Інтерфакс-Україна
20:10 06.01.2025

Проєкт електрифікації залізничної ділянки "Чоп-Ужгород" у 2025 р. буде профінансовано на 10% від потреби - стратегія

2 хв читати
Проєкт електрифікації залізничної ділянки "Чоп-Ужгород" у 2025 р. буде профінансовано на 10% від потреби - стратегія

Проєкт електрифікації залізничної ділянки "Чоп-Ужгород", де тривають роботи з укладання євроколії, буде профінансовано у 2025 році на 10% від необхідного - 117,4 млн грн із 1,13 млрд грн, випливає з Операційного плану Стратегії розвитку прикордонної інфраструктури з країнами ЄС і Республікою Молдова до 2030 року на сайті Кабміну.

Згідно з документом, основну частину суми - 1,02 млрд грн для електрифікації ділянки буде виділено 2026 року коштом проєкту міжнародної технічної допомоги CEF-2023, держбюджету і власних коштів АТ "Укрзалізниця".

При цьому, на будівництво залізничної колії 1435 мм ("євростандарт") на ділянці Чоп-Ужгород у 2025 році передбачено 946,04 млн грн із необхідних 1,14 млрд грн. У 2024 році на нього було виділено 202,38 млн грн, випливає з тексту документа.

Фінансування проєкту з будівництва євроколії на ділянці Чоп-Ужгород здійснюється коштом механізму CEF-2022, інших проєктів міжнародної технічної допомоги, коштів міжнародних фінансових інституцій та інших джерел, не заборонених законодавством, йдеться в документі.

У жовтні 2024 року, АТ "Укрзалізниця" повідомила, що виконала частину робіт з будівництва євроколії на ділянці Чоп - Ужгород. Було перекладено 3,5 км широких колій на ділянці 8,3 км, що є частиною проєкту вузької колії протяжністю 22 км. Повідомлялося, що роботи на широкій ділянці колії буде завершено до кінця 2024 року.

У межах проєкту також буде відремонтовано міст, триває оновлення комунікацій.

Повідомлялося, що загальна вартість проєкту - 1,3 млрд грн. Половина цієї суми буде профінансована з фонду ЄС Connecting Europe Facilit (CEF). Проєкт став переможцем у конкурсі CEF у 2022 році.

Також повідомлялося, що пасажири та перевізники мають відчути позитивний ефект від запуску євроколії Чоп - Ужгород, оскільки реалізація проєкту дасть змогу створити нові зручні пасажирські маршрути та ще більше логістичних можливостей для вантажоперевезень.

Очікується, що в результаті реалізації проєкту між Ужгородом і Чопом функціонуватимуть дві паралельні колії: широка - 1520 мм і євроколія - 1435.

 

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Путін надіслав Трампу повідомлення з власними пропозиціями про припинення вогню в Україні – ЗМІ

Рютте: питання про вступ України до НАТО знято зі столу переговорів

ГУР презентувало книгу-буклет про загиблого Героя України Віталія Пляку

Глава Міндовкілля: НВВ 3.0 визначить ціль України зі скорочення викидів парникових газів до 2035 року

УЦОЯО затвердив загальні характеристики тестів ЄВІ-2025 для вступників до магістратури

Кабмін висловив намір не ставати учасником угоди з Білоруссю про співробітництво в галузі вищої та післядипломної освіти

Кабмін погодив експериментальний проєкт з надання держдопомоги на навчання дітям осіб, які захищали незалежність України

Суд дозволив БЕБ провести спецрозслідування щодо співвласниці Айбокс Банку Шевцової

ЄС виключив із санкційного списку чотирьох громадян РФ

Україна розраховує на укладання договору з Болгарією про купівлю обладнання для ХАЕС-3,4 – глава Міненерго

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА