Міносвіти найближчим часом розроблятиме дорожню карту реформування історичної освіти
Міністерство освіти і науки України найближчим часом розроблятиме дорожню карту реформування історичної освіти, повідомив заступник міністра освіти і науки Михайло Вінницький.
"Змістовну трансформацію шкільної програми я вважаю чи не найважливішим завданням цієї команди МОН. Національна ідентичність формує усвідомлення власного коріння, є основою для розвитку громадянської свідомості, гідності й відповідальності за власну країну та її майбутнє. Ключову роль у формуванні національної ідентичності відіграє саме розуміння історії та місця у ній своєї країни, нації, самого себе. Це основа того, що формує нас - українців. Це саме те, що хоче знищити наш ворог", - написав Вінницький у фейсбуці.
Він зазначив, що згодом в Україні має з'явитися інтегрований курс "Історія: Україна і світ", який охоплюватиме українські та світові історичні події в єдиному контексті, що допоможе сформувати загальноосвітній україноцентричний курс, у якому пояснюватимуть фундаментальні питання сьогодення.
Заступник міністра нагадав, що в концепції Міносвіти закладено мету запровадження спеціалізованих історичних курсів у старших класах профільної школи для глибшого вивчення конкретних тем і подій, формуючи розуміння історичних контекстів.
"Але при цьому має відбутися зменшення обсягу фактографічного матеріалу, адже дати й місця битв (наприклад) можна знайти в Google, а розуміння взаємозв’язків - ні. Майбутні вчителі історії мали б зосередитися на розвитку критичного мислення та аналітичних здібностях учнів, а не на зазубрені часто не пов'язаних між собою фактів", - наголосив він.
Крім того, Вінницький позитивно оцінив норму концепції, згідно з якою український компонент у курсі має становити щонайменше 2/3 від навчального змісту.
"Разом зі спільнотою провідних істориків, освітян та експертів МОН, найближчим часом, розроблятиме дорожню карту реформування історичної освіти. Я вважаю, що це буде один з ключових внесків нашої команди в розвиток української освіти", - наголосив урядовець,
Як повідомлялося, Міністерство освіти і науки затвердило концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти. Зокрема, у відомстві зазначили, що в умовах війни історичній освіті слід відповідати на політичні, економічні, соціальні та культурні виклики для консолідації української нації, а для цього необхідно сформувати загальноосвітній україноцентричний курс історії з позицій викликів сучасності.
Ексголова Українського інституту національної пам'яті, депутат Верховної Ради Володимир В'ятрович (фракція "Європейська солідарність") заявляє, що для нього не є очевидною потреба наразі здійснювати реформування історичної освіти через об'єднання курсів української та світової історії.