11:21 27.09.2012

Україна вирiшила передати аеропорт "Бориспiль" у концесiю

3 хв читати
Україна вирiшила передати аеропорт "Бориспiль" у концесiю

Уряд України внiс державний мiжнародний аеропорт (ДМА) "Бориспiль" до списку об'єктiв держвласностi, що пiдлягають передачi в концесiю на конкурснiй основi.

Як зазначено в повiдомленнi Мiнiнфраструктури в четвер, вiдповiдну постанову напередоднi пiдписав прем'єр-мiнiстр Микола Азаров.

"Аеропорт "Бориспiль" буде трансформовано в мiжнародний хаб: для цього планується залучити професiйного експлуатанта з мiжнародним досвiдом роботи", - зазначає мiнiстерство.

Згiдно з рiшенням уряду, ключове завдання концесiї - вирiшити низку нагромаджених проблем аеропорту, пов'язаних iз рiвнем обслуговування пасажирiв та авiакомпанiй, забезпечивши ефективне управлiння "Борисполем" i створення умов для збiльшення пасажиропотоку.

Концесiонера, згiдно з постановою, буде обрано на вiдкритому конкурсi, умови якого уряд доручив розробити Мiнiнфраструктури. Концесiонер повинен буде забезпечити пiдвищення рiвня наземного сервiсу, продуктивнiсть роботи персоналу, збереження всiх робочих мiсць i соцiальних гарантiй. Переможця концесiйного конкурсу визначатиме Кабмiн.

"Перевага цiєї форми роботи полягає в тому, що аеропорт залишається в державнiй власностi, при цьому iнвестицiйне навантаження бере на себе приватний iнвестор. Для аеропорту "Бориспiль" це дуже важливо - адже все, що було побудовано до Євро-2012, переважно будувалося за кредитнi кошти", - наведено в повiдомленнi Мiнiнфраструктури коментар заступника глави вiдомства Дмитра Демидовича.

За його словами, механiзм концесiї дозволяє ефективно здiйснювати проекти державно-приватного партнерства. "Якщо надалi держава визначатиме полiтику розвитку аеропорту, а приватний iнвестор здiйснюватиме вкладення - це дуже сильний тандем", - вважає заступник мiнiстра.

Згiдно з умовами конкурсу, майбутнiй концесiонер "Борисполя" повинен буде обслуговувати кредитнi зобов'язання розмiром понад $600 млн, а також iнвестувати в розширення термiнала D з добудовою трансферної зони i термiнальної частини з обслуговування внутрiшнiх рейсiв понад $100 млн, а загалом за два роки - не менше нiж 2,3 млрд грн (близько $280 млн за нинiшнiм курсом).

Мiнiнфраструктури вважає за доцiльне передачу в концесiю цiлiсного майнового комплексу, а не окремо визначеного майна

"Я думаю, що в результатi концесiйного конкурсу буде обрано гiдного iнвестора, який має досвiд управлiння подiбними проектами i зможе реалiзувати тi стратегiчнi плани, якi закладає Мiнiстерство iнфраструктури", - заявив Д.Демидович.

Як повiдомлялося, концесiю як iнструмент розвитку авiаперевезень було закладено до Державної комплексної програми розвитку авiапромисловостi України до 2010 року, а потiм вона стала складовою частиною Програми економiчних реформ на 2010-2014 рр.

У травнi цього року вiце-прем'єр Борис Колеснiков публiчно заявив про можливiсть проведення конкурсу з концесiйного управлiння ДМА "Бориспiль" у жовтнi-листопадi поточного року.

ДМА "Бориспiль" є головним аеропортом країни, забезпечує 65% пасажирських авiаперевезень України. Це єдиний аеропорт України, з якого здiйснюються трансконтинентальнi рейси.

Пiдприємство має двi злiтно-посадковi смуги: одну - завдовжки 4000 м i завширшки 60 м, другу - завдовжки 3500 м i завширшки 63 м.

Аеропорт "Бориспiль" у сiчнi-червнi 2012 року збiльшив чистий прибуток на 12,7% порiвняно з аналогiчним перiодом 2011 року - до 270,5 млн грн, а чистий дохiд - на 13%, до 720,4 млн грн. За перше пiврiччя 2012 року вiн обслужив 3,833 млн пасажирiв, що на 11% бiльше, нiж за аналогiчний перiод 2011 року.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА