволить організувати безпересадкове залізничне сполучення між Ужгородом і низкою столиць країн Європи.

"Ужгород став першим обласним центром, що буде зʼєднаний із Братиславою, Кошицями, Будапештом і Віднем завдяки новій залізничній колії. Сьогодні відбулося відкриття ділянки євроколії Ужгород – Чоп", - написав Зеленський в Телеграм у п'ятницю.

Він анонсував будівництво ділянки колії 1435мм до Львова. "Попереду ще багато роботи – розбудова євроколії до Львова, також триває розвиток залізничного сполучення на інших напрямках. Це дуже важливо, що під час війни, попри всі виклики, ми робимо проєкти, які обʼєднують", - додав Зеленський.

Віце-прем’єр Олексій Кулеба повідомив, що довжина збудованої ділянки складає 22 км. Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го. Загальна вартість 1,3 млрд грн: половина коштів – грант ЄС у межах Connecting Europe Facility, інша половина – кредит Європейського інвестиційного банку.

"Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні 5 вересня", - написав Кулеба в Телеграм.

За його словами, восени поточного року стартує електрифікація ділянки. Частину витрат покриє CEF, а в державному бюджеті на 2025 рік уже передбачено 128 млн грн.

Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го року. У церемонії відкриття взяв участь Зеленський, європейські партнери та представники залізничних компаній.

"Наступний етап – продовження євростандартної колії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізка Скнилів – Мостиська-2. Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі й далі до інших країн ЄС. На ці проєкти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки. Це початок масштабної інтеграції української залізниці в європейську мережу", - написав Кулеба.

Як повідомлялося, на будівництво залізничної колії 1435 мм на ділянці Чоп-Ужгород у 2025 році передбачено 946,04 млн грн із необхідних 1,14 млрд грн. У 2024 році на нього було виділено 202,38 млн грн. Проєкт став переможцем у конкурсі CEF у 2022 році. У межах проєкту також був відремонтований міст та оновлені комунікації.

Очікується, що в результаті реалізації проєкту між Ужгородом і Чопом функціонуватимуть дві паралельні колії: широка - 1520 мм і євроколія – 1435.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Сьогодні ми ближчі до миру, ніж були вчора, але потрібно терпіння – президент Фінляндії на YES в Києві

ЦПД РНБО: безвізовий режим між РФ та Китаєм – це стратегічний канал для "повзучої" міграції в Сибір і на Далекий Схід

У Харкові внаслідок ДТП одна людина загинула, троє постраждали

Дрони ГУР атакували провідне військове хімічне виробництво у Пермському краї РФ - джерела

Перемога означає збереження суверенітету, незалежності, безпеку та вступ до ЄС, території 100% повернуться – Пінчук

В західних областях України очікуються пориви вітру 15-20 м/с – Укргідрометцентр

Сили оборони уразили Кірішський НПЗ у Ленінградській області рф – Стратком ЗСУ

ЄС дозволив Україні продовжити роботу над переговорними кластерами після завершення скринінгу 30 вересня

Для України вперше під час євроінтеграції країн буде застосована унікальна процедура, яка дозволяє не чекати згоди Угорщини – віцепрем’єр Качка

В Польщі зростає хвиля проросійських настроїв, і роль політиків – зупинити цю хвилю – Туск

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА