Інтерфакс-Україна
13:31 13.08.2024

В'ятрович: Для мене не очевидна потреба реформування історичної освіти через об'єднання курсів української та світової історії

2 хв читати
В'ятрович: Для мене не очевидна потреба реформування історичної освіти через об'єднання курсів української та світової історії

Ексголова Українського інституту національної пам'яті (УІНП), депутат Верховної Ради Володимир В'ятрович (фракція "Європейська солідарність") заявляє, що для нього не очевидна потреба наразі здійснювати реформування історичної освіти через об'єднання курсів української та світової історії.

"Історія в школі - один з головних інструментів формування національної ідентичності учнів. З 1991 в Україні тривають дискусії, як зробити кращими підручники історії і, попри те, що їх справді можна і треба вдосконалювати, варто відзначити, що головне своє завдання вони виконали успішно: виховали покоління громадян, готових захищати свою державу із зброєю в руках. Тому мене дивує запропонований підхід до реформування історичної освіти, який не враховує цього головного здобутку, а пропонує почати все по-іншому", - написав В'ятрович у фейсбуці.

Серед іншого, за його словами, у жодному з прикладів додаткових курсів чи тем, якими пропонують втілювати новий підхід, немає нічого пов'язаного з військовою історією.

"Де, наприклад, про особливості війська часів Русі, про формування державного апарату Гетьманщини на базі структур козацького війська чи про партизанську тактику українських повстанців?" - додав він.

В'ятрович наголосив, що не є принциповим противником подання української історії в контексті світової, але, на його думку, все залежить від того, як це зробити.

"І очевидно, найбільший виклик в реалізації цієї ідеї у тому, щоб минуле українців не зникло, розчинене у розповідях про історію світу", - зазначив депутат.

Він також звернув увагу, що пропонується "перейти до єдиного загальноосвітнього україноцентричного курсу "Історія", де обов'язковою умовою є його україноцентричність і водночас представлення історії України (щонайменше 2/3 змісту) в широких контекстах європейської та світової історії.

"Але не зрозуміло, як цей "квотний" підхід можна втілити у життя? Як розповісти учням історію, наприклад, Древнього Єгипту чи Шумеру в тексті, де 2/3 буде про Україну? Наведений авторами концепції приклад інтеграції української історії у світову радше поглиблює занепокоєння", - додав В'ятрович.

Ексголова УІНП зауважив, що потреба саме зараз здійснювати реформування історичної освіти через об'єднання курсів української та світової історії для нього не очевидна, а ймовірні загрози її невдалого втілення, на його думку, помітні вже зараз.

Як повідомлялося, Міністерство освіти і науки затвердило концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти. Зокрема, у відомстві зазначили, що в умовах війни історичній освіті слід відповідати на політичні, економічні, соціальні та культурні виклики для консолідації української нації, а для цього необхідно сформувати загальноосвітній україноцентричний курс історії з позицій викликів сучасності.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Щоденна хвилина мовчання відображатиметься як таймер на екрані смартфона в додатку "Київ Цифровий" - КМДА

Трамп вважає, що Київ і Москва досягають незначного прогресу у мирному процесі

Трамп уклав договір між Конго та Руандою у їхній війні

Ізраїльські винищувачі атакували ракетні пускові установки на заході Ірану

Окупанти втратили 204 військового на покровському напрямку, ще чотири боя тривають - Генштаб

Практика обшуків без санкції слідчого судді зростає і трансформується в інструмент зловживань - адвокати

Росіяни атакували Сумщину БпЛА "Ланцет", пошкоджено близько 20 вікон у двох будинках – ОВА

У Сумах через атаку БпЛА постраждала жінка - ОВА

Стефанчук: НАТО має залишатися союзом країн, який не дозволяє Кремлю малювати червоні лінії

Двоє херсонців постраждали внаслідок удару російської артилерії в Херсоні - ОВА

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА