Набув чинностi закон про бiометричнi паспорти для українцiв

Iз четверга набув чинностi закон "Про Єдиний державний демографiчний реєстр i документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу або її спецiальний статус", який передбачає впровадження електронних паспортiв для українцiв.
Верховна Рада ухвалила закон про введення бiометричних паспортiв у новiй редакцiї з пропозицiями президента України Вiктора Януковича 20 листопада. Президент України пiдписав цей закон 29 листопада 2012 року.
Цей закон передбачає видачу великої кiлькостi документiв, якi використовуватимуться на територiї України. Для оформлення цих документiв передбачається використовувати засоби Єдиного державного демографiчного реєстру, якi посвiдчують особу, її спецiальний статус поряд iз водiйськими правами, посвiдченням особи без громадянства, посвiдченням на постiйне проживання, посвiдченням на тимчасове проживання, карткою мiгранта, посвiдченням бiженця.
Закон встановлює також "iншi документи, що посвiдчують особу", i президент наголосив, що при цьому в законi не зазначено назви таких "iнших документiв". Депутати виключили iз закону цей термiн.
Депутати також виклали в новiй редакцiї норму, згiдно з якою особам, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд внесення особистої iнформацiї до безконтактного електронного носiя, гарантується право на вiдмову вiд отримання такого документа або вiд внесення iнформацiї до безконтактного електронного носiя. Таке право реалiзується шляхом подання заяви до вiдповiдного центрального органу виконавчої влади про вiдмову вiд отримання документа, що мiстить безконтактний електронний носiй або вiд внесення iнформацiї на такий носiй.
Президент не погодився також iз нормою закону, що встановлює, що плата за надання адмiнiстративних послуг належить до власних надходжень бюджетних установ, оскiльки плата за такi послуги належить до доходiв загального фонду держбюджету.
Закон передбачає введення електронних паспортiв - документiв з електронним носiєм бiометричної iнформацiї для виїзду за кордон вiдповiдно до стандартiв Мiжнародної органiзацiї цивiльної авiацiї (ICАО).
Закон встановлює, що паспорт громадянина України виготовляється у формi картки, що мiстить безконтактний електронний носiй iнформацiї, причому видається вiн не пiзнiше нiж через 30 календарних днiв iз дня оформлення заяви-анкети на його отримання. До електронного паспорта вноситься: назва держави, назва документа, прiзвище та iм'я особи, стать, громадянство, дата народження, унiкальний номер запису в реєстрi, номер документа, дата закiнчення термiну дiї документа, дата видачi документа, уповноважений орган, що видав документ, мiсце народження, фотографiя та пiдпис особи. До паспорта за письмовою заявою може бути внесено данi батькiв або опiкунiв особи.
Спочатку Верховна Рада ухвалила закон про Єдиний державний демографiчний реєстр 2 жовтня.