Інтерфакс-Україна
11:27 12.12.2024

Розкол звичок: 16% українців – щоденні читачі книжок, 34% – ніколи не читають

2 хв читати
Розкол звичок: 16% українців – щоденні читачі книжок, 34% – ніколи не читають

16% українців читають книжки щодня, а 34% ніколи не проводять своє дозвілля за читанням, свідчать результати дослідження Агентства Info Sapiens на замовлення Українського інституту книги (УІК).

Зокрема, на запитання, як часто дорослі респонденти проводять своє дозвілля за читанням книжок (паперових, електронних та аудіокнижок), 16% відповіли, що щоденно (у 2023 році - 16%), 16% - кілька разів на тиждень (у 2023 році - 18%), 17% - кілька разів за місяць (у 2023 році - 15%), 14% - кілька разів на рік або рідше (у 2023 році - 17%), а 34% відповіли, що ніколи (у 2023 році - 34%).

Водночас 23% респондентів читають лише друковані книжки, 29% - друковані та електронні формати, а 9% - лише електронні формати.

На запитання, якою мовою респондентам зручніше читати книжки, 53% відповіли, що українською мовою (у 2023 році - 54%), 8% - російською (у 2023 році - 12%), а 39% - однаково (у 2023 році - 35%).

Щодо джерел отримання книжок, то 21% респондентів заявили, що купують нові книжки, 18% - з домашньої бібліотеки, 17% - позичали, 8% - брали в бібліотеці, 7% - отримали в подарунок, 6% - купили вживані книжки, 2% - взяли на роботі, 1% - взяли в бібліотеці навчального закладу, 2% - інше.

Щодо кількості куплених книжок за останні три місяці, то 24% респондентів відповіли, що купили 1-4 друковані книжки, 14% - 5-12 книжок, 3% - 13-24 книжки, 1% - 25-52 книжки, більше ніж 42 книжки не купив ніхто, 2% не змогли відповісти, а 67% не купили жодної друкованої книжки. Щодо електронних книжок, то за останні три місяці їх купували лише 2% опитаних.

На запитання, де саме респонденти купують друковані книжки, 45% відповіли, що в спеціалізованих книжкових крамницях, зокрема в торговельних центрах, 30% - на книжкових сайтах або сайтах видавців, 17% - у неспеціалізованих книжках (у супермаркетах, заправках), 14% - через інтернет на торговельних майданчиках, 10% - на ринку, 8% - на спеціалізованих книжкових ринках, 7% - у соціальних мережах, 5% - за каталогом, 5% - на книжкових ярмарках, фестивалях, презентаціях,

Дослідження проведено у вересні 2024 року, а звіт складено 18 листопада 2024 року. Вибірка дослідження становила для дорослих респондентів (16 років і старше) – 1 018 осіб. Найбільшу кількість респондентів було опитано в Дніпропетровській області, а також - у Києві та Львівській області. Опитування охопило жителів усіх областей України, крім окупованого Криму. У дослідженні взяли участь 55% жінок і 45% чоловіків.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Лідери Нідерландів, Фінляндії та Великої Британії обговорили гарантії безпеки для України та нові варіанти її підтримки

У понеділок в Україні цілодобово діятимуть обмеження обсягом від 2,5 до 4 черг - Укренерго

Єврокомісія втратила доступ до свого рекламного облікового запису у соціальній мережі Х - ЗМІ

Кількість загиблих від ворожих обстрілів у Харківській області зросла до трьох у неділю – прокуратура

Імовірне знищення Печенізької дамби не матиме критичного впливу на фронт – 16 армійський корпус ЗСУ

Колишнього міністра оборони і ексрегіонала Кузьмука звільнили з позиції позаштатного радника Командувача Сил ТрО

ВАКС обрав запобіжний захід спільнику народної депутатки, яку підозрюють у хабарі $250 тис.

Найближчі два дні в Україні без істотних опадів, у вівторок на сході та півночі можливий мокрий сніг з дощем

У Харківській області двоє загиблих, 8 постраждалих через ворожі обстріли

Понад 320 тис. заявок подано на 6,5 тис. грн "Зимової підтримки" для вразливих категорій, почалися перші виплати

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА