У Гриценка вважають, що ЦВК фактично легалізувала "скупку голосів"

Центральна виборча комісія своїм роз'ясненням щодо ведення передвиборної агітації фактично легалізувала розбудову схем підкупу виборців на виборах президента України, вважають у штабі кандидата Анатолія Гриценка.
"Постанова ЦВК №376 дозволила юридичним особам отримувати кошти з виборчого фонду кандидата і витрачати їх на оплату робіт або послуг агітаторів, нібито компенсуючи їм телефонні послуги, проїзд (зокрема й перевезення багажу), харчування, проживання та інші витрати у разі здійснення заходів передвиборної агітації, що є прямим підкупом виборців", - вважає представник А.Гриценка в ЦВК Руслан Чорнолуцький.
Він зазначив, що ця постанова ЦВК надає можливість юридичним особам залучати виборців до агітації без укладення з ними цивільно-правових угод або трудових договорів, а юридичних осіб - звільнити від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
"Кандидат у президенти України Анатолій Гриценко вважає, що постанова ЦВК №376 є незаконною і вже оскаржує такі дії ЦВК і постанову в адміністративному суді", - наголосив Р.Чорнолуцький.
Як повідомлялося, 22 лютого ЦВК затвердила роз'яснення, в яких зазначається, що участь виборців у здійсненні передвиборної агітації, зокрема на основі неоплачуваних договорів на її проведення, гарантовано Конституцією України і не може бути обмежено.
У ЦВК зазначили, що залучення виборців до здійснення агітації можливе лише на безоплатній основі. При цьому договори з ними можуть передбачати відшкодування витрат на телефонні послуги, проїзд (зокрема й перевезення багажу), харчування, проживання та інші витрати у разі здійснення агітації в іншому населеному пункті.
При цьому кошти, сплачені кандидатом на посаду президента за таким договором, мають відображатися в звіті про надходження коштів на поточний рахунок виборчого фонду кандидата та їх використання за кодом статті витрат "Інші витрати на передвиборну агітацію".
Водночас, якщо залучення фізичних осіб не пов'язане з використанням їхньої праці на умовах трудового договору або за цивільно-правовими договорами, юридична особа-постачальник послуг із проведення передвиборної агітації відповідно до законодавства не є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Юридичні особи також можуть надавати кандидатам у президенти за рахунок коштів їхніх виборчих фондів послуги з проведення агітації в будь-яких формах, не заборонених Конституцією і законами України. Предмет договорів з ними має відповідати найменуванню відповідних статей витрат виборчого фонду.
У ЦВК резюмували, що "не допускаються жодні обмеження або створення штучних перешкод у реалізації виборцями права вільно здійснювати передвиборну агітацію".