Інтерфакс-Україна
20:16 05.09.2025

Ділянка євроколії Ужгород – Чоп почала роботу 5 вересня

2 хв читати
Ділянка євроколії Ужгород – Чоп почала роботу 5 вересня

Президент України Володимир Зеленський повідомив про відкриття ділянки залізниці стандартної ("європейської") колії 1435мм між Ужгородом і Чопом Закарпатської області, що дозволить організувати безпересадкове залізничне сполучення між Ужгородом і низкою столиць країн Європи.

"Ужгород став першим обласним центром, що буде зʼєднаний із Братиславою, Кошицями, Будапештом і Віднем завдяки новій залізничній колії. Сьогодні відбулося відкриття ділянки євроколії Ужгород – Чоп", - написав Зеленський в Телеграм у п'ятницю.

Він анонсував будівництво ділянки колії 1435мм до Львова. "Попереду ще багато роботи – розбудова євроколії до Львова, також триває розвиток залізничного сполучення на інших напрямках. Це дуже важливо, що під час війни, попри всі виклики, ми робимо проєкти, які обʼєднують", - додав Зеленський.

Віце-прем’єр Олексій Кулеба повідомив, що довжина збудованої ділянки складає 22 км. Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го. Загальна вартість 1,3 млрд грн: половина коштів – грант ЄС у межах Connecting Europe Facility, інша половина – кредит Європейського інвестиційного банку.

"Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні 5 вересня", - написав Кулеба в Телеграм.

За його словами, восени поточного року стартує електрифікація ділянки. Частину витрат покриє CEF, а в державному бюджеті на 2025 рік уже передбачено 128 млн грн.

Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го року. У церемонії відкриття взяв участь Зеленський, європейські партнери та представники залізничних компаній.

"Наступний етап – продовження євростандартної колії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізка Скнилів – Мостиська-2. Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі й далі до інших країн ЄС. На ці проєкти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки. Це початок масштабної інтеграції української залізниці в європейську мережу", - написав Кулеба.

Як повідомлялося, на будівництво залізничної колії 1435 мм на ділянці Чоп-Ужгород у 2025 році передбачено 946,04 млн грн із необхідних 1,14 млрд грн. У 2024 році на нього було виділено 202,38 млн грн. Проєкт став переможцем у конкурсі CEF у 2022 році. У межах проєкту також був відремонтований міст та оновлені комунікації.

Очікується, що в результаті реалізації проєкту між Ужгородом і Чопом функціонуватимуть дві паралельні колії: широка - 1520 мм і євроколія – 1435.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Сили спеціальних операцій втретє уразили Волгоградський НПЗ

У Терапевтичному саду на ВДНГ в Києві висадять понад 12 тис. рослин - Мінверетанів

Видавництво "Човен" через погрози скасувало презентацію книжки "Голоси BLM"

УЦОЯО готовий до його запровадження НМТ у дводенному форматі, освітній омбудсмен виступає за одноденну модель

Верховна Рада підтримала запит до президента про присвоєння звання Героя України Парубію

Президент підписав закон про військового омбудсмана

Зеленський підписав закон про ратифікацію Угоди про сторічне партнерство між Україною та Великою Британією

Міністерства України та Польщі підпишуть угоду про співпрацю та про набуття навичок керування дронами - Косіняк-Камиш

Глава Міноборони Польщі прибув до Києва, обговорюватиме військову співпрацю

Українська AI-платформа дозволяє комерційним будівлям знизити енергоспоживання до 20%

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА