17:03 13.06.2013

Одеса знову залишається без Генплану

4 хв читати

Проект Генерального плану розвитку Одеси не розглядатимуть на сесiї Одеської мiськради 18 червня, як це планувалося ранiше. З вiдповiдною заявою виступив мер Одеси Олексiй Костусєв.

За його словами, коли документ виносили на сесiю, вiн не був доопрацьований з урахуванням побажань одеситiв, висловлених на громадських слуханнях. Остаточний варiант генплану Одеси отримано лише 11 червня. Але навiть остаточний варiант документа не влаштував громадських дiячiв, тому було ухвалено рiшення зняти його з розгляду сесiї.

"Виносити генплан у нинiшньому виглядi на розгляд не можна. Усiм нам необхiдно ще над ним попрацювати", - заявив О.Костусєв.

Як повiдомлялося, на початку тижня багато мiсцевих новинних ресурсiв, сайти громадських органiзацiй, полiтики рiзних полiтсил на своїх сторiнках у соцмережах i на своїх сайтах заявили про пiдготовлювану загальномiську акцiю протесту проти генплану. Головна вимога громадських дiячiв була - зняти генплан iз розгляду сесiї мiськради 18 червня 2013 року i вiдправити його на доопрацювання.

Крiм того, одесити вимагають провести додатковi громадськi слухання щодо генплану, визнати всю прибережну зону територiєю, що належить до земель водного фонду та використовується для культурно-оздоровчих, рекреацiйних, спортивних i туристичних цiлей, проведення науково-дослiдних робiт, i зберегти на нiй паркову зону (парк "Ювiлейний").

Також громадськi дiячi вважають за необхiдне передбачити в генпланi збереження всiх зелених зон мiста, виключити з перелiку зон нового будiвництва територiї iсторичного центру мiста, передбачити статус зони комплексної охорони для iсторичного ареалу "Французький бульвар".

Пiзнiше проти генплану в його нинiшнiй редакцiї виступили народнi депутати фракцiї Партiї регiонiв Сергiй Кiвалов, Геннадiй Труханов, Свiтлана Фабрикант, Iгор Марков, а також голова Одеської обладмiнiстрацiї Едуард Матвiйчук.

Як повiдомлялося, наприкiнцi лютого поточного року Одеська мiськрада вкотре запропонувала одеситам ознайомитися з проектом генерального плану розвитку мiста до 2031 року. Ранiше Одеська мiськрада неодноразово намагалася ухвалити генплан. Останнiй раз заступник начальника управлiння архiтектури та мiстобудування мiста Марат Касiмов обiцяв ухвалення генплану до кiнця 2011-го - початку 2012 року.

Проте близько сотнi одеситiв 22 листопада 2011 року провели мiтинг проти ухвалення на сесiї Одеської мiськради генплану мiста, оскiльки процедура його громадського обговорення вiдбувалася непрозоро, а велика частина iнформацiї щодо проекту була вiдсутня у вiльному доступi. У мiськрадi пояснили це тим, що на момент початку розробки генплану не було ухваленого нинi чинного закону про доступ до публiчної iнформацiї, i частина документiв Генплану призначена для службового користування.

Робота над генпланом, розробленим i доопрацьованим при екс-мерi Одеси Едуардi Гурвiцi, розпочалася в 2006 роцi. Потiм, восени 2008 року, пiсля низки конфлiктiв i скандалiв, пов'язаних з основними нововведеннями генплану, документ вiдправили на доопрацювання. Крiм того, у зв'язку з незадовiльною роботою над генпланом Е.Гурвiц звiльнив iз посади головного архiтектора мiста Володимира Колокольникова i призначив на його мiсце київського архiтектора Бориса Бровiна. У 2009 роцi Генплан пiсля доопрацювання знову представили на суд одеситiв. Крiм того, документ пройшов експертизу мiстобудiвної ради при Мiнiстерствi регiонального розвитку та будiвництва України.

Основнi нововведення генплану: це збiльшення поверховостi забудови в одному зi старих районiв Одеси - Молдаванцi, забудова полiв фiльтрацiї та порожнiх територiй навколо шкiльного аеродрому. Таким чином мiська влада мала намiр збiльшити житловий фонд мiста на майже 200 тис. нових квартир, або бiльш нiж на 15 млн кв. м.

В iсторичнiй частинi мiста розробники генплану пропонували обмежити поверховiсть забудови 18,6 м для будинкiв першої лiнiї та 21,3 м для внутрiшньоквартальних будов, при тому, що нинi у визначених генпланом iсторичних ареалах є значна кiлькiсть багатоповерхових будiвель.

Для розвитку транспортної iнфраструктури розробники пропонували побудувати новий залiзничний вокзал за межами iсторичного ареалу мiста, побудувати трасу "Пiвнiч-Пiвдень", що сполучає в обхiд центральної частини мiста два найбiльшi спальнi райони Одеси - с. Котовського та с. Таїрове, а також впровадити позавуличний швидкiсний громадський транспорт - наземне метро або швидкiсний трамвай.

Генплан також передбачає винесення за межi Одеси великих промислових пiдприємств, перепрофiлювання Одеського порту на пасажирськi перевезення i перевалювання контейнерiв, створення намивних територiй значної площi в акваторiї Одеської затоки.

Проект виконало держпiдприємство Український державний науково-дослiдний iнститут проектування мiст "ДIПРОмiсто" iм. Ю.Бiлоконя (Київ).

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Колумбійський університет погрожує виключити студентів-учасників пропалестинського протесту

Війська РФ за минулий день 58 разів обстріляли громади Сумської області

Президент Грузії закликає припинити розгін акції в Тбілісі

Заступник голови ОП Мудра: "право сили завжди програє силі права"

У Тбілісі перед будівлею парламенту відбуваються сутички між поліцією та протестувальниками, почалися затримання

Україна розраховує на розширення допомоги Азербайджану у питаннях розмінування

Єрмак і кардинал Дзуппі обговорили повернення депортованих дітей та військовополонених

Нам потрібне суттєве прискорення постачання армії

Чоловіки призовного віку, які уточнили свої дані згідно із законодавством, зможуть подати заяви на отримання консульських послуг

Міноборони Франції оголосило про підготовку будівництва авіаносця - наступника "Шарля де Голля"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА