Інтерфакс-Україна
20:16 05.09.2025

Ділянка євроколії Ужгород – Чоп почала роботу 5 вересня

2 хв читати
Ділянка євроколії Ужгород – Чоп почала роботу 5 вересня

Президент України Володимир Зеленський повідомив про відкриття ділянки залізниці стандартної ("європейської") колії 1435мм між Ужгородом і Чопом Закарпатської області, що дозволить організувати безпересадкове залізничне сполучення між Ужгородом і низкою столиць країн Європи.

"Ужгород став першим обласним центром, що буде зʼєднаний із Братиславою, Кошицями, Будапештом і Віднем завдяки новій залізничній колії. Сьогодні відбулося відкриття ділянки євроколії Ужгород – Чоп", - написав Зеленський в Телеграм у п'ятницю.

Він анонсував будівництво ділянки колії 1435мм до Львова. "Попереду ще багато роботи – розбудова євроколії до Львова, також триває розвиток залізничного сполучення на інших напрямках. Це дуже важливо, що під час війни, попри всі виклики, ми робимо проєкти, які обʼєднують", - додав Зеленський.

Віце-прем’єр Олексій Кулеба повідомив, що довжина збудованої ділянки складає 22 км. Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го. Загальна вартість 1,3 млрд грн: половина коштів – грант ЄС у межах Connecting Europe Facility, інша половина – кредит Європейського інвестиційного банку.

"Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні 5 вересня", - написав Кулеба в Телеграм.

За його словами, восени поточного року стартує електрифікація ділянки. Частину витрат покриє CEF, а в державному бюджеті на 2025 рік уже передбачено 128 млн грн.

Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го року. У церемонії відкриття взяв участь Зеленський, європейські партнери та представники залізничних компаній.

"Наступний етап – продовження євростандартної колії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізка Скнилів – Мостиська-2. Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі й далі до інших країн ЄС. На ці проєкти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки. Це початок масштабної інтеграції української залізниці в європейську мережу", - написав Кулеба.

Як повідомлялося, на будівництво залізничної колії 1435 мм на ділянці Чоп-Ужгород у 2025 році передбачено 946,04 млн грн із необхідних 1,14 млрд грн. У 2024 році на нього було виділено 202,38 млн грн. Проєкт став переможцем у конкурсі CEF у 2022 році. У межах проєкту також був відремонтований міст та оновлені комунікації.

Очікується, що в результаті реалізації проєкту між Ужгородом і Чопом функціонуватимуть дві паралельні колії: широка - 1520 мм і євроколія – 1435.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Данія запускає проєкт Ukraine Transition Program на три роки з бюджетом у 375 мільйонів євро

Сибіга: Ми очікуємо прибуття в четвер делегації військових з Польщі після інциденту з російськими дронами

Расмуссен: ми заохочуватимемо більше українських оборонних компаній розміститися та виробляти продукцію в Данії

Сибіга: незабаром наша зброя виготовлятиметься на території Данії

Сибіга: Данія - перша у світі за обсягом наданої Україні допомоги пропорційно до власного ВВП

Мінсоцполітики розробляє нові підходи до надання допомоги евакуйованим українцям

Польські військові не їхатимуть до України для навчань з протидії дронам, всі заходи відбудуться в Польщі – Міноборони

Зеленський - Сікорському: Україна готова допомогти з навчанням польських військових

Кислиця до Навальної: подорожі до Європи "не є правом російських громадян", це привілей для тих, хто не сприяє війні

Зеленський обговорив з головою МЗС Данії продовження оборонної допомоги для України

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА