Інтерфакс-Україна
16:48 05.06.2025

Бізнес закликав УЗ та Мінрозвитку не підвищувати тарифи на перевезення контейнерів вагою брутто понад 26 тонн

2 хв читати

Компанії-члени Європейської бізнес асоціації (ЄБА), занепокоєні підвищенням тарифів на перевезення вантажів у контейнерах вагою брутто понад 26 тонн, звернулися до відповідних органів з проханням утриматися від впровадження таких змін.

Згідно з повідомленням пресслужби ЄБА в четвер, асоціація звернулася з офіційним листом до Міністерства розвитку громад і територій України, Державної регуляторної служби України та "Укрзалізниці" із закликом переглянути рішення щодо запровадження підвищених тарифів на залізничні контейнерні перевезення та ініціювати обговорення цього питання з бізнес-спільнотою найближчим часом.

"Підвищення тарифів може знизити обсяги контейнерних перевезень залізницею та переорієнтувати вантажопотоки на автомобільний транспорт. Це створить навантаження на автомобільні дороги та збільшить витрати на їх утримання, а також призведе до втрати доходів залізниці та низки задіяних у контейнерних перевезеннях підприємств. Варто зазначити, що контейнерні перевезення автотранспортом у низці випадків вже є більш привабливими для вантажовласників порівняно із залізничним сполученням", - йдеться в публікації.

За оцінками експертів комітету ЄБА з логістики, встановлення зазначеної тарифної межі охопить переважну більшість контейнерних відправок залізницею. Компанії-члени комітету вважають за потрібне провести обговорення такої тарифної ініціативи, зокрема обґрунтованість запропонованої вагової норми у 26 тонн, з вантажовласниками, спеціалізованими транспортними підприємствами та морськими контейнерними лініями.

Компанії-члени ЄБА зазначають: країни ЄС, навпаки, заохочують контейнерні перевезення, надаючи знижки на доступ до інфраструктури, що можуть сягати 25-75%. Вони наголошують, що перехід на контейнерні перевезення є складовою транспортної стратегії ЄС, відповідно до якої не менш як 30% вантажів має перевозитися залізничним або водним транспортом, зокрема у контейнерах.

"На відміну від країн ЄС, в Україні сегмент залізничних контейнерних перевезень ще формується і потребує інвестицій та державної підтримки", - додали в ЄБА.

На переконання експертів асоціації, розвиток галузі залізничних контейнерних перевезень сприятиме збільшенню обсягів експортно-імпортних перевезень завдяки мультимодальності, відстежуваності вантажів та прогнозованості доставки; забезпеченню екологічності таких перевезень; збереженню автомобільної інфраструктури, зокрема зменшенню навантаження на автомобільні дороги, та розвитку суміжних галузей надання послуг, зокрема термінальної, портової, транспортної та машинобудівної.

Експерти асоціації вважають, що підвищення тарифів на контейнерні перевезення є недоцільним та таким, що може мати негативні наслідки для експорту та не узгоджуватися з цілями транспортної інтеграції з ЄС.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Необхідно усунути правову колізію стосовно пайових внесків для будівництв, розпочатих у 2021 р., - думка

Ми у будь-якому випадку прийдемо до розкриття банківської таємниці – Мінфін

Вартість проєктів комплексної модернізації з 2016 року збільшилася втричі - до EUR300/кв.м

Обсяг виплаченого нацкешбеку у травні зріс на 10% та став найбільшим за час програми

"Ліси України" встановили рекорд і реалізували у ІІ кв.-2025 р. необробленої деревини на 8,9 млрд грн

Зовнішнє фінансування держбюджету за I пів.-2025 зросло на 9% та становило $22 млрд - Мінфін

Голова енергокомітету Ради розраховує на ухвалення закону про обʼєднання ринків е/е України та Європи до жовтня

Правління "Укренерго" планується сформувати до кінця липня, як і вийти на завершення реструктуризації бондів, - Бойко

ІМК у 2025 р. скоротить фінансовий борг до $20 млн і почне виплачувати дивіденди акціонерам

КМВА підписала меморандум про залучення коштів на ремонт укриттів

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА