Український виборець "подорослішав" і менше реагує на передвиборчі маніпуляції - експерти
В Україні спостерігається тенденція "дорослішання" виборців, через що результати парламентських виборів можуть бути цікавішими, ніж прогнозується, вважають експерти.
"У переважної більшості кандидатів у депутати низька якість передвиборчих програм, уражених маніпулятивними технологіями", - розповів у вівторок на прес-конференції в Києві директор Центру політичних студій та аналітики Віктор Таран, презентуючи результати моніторингу маніпулятивних технологій у програмах кандидатів.
За його словами, конкретні механізми реалізації передвиборчих програм містять лише третина обіцянок політиків, які проаналізував Центр політичних студій та аналітики.
Стосовно ж фінансового обґрунтування передвиборчих зобов'язань, то воно є лише у 7% програм.
Центр політичних студій та аналітики проаналізував 397 передвиборних програм кандидатів у депутати щодо наявності маніпулятивних технологій, які представляють різні політичні сили, а також політиків у різних регіонах України.
"Більшість кандидатів-мажоритарників успішно перейняли популістський досвід політичних партій давати якомога більше обіцянок. Рівень кампанії у мажоритарників дуже низький. Практична реалізація та бюджет передвиборчих програм, на жаль, або взагалі не корелюються між собою, або ж мають слабку ступінь узгодженості. Кандидати вдаються до таких старих схем, як підкуп виборців", - розповів політтехнолог, керівник компанії "Berta Communication" Тарас Березовець.
Він наголосив, що українські виборці слабо реагують на рекламні технології кандидатів, тому у тих політичних сил, які побудували свою кампанію на маркетинговому підході, сумнівні шанси на перемогу.
"Я чітко спостерігаю тенденцію дорослішання виборців в Україні", - зазначив Т.Березовець.
"Думаю, що виборці дійсно подорослішали, і тому будуть цікаві результати виборів", - додав В.Таран.