Інтерфакс-Україна
17:29 25.04.2024

Порт "Чорноморськ" відновив відвантаження агропродукції на експорт

2 хв читати
Порт "Чорноморськ" відновив відвантаження агропродукції на експорт

Відвантаження аграрної продукції з морського торговельного порту "Чорноморськ" (Одеська обл.), інфраструктура якого минулого тижня суттєво постраждала від російської ракетної атаки, поступово відновлюється, повідомила брокерська компанія Spike Brokers.

Брокери зазначили, що у 2023 році у структурі експортних відвантажень водним транспортом частка порту "Чорноморськ" становила 36%, тоді як порти Дунаю - 32%, порт "Одеса" - 17%, порт "Південний" - 15%.

"За минулий тиждень ставки фрахту на перевезення кукурудзи "костерами" у напрямку східного узбережжя Італії знизилися на $3, у напрямку Іспанії та Ізраїлю - на $2. Фрахт на перевезення зерна "панамаксами" з глибоководних портів Одеси до Китаю та В'єтнаму знизився на $4", - зазначили фахівці.

Станом на 22 квітня ставки при транспортуванні з порту "Чорноморськ" до Італії (східне узбережжя) становили $29-30 (30-35 тис. тонн), Іспанії (Середземномор'я) - $30-32 (30-35 тис. тонн), В'єтнаму - $52-54 (60-65 тис. тонн), Китаю - $54-56 (60-65 тис. тонн).

Водночас ринкові ставки транспортування вантажним транспортом із порту "Ізмаїл" до порту "Констанца" (Румунія) станом на зазначену дату становлять EUR18-22 (4,5-5 тис. тонн), до портів середземноморського узбережжя Іспанії - $35- 37 (30-35 тис. тонн). Ставки транспортування з порту "Рені" до портів Ізраїлю коливаються в межах $33-35 (30-35 тис. тонн), констатували у Spike Brokers.

За інформацією джерела на зерновому ринку, яке побажало залишитися неназваним, таке обмеження могло призвести до тимчасових збоїв у доставці продукції на термінали агрохолдингу "Кернел", груп компаній Risoil та Viterra. Крім того, зупинка роботи зернових терміналів може призвести до скорочення квітневого експорту українського зерна Чорноморським зерновим коридором до 5 млн тонн за очікуваних 8 млн тонн.

Як повідомлялося, 10 квітня російські окупанти під час ранкового обстрілу Одеської області пошкодили залізничні під'їзні шляхи до низки зернових терміналів, розташованих у порту "Чорноморськ". Це призвело до тимчасових збоїв у доставці продукції на термінали агрохолдингу "Кернел", груп компаній Risoil та Viterra.

"Укрзалізниця" у день обстрілу ввела конвенцію на вантажоперевезення, яка мала діяти до 13 квітня, а потім двічі продовжувалася – спочатку до 17 квітня, потім до 22 квітня, після чого її було знято.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Доступ української аграрної продукції на ринки ЄС обговорили на засіданні Українсько-польської міжурядової комісії

Винороби Європи в шоці від погрози Трампа запровадити мита у 200% на ввезення їхньої продукції

НЕФКО вже завершило 24 проєкти у межах програми “Зелене відновлення України"

Обленерго повідомляють про можливі аварійні ситуації в електромережах внаслідок сильного вітру 13-14 березня

"Хмельницькобленерго" з початку березня отримало від постачальників 3 тис. вимог на відключення е/е споживачам

"Украерорух" в межах проєкту CEF дослідить динаміку обладнання літаків сучасною системою спостереження

"Укрфінжитло" вивчає можливість залучення іноземних банків до програми "єОселя"

"Рівнеазот" відновив роботу після вимушеної перерви через нестабільне електропостачання

Середня зарплата українців у лютому-2025 зросла на 2% - Work.ua

"Укрнафта" завершила сертифікацію інтегрованої системи управління за міжнародними стандартами

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА