09:48 11.06.2013

Одесити готуються до загальноміського мітингу проти генплану

4 хв читати

Одесити готуються до масових акцій протесту проти генерального плану розвитку Одеси до 2031 року, який міська рада має намір затвердити 18 червня.

Як передає кореспондент "Інтерфакс-Україна", заклики вийти на мітинги проти генплану в понеділок опублікували багато місцевих новинних ресурсів, сайти громадських організацій, політики різних політсил на своїх сторінках у соцмережах і на своїх сайтах. До організації акції протесту приєдналися і опозиційні, і провладні політсили. За попередніми даними, мітинг відбудеться 18 червня перед сесією міськради.

Головна вимога громадських працівників - зняти генплан із розгляду сесії міськради 18 червня 2013 року й направити його на доопрацювання.

Крім того, одесити вимагають провести додаткові громадські слухання щодо генплану, визнати всю узбережну зону територією, що належить до земель водного фонду, використовувану для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, виконання науково-дослідних робіт, і зберегти на ній паркову зону (парк "Ювілейний").

Також громадські працівники вважають за необхідне передбачити в генплані збереження всіх зелених зон міста, вилучити території, що входять до історичного ареалу центральної частини міста, з переліку зон нового будівництва, передбачити статус зони комплексної охорони для історичного ареалу "Французький бульвар".

Інші вимоги пов'язані зі збереженням усіх наявних автомобільних стоянок і гаражів у місцях їх нинішньої дислокації, вилученням із територій, що підлягають забудові, низки зелених зон біля санаторіїв і на їх території, збереженням і розширенням трамвайних і тролейбусних маршрутів і трьох наявних трамвайних депо.

"Шановні депутати Одеської міської ради, не голосуйте на сесії 18 червня за генеральний план міста! Шановні депутати, наголошуємо, що ми поінформуємо кожного одесита про результати вашого голосування з питання генерального плану Одеси і про те, що кожен із вас зробив для захисту інтересів міста", - особливо наголошують громадські діячі.

Як повідомлялося, наприкінці лютого поточного року Одеська міськрада вкотре запропонувала одеситам ознайомитися з проектом багатостраждального генерального плану розвитку міста до 2031 року. Раніше Одеська міськрада неодноразово намагалася ухвалити генплан. Останній раз заступник начальника управління архітектури та містобудування міста Марат Касімов обіцяв ухвалення генплану до кінця 2011 - начала 2012 року.

Проте близько сотні одеситів 22 листопада 2011 року провели мітинг проти ухвалення на сесії Одеської міськради генплану міста, оскільки процедура його громадського обговорення відбувалася непрозоро, а велика частина інформації щодо проекту була відсутня у вільному доступі. У міськраді пояснили це тим, що на момент початку розробки генплану не було ухваленого нині чинного закону про доступ до публічної інформації, і частина документів генплану призначена для службового користування.

Робота над генпланом, розробленим і доопрацьованим при екс-мері Одеси Едуарді Гурвіці, розпочалася в 2006 році. Потім, восени 2008 року, після низки конфліктів і скандалів, пов'язаних з основними нововведеннями генплану, документ відправили на доопрацювання. Крім того, у зв'язку з незадовільною роботою над генпланом Е.Гурвіц звільнив із посади головного архітектора міста Володимира Колокольникова і призначив на його місце київського архітектора Бориса Бровіна. У 2009 році генплан після доопрацювання знову представили на суд одеситів. Крім того, документ пройшов експертизу містобудівної ради при Міністерстві регіонального розвитку та будівництва України.

Основні нововведення генплану: це збільшення поверховості забудови в одному зі старих районів Одеси - Молдаванці, забудова полів фільтрації та порожніх територій навколо шкільного аеродрому. Таким чином міська влада мала намір збільшити житловий фонд міста на майже 200 тис. нових квартир, або більш ніж на 15 млн кв. м.

В історичній частині міста розробники генплану пропонували обмежити поверховість забудови 18,6 м для будинків першої лінії та 21,3 для внутрішньоквартальних будов, при тому, що нині у визначених генпланом історичних ареалах є значна кількість багатоповерхових будівель.

Для розвитку транспортної інфраструктури розробники пропонували побудувати новий залізничний вокзал за межами історичного ареалу міста, побудувати трасу "Північ-Південь", що сполучає в обхід центральної частини міста два найбільші спальні райони Одеси - с. Котовського та с. Таїрове, а також упровадити позавуличний швидкісний громадський транспорт - наземне метро або швидкісний трамвай.

Генплан також передбачає винесення за межі Одеси великих промислових підприємств, перепрофілювання Одеського порту на пасажирські перевезення і перевалювання контейнерів, створення намивних територій значної площі в акваторії Одеської затоки.

Проект виконало держпідприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОмісто" ім. Ю.Білоконя (Київ).

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Колумбійський університет погрожує виключити студентів-учасників пропалестинського протесту

Війська РФ за минулий день 58 разів обстріляли громади Сумської області

Президент Грузії закликає припинити розгін акції в Тбілісі

Заступник голови ОП Мудра: "право сили завжди програє силі права"

У Тбілісі перед будівлею парламенту відбуваються сутички між поліцією та протестувальниками, почалися затримання

Україна розраховує на розширення допомоги Азербайджану у питаннях розмінування

Єрмак і кардинал Дзуппі обговорили повернення депортованих дітей та військовополонених

Нам потрібне суттєве прискорення постачання армії

Чоловіки призовного віку, які уточнили свої дані згідно із законодавством, зможуть подати заяви на отримання консульських послуг

Міноборони Франції оголосило про підготовку будівництва авіаносця - наступника "Шарля де Голля"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА