Інтерфакс-Україна
20:16 05.09.2025

Ділянка євроколії Ужгород – Чоп почала роботу 5 вересня

2 хв читати
Ділянка євроколії Ужгород – Чоп почала роботу 5 вересня

Президент України Володимир Зеленський повідомив про відкриття ділянки залізниці стандартної ("європейської") колії 1435мм між Ужгородом і Чопом Закарпатської області, що дозволить організувати безпересадкове залізничне сполучення між Ужгородом і низкою столиць країн Європи.

"Ужгород став першим обласним центром, що буде зʼєднаний із Братиславою, Кошицями, Будапештом і Віднем завдяки новій залізничній колії. Сьогодні відбулося відкриття ділянки євроколії Ужгород – Чоп", - написав Зеленський в Телеграм у п'ятницю.

Він анонсував будівництво ділянки колії 1435мм до Львова. "Попереду ще багато роботи – розбудова євроколії до Львова, також триває розвиток залізничного сполучення на інших напрямках. Це дуже важливо, що під час війни, попри всі виклики, ми робимо проєкти, які обʼєднують", - додав Зеленський.

Віце-прем’єр Олексій Кулеба повідомив, що довжина збудованої ділянки складає 22 км. Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го. Загальна вартість 1,3 млрд грн: половина коштів – грант ЄС у межах Connecting Europe Facility, інша половина – кредит Європейського інвестиційного банку.

"Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні 5 вересня", - написав Кулеба в Телеграм.

За його словами, восени поточного року стартує електрифікація ділянки. Частину витрат покриє CEF, а в державному бюджеті на 2025 рік уже передбачено 128 млн грн.

Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го року. У церемонії відкриття взяв участь Зеленський, європейські партнери та представники залізничних компаній.

"Наступний етап – продовження євростандартної колії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізка Скнилів – Мостиська-2. Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі й далі до інших країн ЄС. На ці проєкти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки. Це початок масштабної інтеграції української залізниці в європейську мережу", - написав Кулеба.

Як повідомлялося, на будівництво залізничної колії 1435 мм на ділянці Чоп-Ужгород у 2025 році передбачено 946,04 млн грн із необхідних 1,14 млрд грн. У 2024 році на нього було виділено 202,38 млн грн. Проєкт став переможцем у конкурсі CEF у 2022 році. У межах проєкту також був відремонтований міст та оновлені комунікації.

Очікується, що в результаті реалізації проєкту між Ужгородом і Чопом функціонуватимуть дві паралельні колії: широка - 1520 мм і євроколія – 1435.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Чернігівщина за добу зазнала 45 обстрілів, пошкоджено 23 населені пункти, вранці поранено двох мирних жителів

Сили оборони знищили 52 з 58 російських БПЛА – ПС ЗСУ

УЗ: ДСНС ліквідовує наслідки надзвичайної події на Київщині, поїзди курсують за зміненими маршрутами

Сили безпілотних систем підтвердили ураження другого за потужністю НПЗ РФ Киришинефтеоргсинтез"

Росіяни атакували селище у Пологівському районі Запорізької області, поранено 60-річного чоловіка

Генштаб зафіксував впродовж доби 184 бойові зіткнення

Шмигаль подякував танкістам за героїзм та професіоналізм з нагоди Дня танкових військ

Ракетний удар по Дніпру та обстріли Нікопольщини спричинили пожежу, пошкодження будівлі місцевих мешканців та авто рятувальників

Велика Британія і США підпишуть "проривну" технологічну угоду під час візиту Трампа

Запорізька область зазнала 475 ударів окупантів за добу, пошкоджено житлові будинки — ОВА

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА